دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
گزارش/ آنچه در ششمین جلسه کارگروه اشتغال مازندران گذشت
ششمین جلسه کارگروه اشتغال مازندران با تأکید بر ضرورت برپایی بازارچه‎های دائمی در هر شهرستان و اعلام ثبت 3 هزار و 831 شغل در این استان طی 8 ماه همچنین بیان عملکرد برخی از مدیران عضو این کارگروه همراه بود.
از اشتغال 3831 نفر ماه در مازندران تا ضرورت برپایی بازارچه دائمی در هر شهرستان

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، ششمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری مازندران عصر امروز به ریاست ربیع فلاح استاندار مازندران برگزار شد و شامل دستور کار ارائه عملکرد اعتبارات از محل تبصره 26 قانون بودجه سال 95 در بانک‎های عامل استان و گزارش کار مدیران بوده است.

** پرداخت تسهیلات اشتغال به 49 مددجوی کمیته امداد مازندران

در این جلسه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران گفت: پرونده 234 طرح با درخواست اعتبار سه میلیارد تومان تشکیل شده است و تاکنون 49 نفر تسهیلات خود را در مجموع به ارزش 633 میلیون تومان دریافت کردند.

علی نوروزی اظهار داشت: تعهد سالجاری، ارائه تسهیلات به 403 طرح با اعتبار 51 میلیارد ریال است.

** کاهش حدود 50 درصدی اعتبارات بهزیستی نسبت به سال گذشته

مدیرکل بهزیستی مازندران در جلسه کارگروه اشتغال این استان با بیان اینکه در سال گذشته 25 میلیارد تومان اعتبار برای تسهیلات حوزه اشتغال مددجویان بهزیستی در نظر گرفته شده و این رقم امسال به 14 میلیارد تومان کاهش یافته است، افزود: با اعتبار سال گذشته، 2 هزار و 500 شغل ایجاد شد و تعهد سالجاری با توجه به اعتبارات از محل تبصره 26 قانون بودجه، 2 هزار شغل است.

سعید آرام گفت: از 662 طرح و پرونده تشکیلشده برای دریافت تسهیلات ویژه مددجویان اداره‌کل بهزیستی مازندران، تاکنون 168 طرح به ارزش 21 میلیارد ریال پرداخت شده است که بیشترین طرحها به شهرهای قائمشهر، بهشهر، بابل و آمل اختصاص داشت.

وی ادامه داد: بانکهای کشاورزی، صادرات و توسعه و تعاون به نیمی از تعهدات پرداخت تسهیلات عمل کردند و سایر بانکهای عامل ازجمله سپه و مسکن نیز کمتر از 20 درصد تعهدات خود را عملی کردند.

** برپایی 4 بازارچه سوغات و صنایع دستی در شرق مازندران و سوادکوه

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران نیز در این جلسه گفت: متقاضیان ساخت هتل یا مجتمعهای تفریحی توریستی در این استان، بازارچههای صنایع دستی و سوغات را در پروژههای خود می‌بینند، بطوریکه اکنون سه مرکز در شرق مازندران و یک مورد نیز در سوادکوه در شرف تدارک این بازارچه است و این فضا میتواند برای هنرهای صنایع دستی و سوغات در اختیار قرار بگیرد.

** پرداخت 415 وام ازدواج از سوی صندوق کارآفرینی

صلاح الدين گل‌محمدي مدیر صندوق کارآفرینی و امید مازندران گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون، 1581 طرح با تسهیلات 272 میلیارد ریال در بخش اشتغال و 36 میلیارد ریال نیز برای 415 درخواست وام ازدواج در مازندران پرداخت شده است.

** جدی نگرفتن جلسات کارگروه اشتغال از سوی برخی مدیران

نماینده مردم قائمشهر، جویبار، سوادکوه و سیمرغ در این جلسه به عنوان نماینده ناظر در کارگروه اشتغال استان مازندران اظهار داشت: برخی از مدیران، این جلسات را جدی نمیگیرند و البته زحمات بانکهای عامل و ادارات کل بهزیستی و کمیته امداد جای تقدیر دارد.

عبدالله رضیان با بیان اینکه بیکاری تحصیلکردگان یکی از مشکلات مهم در حوزه اشتغال است، خاطرنشان کرد: باید تعریف تازهای در این زمینه داشته باشیم، در کنار اولویت‌دادن به جامعه آسیبدیده، اما رفع اشتغال فارغالتحصیلان نیز مهم است.

وی در پایان گفت: وضعیت شهرکهای مازندران باید بررسی شود تا ببینیم به چه تخصص‌هایی نیاز دارند تا نیروی لازم را بکارگیری کنیم؛ به عنوان نمونه در شهرک «سنگتاب» نیاز به 15 نیروی متخصص در یکی از شرکتها بود اما چنین افرادی را نتوانستند بکارگیری کنند.


از اشتغال 3831 نفر ماه در مازندران تا ضرورت برپایی بازارچه دائمی در هر شهرستان

** برپایی رایگان بازارچه برای حمایت تولیدکنندگان خرد

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت مازندران نیز در این جلسه اظهار داشت: مددجویانی که با تسهیلات بانکها، نسبت به راهاندازی کارگاههای تولیدی یا تولید محصولات خانگی اقدام میکنند، آمادگی داریم نسبت به برگزاری نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های رایگان اقدام کنیم.

محمد محمدپورعمران در پایان اظهار داشت: واحدهای 10 نفر به بالا در مازندران رو به بهبود است و یک‌سوم واحدهایی که معطل مانده بودند؛ در حال تغییر وضعیت هستند.

** هر شهرستان یک بازارچه دائمی

استاندار مازندران نیز در جمعبندی این جلسه با یادآوری اينكه بیش از 15 هزار شغل در سال گذشته از محل اشتغال خرد و خانگي در مازندران ايجاد شده است، گفت: باید نهايت اهتمام در راستاي جذب حداكثري اعتبارات تبصره 26 قانون بودجه سال 95 در جهت تقويت اشتغال صورت گيرد.

ربيع فلاح با اشاره به تفاهمنامهای که با 18 شرکت دارای برند حوزه آی.تی و آی.سی.تی کشور در مازندران برای ایجاد 4 هزار شغل برگزار شد، افزود: در این زمینه، چند شرکت وارد عمل شده و فعالیتهایی را در قالب کنسرسیوم آغاز کردند.

وی با اعلام اين كه از ابتدای فروردین تا 16 آبانماه جاری، 636 واحد توليدي، تسهيلات بسته رونق توليد را دريافت کردند، اظهار داشت: با نظارت دقيق و پيگيری بر نحونه توزيع و هزينه‌كرد تسهيلات بسته رونق توليد، اهداف پيش‌بيني شده به‌درستي محقق و سبب تقويت توليد و اشتغال میشود.

استاندار مازندران در پایان با بيان اينكه ايجاد بازارچه‌هاي عرضه محصولات و توليدات مشاغل كوچك و خانگي در این استان با توفيق چنداني همراه نبوده است، گفت: باید در هر شهرستان يك بازارچه فروش دائمي راه‌اندازي شود که براساس قانون، انجام اين مهم از تعهدات شهرداري‌ها است.

براساس این گزارش، از ابتدای فروردین تا 16 آبانماه سالجاری، 3 هزار و 831 اشتغال جدید در مازندران در سامانه رصد اشتغال این استان به ثبت رسید.

انتهای پیام/ 1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار