دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۴
فرمانداران بهشهر، نکا و گلوگاه از آخرین وضعیت راه‌ها و صنایع شهرستان حوزه مدیریت خود در این روزهای سرد سخن گفتند.
به گزارش آوای خزر، دمای هوای مازندران که امروز در سردترین زمان خود به منفی یازده درجه رسیده بود، تجربه سختی برای مدیران شهری بود تا حوادث احتمالی مانند افت فشار گاز، ترکیدگی لوله‎های آب، خسارات به باغات و مزارع کشاورزی و تأمین سوخت جایگزین را مدیریت کنند.
براساس اعلام اداره‎کل هواشناسی مازندران، امروز شهروندان بهشهر، نکا و گلوگاه دمای منفی سه درجه را نیز تجربه کردند و در این شرایط به دلیل مصرف دو برابری و افت فشار گاز، تدابیری از سوی فرمانداران با تشکیل ستادهای مدیریت بحران در این شهرستان‎ها صورت گرفت.
** باز بودن تمامی راههای مواصلاتی در نکا
فرماندار نکا چهارشنبه‌شب در گفتگو با خبرنگار آوای خزر در نکا، گفت: تمامی راه‎های مواصلاتی در این شهرستان باز است و مشکلی در تردد وجود ندارد.
جعفر احمدی با بیان اینکه نیروهای زیرمجموعه ستاد مدیریت بحران بسیج شده و برای حوادث احتمالی بویژه مسدود شدن راهها بر اثر برف و کولاک شدید آماده هستند، اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که امروز به دلیل سرمای بالای هوا در نکا با آن مواجه بودیم، افت فشار گاز بود، لذا از آنجا که اولویت با مشترکان گاز خانگی است، ابتدا گاز ادارات غیر از دستگاه‎های خدماتی قطع شد تا خانوارها با مشکل مواجه نشوند.
وی ادامه داد: به صاحبان صنایع و مرغداری‌ها نیز تذکر دادیم که از سوخت جایگزین استفاده کنند و قطع گاز در واحدهایی که نیاز بود انجام شده است و این وضعیت تا توقف افت فشار گاز و عادی شدن شرایط ادامه دارد.
** قطع گاز ادارات و برخی از صنایع در بهشهر
فرماندار بهشهر در گفتگو با خبرنگار آوای خزر در این شهرستان گفت: ستاد مدیریت بحران با حضور اعضا تشکیل جلسه داد تا وضعیت راه‎ها و آمادگی دستگاه‎های خدمات رسان بررسی شود.
سید خالق سجادی گفت: در حال حاضر تمامی راههای مواصلاتی بهشهر در مناطق کوهستانی و دشت باز است و مشکلی در تردد نداریم.
وی با بیان اینکه به دلیل سرمای هوا و افت فشار گاز، تمامی ادارات و صنایع ملزم به استفاده از سوخت جایگزین شدند، افزود: مصرف گاز در این شهرستان طی دو روز گذشته به دو برابر حد معمول خود رسید، لذا شرایط ایجاب میکرد که برای جلوگیری از افت فشار و یا قطعی گاز در مصرف خانگی، از ادارات، صنایع، نانواییها و مرغداری‎ها بخواهیم تا از سوخت دوم(گازوئیل) استفاده کنند.
فرماندار بهشهر گفت: بنا بر ضرورت، گاز برخی از واحدهای صنعتی را قطع کردیم و این روند تا عادی شدن شرایط مصرف گاز، ادامه دارد.
** قطع گاز صنایع در گلوگاه
فرماندار گلوگاه در گفتگو با خبرنگار آوای خزر در این شهرستان اظهار داشت: مشکلی در تردد خودروها در جاده‎های کوهستانی و دشت گلوگاه وجود ندارد و همه راهها باز است.
محمدرضا تباکی با بیان اینکه ستاد مدیریت بحران گلوگاه صبح امروز تشکیل جلسه داد، بیان داشت: در این نشست، همه موارد احتمالی بر اثر بارش شدید برف در حوزه راه و سایر بخش‎ها بررسی و ارزیابی شد و دستگاه‎های خدماتی نیز آمادگی خود را برای مواجه با شرایط بحرانی اعلام کردند.
وی ادامه داد: صبح امروز گاز واحدهای تولیدی در گلوگاه را قطع کردیم تا مصرف خانگی دچار مشکل نشود.
فرماندار گلوگاه در پایان با اشاره به اینکه براساس اعلام سازمان هواشناسی، شرایط سرما تا چند روز دیگر ادامه دارد، گفت: از شهروندان می‎خواهیم تا مصرف گاز را مدیریت و وسایل اضافه را خاموش کنند.
** مصرف گاز مدیریت شود
مدیر شرکت گاز منطقه بهشهر در گفتگو با خبرنگار آوای خزر در بهشهر اظهار داشت: به دلیل مصرف بیش از اندازه گاز، شاهد افت فشار گاز در این منطقه هستیم، لذا از مردم تقاضا می‎شود تا در مصرف گاز صرفه‎جویی کنند.
رجبعلی خاکسار افزود: به صاحبان صنایع تولیدی، کارخانجات، نانوایی‌ها و مرغداری‎ها اخطار قطع گاز داده شده تا از سوخت جایگزین استفاده کنند.
مدیر شرکت گاز منطقه بهشهر تأکید کرد: شهروندان منطقه بهشهر در مصرف گاز، نهایت صرفه‎جویی را داشته باشند و از روشن گذاشتن بخاری‌های منزل به تعداد زیاد و با شعله بالا جلوگیری کنند تا سرمای پیش‎رو را بدون قطع گاز پشت سر بگذاریم.
انتهای پیام/ 1001
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها