دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱
در نشست استاندار و نمایندگان مجلس مازندران با معاون رئیس جمهور و دو تن از وزرا اعلام شد
نشست استاندار و نمایندگان مجلس مازندران با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزرای نفت و کشاورزی در تهران برگزار شد و در این نشست از پرداخت اعتبارات سفر رئیس جمهور به مازندران تا پایان آذرماه تا ضرورت بازنگری در زیرساختهای مازندران و بیان مشکلات اساسی این استان از سوی نمایندگان مردم مازندران در مجلس، عنوان و بر حل عملی این مشکلات تأکید شد.
معاون رئیس جمهور: پرداخت اعتبارات سفر رئیس جمهور تا پایان آذرماه/ وزیر نفت: از مردم مازندران عذرخواهی می‌کنم/ وزیر کشاورزی: واردات مرکبات نداریم/ استاندار مازندران: عدم اختصاص بودجه به طرح جامع سیلاب

به گزارش آوای خزر، جلسه مشترک استاندار و اعضاي مجمع نمایندگان مازندران با معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان برنامه و بودجه و وزرای نفت، جهاد کشاورزی و جمعي از مديران ملي و استاني در ساختمان سازمان برنامه و بودجه كشور برگزار شد .

در این نشست، استاندار مازندران با بیان اینکه سرماي بيش از حد در فصل پائيز سبب آسيب جدي به مركبات، كيوي و گلخانه‌هاي مازندران شد ، بر ضرورت چاره‌اندیشی اساسي براي جبران خسارات كشاورزان تأکید کرد .

ربیع فلاح با اشاره به مشكلات جاده‌هاي اصلي مازندران گفت: تكميل جاده‌هاي این استان از جمله سوادكوه و هراز از انتظارات جدي مردم مازندران است و زيرساخت‌هاي آب و برق آن داراي مشكل هستند.

نماینده عالي دولت در مازندران تأكيد كرد: قرار گرفتن مازندران در پايان خط انتقال گاز و افت فشار گاز مي‌طلبد که عمليات انتقال گاز دامغان به مازندران تسريع شود .

وي ادامه داد: تجهيزات نامناسب چاههاي آب نيز سبب مي‌شود که با قطع برق، مشكل آب نیز به وجود بيايد .

** عدم اختصاص بودجه به طرح جامع سیلاب

استاندار مازندران با بیان اینکه سدهاي استان از جمله هراز و گلورد بايد هر چه سريعتر تكميل شوند، تصریح کرد: سد هراز مي‌تواند مشكل آب شرب و كشاورزي 120 هزار هكتار از اراضي كشاورزي را تأمين کند .

فلاح به ضرورت ساماندهي و كنترل سيلاب مازندران اشاره و اظهار کرد: اعتبارات طرح جامع سيلاب در دولت مصوب شده بود ولي در سال 95 بودجه‌اي در اين زمينه اختصاص نيافته است و در بودجه 96 نيز به آن توجه نشده است.

معاون رئیس جمهور: پرداخت اعتبارات سفر رئیس جمهور تا پایان آذرماه/ وزیر نفت: از مردم مازندران عذرخواهی می‌کنم/ وزیر کشاورزی: واردات مرکبات نداریم/ استاندار مازندران: عدم اختصاص بودجه به طرح جامع سیلاب

** ضرورت توجه مجدد به زیرساختهای مازندران

معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان برنامه و بودجه نیز در اين جلسه گفت: براي رفع مشكلات مردم شریف مازندران، زيرساخت‌هاي این استان نياز به توجه مجدد دارد.

محمدباقر نوبخت افزود: با اجراي 100 كيلومتر خط انتقال گاز دامغان به مازندران مشكلات افت فشار گاز حل خواهد شد .

وی بیان کرد: تجهيزات مورد نياز چاههاي آب شهري و روستائي مازندران نیز بايد تأمين شود .

** پرداخت اعتبارات سفر رئیس جمهور به مازندران تا پایان آذرماه

سخنگوي دولت گفت: پرداخت خسارت از طريق بيمه هم بايد به طور جدي دنبال شود .

رئيس سازمان برنامه و بودجه با این نوید که تا پايان آذرماه جاری، همه تعهدات سفر رياست محترم جمهوري به مازندران پرداخت خواهد شد، تصریح کرد: از 991 ميليارد تومان اعتبارات سفر رياست جمهوري به مازندران 471 ميليارد تومان تا كنون پرداخت شده و هر تعهدي را كه سازمان برنامه و بودجه داده است نیز متعهد به اجرای آن است.

معاون رئیس جمهور: پرداخت اعتبارات سفر رئیس جمهور تا پایان آذرماه/ وزیر نفت: از مردم مازندران عذرخواهی می‌کنم/ وزیر کشاورزی: واردات مرکبات نداریم/ استاندار مازندران: عدم اختصاص بودجه به طرح جامع سیلاب

** وزیر نفت: از مردم مازندران عذرخواهی می‌کنم

وزير نفت نیز در اين جلسه گفت: به خاطر افت فشار گاز در بحران برف از مردم مازندران عذرخواهي مي‌كنم.

بیژن زنگنه اظهار کرد: مازندران در پايان خط انتقال گاز قرار دارد و در 21 استان كشور به طور بي سابقه درجه سرما به زير صفر و مصرف خانگي گاز به 550 ميليون متر مكعب در روز رسيد، این در حالی بود که در زمستان سالهای گذشته در پيك مصرف هم به 450 ميليون متر‌مكعب نمي‌رسيديم

وی تأکید کرد: خط انتقال گاز دامغان به مازندران قبل از زمستان 96 به پايان خواهد رسيد.

وزیر نفت گفت: تعهد مي‌كنم که با پيگيري و تأمين زيرساختهاي لازم مشكل افت فشار گاز براي هميشه حل شود.

معاون رئیس جمهور: پرداخت اعتبارات سفر رئیس جمهور تا پایان آذرماه/ وزیر نفت: از مردم مازندران عذرخواهی می‌کنم/ وزیر کشاورزی: واردات مرکبات نداریم/ استاندار مازندران: عدم اختصاص بودجه به طرح جامع سیلاب

** واردات مرکبات نداریم

وزير جهاد كشاورزي نيز با اشاره به خسارت سنگين برف خواستار جبران خسارت كشاورزان شد و بر پرداخت تسهيلات كم‌بهره و استمهال، اختصاص اعتبارات براي خريد تضميني مركبات، ضرورت راهكاري براي خريد كيوي خسارت‌ديده و پرداخت اعتبارات بيمه محصولات كشاورزي تأكيد كرد و گفت: با خريد پرتقال صنعتي با قيمت 550 هزار تومان بخشي از پرتقال‌هاي آسيب‌ديده خريداري شده و اين روند تداوم خواهد داشت.

محمود حجتی گفت: واردات مركبات نخواهيم داشت زیرا مركبات موجود پاسخگوي نياز كشور است و خريد مركبات براي ذخيره‌سازي شب عيد نيز به زودي آغاز خواهد شد.

** طرح مشکلات از سوی نمایندگان

در اين نشست احمدي لاشكي رئيس مجمع نمايندگان مازندران درباره مسائل و مشكلات كلان استان، شاعري نماينده مردم بهشهر ، نكا و گلوگاه و رئيس كميسيون كشاورزي مجلس درباره مشكلات حوزه كشاورزي و خسارات بحران برف به محصولات كشاورزي، ادياني نماينده مردم قائمشهر و سوادكوه و جويبار درباره مسائل و مشكلات حوزه گاز، نجفي نماينده مردم بابل درباره مسائل و مشكلات حوزه منابع آب، نيازآذري نماينده مردم بابل در مجلس شوراي اسلامي درباره مشكلات حوزه آب و فاضلاب شهري و روستايي، رضيان نماينده قائمشهر، سوادكوه و جويبار در خصوص مشكلات و مسائل حوزه صنعت و دامادي نماينده مردم ساري و مياندورد در مجلس شوراي اسلامي نیز درباره مشكلات حوزه زيرساختي برق، به طرح پیشنهاد و راهکار پرداختند.

در اين جلسه مقرر شد تا جهاد كشاورزي مازندران هر چه سريعتر گزارش جامعي در مورد خسارات بحران برف و درجهبندي باغ‌هاي آسيب‌ديده ارائه کند تا با پيگيري دكتر نوبخت رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور در جلسه روز چهارشنبه هيئت دولت در زمينه ارائه تسهيلات و جبران خسارات تصميم مناسب گرفته شود .

انتهای پیام/ 1001

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار