دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۸
با محوریت شهیدان کابلی و افتخاریان
جشنواره جهادگران علم و فناوری مازندران با حضور نخبگان بسیجی برگزار و از برترین‎های علم و فناوری این استان تجلیل شد.
جشنواره جهادگران علم و فناوری مازندران برگزار شد

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، نخستین جشنواره جهادگران علم و فناوری مازندران با محوریت شهیدان حبیب‎الله افتخاریان(ابوعمار) و رحیم کابلی، امروز در دانشگاه آزاد ساری برگزار و از افراد برتر این جشنواره تقدیر شد.

جشنواره جهادگران علم و فناوری مازندران برگزار شد

در ابتدا جانشین فرمانده سپاه کربلای مازندران با تبریک هفته بسیج اظهار داشت: بسیج مصداق بارزی از معنویت، تدین، تلاش خستگی‎ناپذیر و اعتقاد به پیشرفت است.

حسین محمدرضایی با بیان اینکه باید با نگاه علمی در طرح‎های بسیج وارد شد، افزود: برای پیشرفت اقتصادی، صنعتی، گردشگری، کشاورزی و ... قطعا باید از مباحث علمی استفاده شود تا مشکلات متعددی که داریم، حل شود و این پیشرفت با بسیج امکانپذیر است.

جشنواره جهادگران علم و فناوری مازندران برگزار شد

** سلاحی بُرنده‎تر از علم نیست

مشاور دانشگاه دفاع ملی با بیان اینکه علم حقیقی سبب سلطه انسان بر عالم می‎شود، گفت: اگر می‌خواهیم کشوری پیشرفته داشته باشیم، همزمان باید به علم و فرهنگ و اخلاق در علم برسیم.

مهدی‎نژاد نوری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره ضرورت علم‎آموزی برای پیشرفت کشور، خاطرنشان کرد: علم وارداتی نیست و باید از درون بجوشد تا به ثمر بنشیند.

وی افزود: در سال گذشته، 308 میلیارد تومان از محل فعالیت‎های حوزه نانوفناوری کشور عاید فعالان این حوزه شد که 100 میلیارد تومان از فروش محصولات به خارج از کشور به دست آمد و بیش از 200 میلیارد تومان نیز در داخل فروخته شد.
مشاور دانشگاه دفاع ملی، تنها را پیشرفت جامعه را مسلح شدن به علم و فناوری دانست و اظهار داشت: هیچ سلاح و نیرویی در جهان امروز، سرسخت‎تر و برنده‎تر از علم نیست.

جشنواره جهادگران علم و فناوری مازندران برگزار شد

** نیازمند همت عالی و روحیه جهادی هستیم

فرمانده سپاه کربلای مازندران نیز با تبریک هفته بسیج، گفت: از نظر دانش و غیرت و روحیه جهادی چیزی کم نداریم و علیرغم نامهربانی‌هایی که وجود دارد اما روحیه بسیجی همچنان حفظ شده و قرار نیست با این برخوردها، عقب‎نشینی کنیم.

سردار محمدحسین بابایی با بیان اینکه قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج در همه شهرهای مازندران فعال شده است، خاطرنشان کرد: در هر شهرستان مازندران جلساتی برگزار می‎شود و با ظرفیت‎سنجی مناسب، برای هر شهرستان، یک برند و نماد اقتصادی در نظر می‎گیریم تا آن منطقه را به نام همان برند یا نماد بشناسند.

وی در پایان گفت: دشمن از پیشرفتهای علمی در ایران نگران و سرخورده است و هرگاه که پیشرفت جدیدی را در کشورمان می‎بیند، تحریم‎های جدیدی را علیه ما وضع می‎کند و در چنین شرایطی، نیازمند همت عالی و افزایش توان علمی با روحیه جهادی هستیم.

انتهای پیام/ 1001
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار