دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۱
رئیس بنیاد نخبگان مازندران:
رئیس بنیاد ملی نخبگان مازندران گفت: در گذشته، تنها دانشجویان زیر پوشش بنیاد نخبگان قرار داشتند اما از این به بعد، اساتید اعم از استاد شامخ یا استاد تمام و استاد سرآمد یا استاد پایه یک، زیر چتر تسهیلات نخبگان قرار می‌گیرند.
اساتید شامخ و سرآمد از تسهیلات بنیاد نخبگان بهره‌مند می‌شوند

به گزارش آوای خزر از بهشهر، محسن جهانشاهی عصر امروز در همایش فناوری و تجلیل از پژوهشگران علمی پژوهشی دانشگاه‎های شرق مازندران که به میزبانی دانشگاه علم و فناوری مازندران در بهشهر برگزار شد، با بیان اینکه باید نگاه ویژه‌ای به حوزه علم و دانش بیندازیم، اظهار داشت: تغییر رویکرد دانشجویان و اساتید باید در حوزه علم و فناوری اتفاق بیفتد و اگر اینگونه نباشد، ارتباط صنعت و دانشگاه تغییر نخواهد کرد.

وی با اعلام اینکه بنیاد نخبگان یک بنیاد فرادستگاهی و یک نرم‎افزار برای سخت‎افزارهای علمی است، افزود: معاونت علمی و فناوری و بنیاد نخبگان حلقه وصل بین دستگاه‌های اجرایی و صنعت و دانشگاه و حتی اداره‌کل‌های آموزش و پرورش هستند و پهنه بنیاد نخبگان در نوار 340 کیلومتری از رامسر تا گلوگاه بوده و فعالیت آن به لحاظ جامعه آماری از دبستان تا کهنسال است و در بین راه نیز دانشجویان و اساتید مهمترین بخش آن هستند.

رئیس بنیاد نخبگان مازندران با اشاره به تسهیلات رفاهی بنیاد ملی نخبگان، تصریح کرد: اگر این بنیاد قرار است فقط تسهیلات بدهد، با ادارات خدماتی فرقی ندارد، اما هدف این است که در قبال ارائه تسهیلات جنبه هدایتی و تاثیرگذاری هم داشته باشیم و کارآفرینی صورت بگیرد.

این مسئول بیان کرد: به‌شدت به دنبال ماندگاری نخبگان هستیم و این امر با شعارهایی چون "جوانان مهاجرت نکنند و به آن سوی آب نروند" تحقق پیدا نمی‌کند، بلکه باید زیرساختها را در اختیار آنها قرار بدهیم تا مهاجرت نکنند و البته فقط حمایت کافی نیست و باید تاثیرگذاری نخبگان دیده شود.

جهانشاهی ادامه داد: در سبد حمایتی جوایز تسهیلاتی بنیاد نخبگان از سطح لیسانس تا دکتری را داریم و سقف حمایت از آنها در کارشناسی و ارشد 30 میلیون و در دکتری، حدود 90 میلیون تومان است که در سال گذشته حدود 2 میلیارد ریال تسهیلات و امسال نیز 14 میلیارد ریال پول در سبد ملی نخبگان وجود دارد و قطعاً در اختیار آنها قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه مشکل مالی در ارائه تسهیلات نداریم اما مشکل احراز وجود دارد، تصریح کرد: می‌دانیم که ورودی دانشگاه شریف با شهید بهشتی و نوشیروانی بابل متفاوت است اما برای ارائه تسهیلات، قائل به رتبه نیستیم، لذا حتی نخبگان زیرپوشش که رتبه‎های بالا داشته و در سال نخست در این لیست قرار می‎گیرند، در سال دوم و سالهای بعد نیز مورد ارزیابی قرار می‎گیرند، زیرا نخبگی را یک فعالیت مستمر می‌دانیم.

رئیس بنیاد نخبگان مازندران گفت: در گذشته، تنها دانشجویان زیر پوشش بنیاد نخبگان قرار می‌گرفتند اما از این به بعد، اساتید اعم از استاد شامخ یا استاد تمام و استاد سرآمد یا استاد پایه یک، زیر چتر تسهیلات نخبگان قرار می‌گیرند.

این مسئول با اشاره به اعزام هیئت علمی و تجاری بین مراکز پژوهشی و اقتصادی مازندران و بخش خصوصی اتاق بازرگانی مازندران به استان مارکه ایتالیا، بیان کرد: در بازدید از دانشگاههای معتبر استان مارکه، بدون اغراق باید بگوییم که در همه این دانشگاهها، حداقل یک ایرانی در گروه‌های آموزشی حضور داشتند.

وی ادامه داد: این امر نشان می‌دهد که در سالهای بعد از انقلاب در پرورش نیروی انسانی و در صادرات محصولات دانشگاهها یا همان نیروی انسانی به جهان اول و کشورهای توسعه‎یافته بسیار موفق عمل کردیم اما از سوی دیگر، هنوز در قوی‌ترین صنعت ایران یعنی خودرو نتوانستیم یک برند از سایپا یا ایران خودرو را به همین کشورهای جهان اول ارسال کنیم، زیرا صنعت بسیار ضعیف عمل کرده است.

جهانشاهی با بیان اینکه علم، فناوری، صنعت و بازار، از زنجیره ارزش و ثمردهی هستند، گفت: در این زنجیره مهمترین بخش بازار است و یک کارآفرین و فرد نخبه باید درک درستی از قیمت رقابتی بازار داشته باشد.

وی ادامه داد: به ازای هر 100 مقاله در ایران دو ثبت اختراع داریم اما در آمریکا از هر 100 مقاله حدود 95 درصد آنها ثبت اختراع می‎شوند زیرا آن پژوهشگر از ابتدا به فکر ثبت اختراع خود است اما در ایران به دنبال این هستیم که مقاله چاپ شود و ارتقا بگیریم!

رئیس بنیاد نخبگان مازندران در پایان با بیان اینکه از حلقه تولید و صنعت و علم گذشته‌ایم و اکنون پشت بازار هستیم و شرکت‌های دانش‎بنیان و ..  باید کمک کنند، گفت: نخبگان و سرآمدان باید وارد صنعت شوند و اگر یک نخبه کارآفرینی نکند قطعا غیرنخبه هم نمی‌تواند و البته دولت باید زیرساختها را نیز ایجاد کند.
انتهای پیام/ 1001

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار