دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۳
معاون سیاسی استاندار مازندران:
معاون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استاندار مازندران گفت: سازمانهای مردم‌نهاد می‌توانند روح مطالبه‌گری و تعهد را افزایش دهند، کاستی‌ها را مطرح و ایده‌پردازیی کنند، خلاقیت ارائه دهند.
به گزارش آوای خزر از ساری، علیرضا یونسی رستمی امروز در نشست تخصصی "جهانی عاری از خشونت و مفهوم دیگری" که در سالن همایشات سازمان برنامه‌ریزی و بودجه مازندران برگزار شد، اظهار کرد: اگرچه خشونت شامل همه پدیده‌های آفرینش می‌شود و حتی به جانداران و حیوانات نباید خشونت ورزید؛ اما اینجا بحث انسان است و از بدو آفرینش تاکنون پیرامون جامعه‌ای عاری از استبداد، بی‌عدالتی و خشونت و در نهایت نیز به دنبال مدینه فاضله بودیم.

وی افزود: برای رسیدن به جامعه‌ای عاری از خشونت، هیچ چاره‌ای نداریم جز اینکه تک تک ما آن‌چیزی را که برای خود می‌پسندیم برای دیگران نیز بپسندیم و به وظایف خود آنگونه که اسلام و قرآن می‌گوید عمل کنیم و فضیلتهای انسانی را گسترش بدهیم.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار مازندران گفت: دولت فعلی به دنبال اشاعه فضیلت، راستگویی، اخلاق و دوری از ظلم و ناجوانمردی در جامعه است، لذا رئیس جمهور منشور شهروندی را ارائه کردند و باید براساس آن، در اصول با هم متحد باشیم.

یونسی رستمی اظهار کرد: برجام یک اقدام ارزشمند جهانی بود و یک پیروزی بزرگ سیاسی را برای کشورمان به ارمغان آورد و به ما می‎گوید؛ باید به دنبال کارهایی باشیم که مصلحت و منفعت عمومی در آن دخیل است.

وی ادامه داد: باید کارهای زیربنایی و اساسی در کشور صورت بگیرد، همه ما مسئولان نسبت به فرودست، هم‎دین‌، هم‌شهری و هم‌استانی خود به عنوان یک انسان متعهد، رسالت داریم.

معاون استاندار مازندران بیان کرد: سازمانهای مردم‌نهاد می‌توانند روح مطالبه‌گری و تعهد را افزایش دهند، کاستی‌ها را مطرح و ایده‌پردازیی کنند، خلاقیت ارائه دهند و در حوزه‌های مختلف نیز به کمک یکدیگر(استانداری، سازمان‎های مردم‌نهاد و دستگاه‎های مربوطه) مشکلات در منطقه را کاهش بدهیم.

وی در پایان گفت: برای رسیدن به جهانی عاری از خشونت باید ابتدا از خود آغاز کنیم؛ از خانواده، از محل کار و از روابط اجتماعی با دیگران.

** جامعه مدنی را بعنوان رفیق ببینیم نه رقیب

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی نیز در این نشست تخصصی اظهار کرد: شاید یکی از علل خشونت در منطقه خاورمیانه، ورود نیروهایی باشد که از بیرون از منطقه هستند(استکبار)، و علت دوم نیز زمینه‌های داخلی است؛ یعنی اساساً دولت‌های منطقه نتوانستند توسعه‌محور باشند و مردم را در فرآیند سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مشارکت دهند.

سید جواد میری تصریح کرد: شرکت‌کردن با مشارکت تفاوت دارد و مشارکت، نوعی فعالیت داوطلبانه همراه با ابراز علاقه و تعهد است، وقتی در کاری مشارکت می‎کنیم یعنی اینکه نسبت به آن فعالیت، آگاهی و اعتقاد و تعهد داریم.

وی افزود: باید جامعه مدنی را به صورت یک رفیق ببینیم نه یک رقیب، در اینصورت است که می‎توانیم

به گزارش آوای خزر، نشست تخصصی "روز جهانی عاری از خشونت و افراطگری" توسط بنیاد فردای بهتر و با همکاری اداره‌کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران برگزار شد، این همایشات در سراسر استانهای کشور تدارک دیده می‎شود.

به گفته احسان قاسمی مدیر بنیاد فردای بهتر، در این همایش از کارشناسان واحد اجتماعی و فرهنگی شهرداری‎ها، فرمانداری‎ها و مدیران کل فرهنگی و اجتماعی استان مازندران دعوت شده بود که انتظار داشتیم تعداد جمعیت، بیش از تعداد حاضران باشد.

انتهای پیام/ 1001

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار