دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱
رئیس سازمان جهاد کشاورزی در آیین کشت مکانیزه گندم مازندران در بهشهر اعلام کرد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه باید برای کشت مکانیزه 80 درصد زراعت در فاصله زمانی دو ساله تلاش کنیم، گفت: ارائه تسهیلات دولتی بلاعوض برای خرید دستگاه‎های نشاکار سبب رغبت کشاورزان به کشت مکانیزه می‎شود.
تلاش برای کشت مکانیزه 80 درصد زراعت در فاصله زمانی دو ساله/ ضرورت ارائه تسهیلات دولتی بلاعوض برای خرید دستگاه‎های نشاکار

به گزارش آوای خزر از شهرستان بهشهر، دلاور حیدرپور صبح امروز در آیین توسعه كشت مكانيزه گندم این شهرستان که بصورت نمادین در دهستان ميانكاله انجام شد، اظهار داشت: استفاده از ماشین در تولید محصولات کشاورزی اجتنابناپذیر است، زیرا هم برای کاهش هزینه‎ها در درازمدت و هم برای ارتقای سطح کمی و کیفی به ناچار باید این راه را با سرعت بیشتری طی کنیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه در مازندران استفاده از کارنده‎ها به ویژه در کشت پاییزه در مقایسه با سایر استانها کمتر است، افزود: با اعتباراتی که در دو سه سال گذشته از سوی دولت به این بخش اختصاص داده شد، بیش از 5 هزار دستگاه انواع ماشین و ادوات کشاورزی در اختیار کشاورزان مازندران قرار گرفت که با سرعت قابل قبولی در کشاورزی به پیش می‌رویم و انتظار ما این است که این روند برای جبران کسریهای گذشته با سرعت بیشتری طی شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه امسال کشت کلزا در سطح 15 هزار هکتار و بیش از سه برابر سال گذشته انجام شده است، خاطرنشان کرد: از محل طرح کلزا، 50 دستگاه کارنده بذرکار با 50 درصد بلاعوض تأمین شد و اکنون با استفاده از این دستگاه و دستگاه‌هایی که از قبل داشتیم؛ از 50 هزار تا 100 هزار هکتار اراضی زیر کشت کلزا، حدود 4 تا 5 هزار هکتار با کارنده‌ها کشت شده بود.

این مسئول ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم که در سال جاری با اطلاع‌رسانی و تبلیغات انجام‎شده، حداقل 40 درصد سطح زیر کشت گندم و جو در مازندران، با دستگاه‌های کارنده و بذرکار کشت شود و در این زمینه، همکاران جهادی در مراکز جهاد کشاورزی و شهرستان‎ها باید تلاش کنند تا در فاصله زمانی دو ساله، حداقل 80 درصد زراعت را با تکنولوژی روز کشت کنیم.

.تلاش برای کشت مکانیزه 80 درصد زراعت در فاصله زمانی دو ساله/ ضرورت ارائه تسهیلات دولتی بلاعوض برای خرید دستگاه‎های نشاکار

حیدرپور با اعلام اینکه 80 تا 85 درصد زراعت برنج با کمباین مخصوص برنج انجام شده است، خاطرنشان کرد: البته باید دستگاه نشاکار را بیشتر ترویج بدهیم، در حال حاضر بیش از 30 درصد نشاکاری با دستگاه است و امیدواریم این میزان را به 60 تا 70 درصد برسانیم.

وی تصریح کرد: از دولت انتظار داریم که یارانه بیشتری برای کمک بلاعوض به دستگاه‌های نشاکار اختصاص دهد تا رغبت بیشتری در کشاورزان ایجاد شده و استفاده 30 درصدی از این روش را به بالای 70 درصد برسانیم، زیرا زراعت برنج هم سخت و هم هزینه‌بر است و امیدواریم با تسهیلات دولت، بتوانیم این هزینه‌ها را 40 تا 50 درصد کاهش بدهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در پایان گفت: امروز به صورت نمادین استفاده گسترده از بذرکار در زراعت گندم و جو مازندران را در بهشهر داشتیم و باید برنامه‎ریزی‎ها به صورتی باشد که به افزایش و کیفیت تولیدات زراعی بینجامد.

انتهای پیام/ 1002

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار