دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۵
مسئول سازمان عقیدتی سیاسی ناجا اعلام کرد
مسئول سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به وجود 50 هزار حافظ چند جزء و کل قرآن در این مجموعه گفت: تعداد حافظان کل چندان زیاد نیست و جلسات انس با قرآن که با پشتیبانی عقیدتی سیاسی ناجا برگزار می‎شود، باید جرقه‌ای برای ادامه این مسیر باشد.
وجود 50 هزار حافظ قرآن در ناجا/ بدهکار قرآن در بخش «حفظ» هستیم

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام ابوتراب بهرامی امشب در محفل انس با قرآن ویژه خانواده بزرگ نیروی انتظامی مازندران که در حسینیه امام خامنه‌ای ساری برگزار شد، اظهار داشت: در قرائت قرآن توفیقات زیادی به دست آوردیم اما در حفظ، بدهکار قرآن هستیم و به وظیفه خود عمل نکردیم.

وی با بیان اینکه قرآن باید حالت عمومی و همگانی پیدا کند، افزود: براساس بیانات رهبر معظم انقلاب و خواسته ایشان مبنی بر اینکه باید 10 میلیون حافظ قرآن در کشور داشته باشیم، افزود: در این راستا، سهم خانواده نیروی انتظامی را استخراج کردیم و در حال حاضر بیش از 50 هزار حافظ چند جزء و کل قرآن در نیروی انتظامی داریم که تعداد حافظان کل چندان زیاد نیست و جلسات انس با قرآن که با پشتیبانی عقیدتی سیاسی ناجا برگزار می‎شود، باید جرقه‌ای برای ادامه این مسیر باشد.

مسئول سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: البته برای حفظ قرآن نباید منتظر عقیدتی سیاسی بمانیم؛ زیرا وقتی طعم قرآن را چشیدیم، آن را رها نکنیم و ادامه دهیم.

این مسئول با بیان اینکه «فراگیری» نخستین وظیفه ما نسبت به قرآن است، افزود: وظیفه دوم این است که وقتی قرآن را یاد گرفتیم؛ باید این روند بصورت مستمر ادامه داشته باشد؛ هر فردی حداقل باید روزانه 50 آیه‎ی قرآن را بخواند، وظیفه سوم نیز پند گرفتن از قرآن است و بالاترین و برترین توجه به قرآن این است که آن را امام و پیشوای خود قرار داده براساس آن عمل کنیم.

بهرامی ادامه داد: تکرار قرائت قرآن، رعایت اخلاق قرآنی، شمرده شمرده خواندن قرآن و فهم معانی قرآن از اهمیت بسزایی برخوردار است و قرآن باید موجب زایش ایمان شود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی گفت: باید به هنگام ختم قرآن از خدا بخواهیم که قرآن در ما اثرگذار شود زیرا درس گرفتن از این کتاب آسمانی و متأثرشدن از آن بگونه‎ای است که اگر دل به قرآن بدهیم، دل آن را فتح می‌کند.

وی در پایان با بیان اینکه باید زندگی‌ها را در پناه قرآن قرار دهیم، اظهار داشت: جامعه نیاز به یک پناهگاه دارد و مهمترین پناهگاه نیز قرآن است و در ذیل این پناهگاه شاهد مشکلاتی چون طلاق و از هم گسستگی خانواده‎ها نخواهیم بود.


وجود 50 هزار حافظ قرآن در ناجا/ بدهکار قرآن در بخش «حفظ» هستیم

** آمادگی 1813 نفر از خانواده نیروی انتظامی مازندران برای شرکت در آزمون حفظ قرآن

مسئول عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی مازندران نیز در این مراسم اظهار داشت: در حالی که تعداد نفرات برتر و قبول شدگان در آزمون حفظ قرآن در سال 91، تنها 12 نفر بود، این عدد در سال 93 به 1274 نفر رسید و از ابتدای سالجاری تا پایان مهرماه، 1813 نفر دواطلب شرکت در آزمون سال 95 شدند.

حجت‌الاسلام علی نوری با بیان اینکه تعداد کلاسهای قرآن به صورت هفتگی، از 15 کلاس در سال 91، به 105 کلاس ‎در سال 94 رسید، افزود: از فروردین تا پایان مهرماه جاری، 125 کلاس هفتگی برگزار شده و در همین مدت، 435 نفر داوطلب شرکت در مسابقات آزمون حفظ هستند.

وی ادامه داد: تعداد حافظان قرآن در نیروی انتظامی مازندران از 5 نفر در سال 91، به 235 نفر در سال 94 افزایش یافت.

مسئول عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی مازندران با اشاره به برگزاری جلسات انس با قرآن کریم به صورت خانه به خانه، در شهرستان و در کوپهای استان گفت: برای تشویق پرسنل و خانواده نیروی انتظامی به فعالیت های قرآنی به ویژه حفظ قرآن، جوایزی بزرگی مانند خودرو در نظر گرفته شده است.

براساس این گزارش، در ابتدای محفل انس با قرآن ویژه خانواده بزرگ نیروی انتظامی مازندران، تعدادی از قاریان قرآن به قرائت آیاتی از کلام‎الله مجید پرداختند و در پایان مراسم نیز از خادمان و حافظان قرآن، فرماندهان برتر قرآنی، مسئولان عقیدتی سیاسی و فرزندان و همسران نمونه قرآنی نیروی انتظامی این استان قدردانی شد.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها