دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۸
یادداشت/اختصاصی آوای خزر
مراسم تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی با حضور گسترده مردم انجام شد و یار دیرین امام در کنار امام آرمید. از زمان اعلام خبر فوت آیت‌الله تا زمان دفن او رفتار بسیار در قبال مرحوم هاشمی تغییر کرد.
از کدام هاشمی حرف می‌زنند؟

آوای خزر – مصطفی داننده: هاشمی تا همین یک هفته پیش زیر شدیدترین انتقادها قرار داشت. بسیاری از افرادی که سال‌ها به ویژه در دهه اول انقلاب هاشمی را تکریم می‌کردند و او را راه حل بسیاری از مشکلات می‌دانستند در این سال‌ها رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را مورد شدیدترین حملات قرار می‌دادند. این حملات به ویژه بعد از سال 88 رنگ و بوی ویژه‌ای به خود گرفت. بسیاری از یاران دیروز هاشمی او را رهبر فتنه نامیدند و گفتند که هاشمی رفسنجانی مسیرش را از انقلاب جدا کرده است.
بسیاری از کسانی که سال‌ها با هاشمی کار کرده بودند در برابر تمام تهمت‌هایی که به هاشمی رفسنجانی زده شد، سکوت کردند و اجازه دادند تا هاشمی زیر تازیانه شدیدترین حملات قرار بگیرد.
بسیاری از این حملات به خاطر این بود که هاشمی همیشه در صحنه حضور داشت و در برابر بسیاری از تندروی‌ها می‌ایستاد. هاشمی می‌توانست مثل بسیاری از سیاستمدارهای دهه ۶۰، عطای حضور در صحنه سیاسی کشور را به لقایش ببخشد و در قم یا تهران ساکن شود و همه از او به عنوان یکی از یادگاران نسل اول انقلاب یاد کنند که گنجینه رازها و تجربیات است. هاشمی اما اینگونه رفتار نکرد تا نشان دهد با تمام سیاسیون ایران و حتی جهان یک تفاوت بزرگ دارد و آنهم اینکه او اهل محافظه کاری و سیاسی کاری بر سر منافع انقلاب نیست.
هاشمی که از مؤسسین و معماران اصلی جمهوری اسلامی بود؛ بر اساس اجتهاد شخصی خود از منافع انقلاب که میراث امام خمینی است، در صحنه سیاسی انقلاب حضور داشت. هاشمی بر اساس همین اجتهاد در صحنه سیاسی کشور حضور داشت. او بر اساس تجربه سی ساله خود به این نتیجه رسیده بود که برای جلوگیری از به قدرت رسیدن جریان‌های افراطی خود وارد صحنه شود و بازی را به نفع اعتدال‌گرایان تغییر دهد.
حالا بعد از این همه هجمه بعد از درگذشت او تمام کسانی که تا همین روزهای قبل آیت‌الله را مورد حمله قرار می‌دادند از هاشمی به عنوان یار امام و انقلابی اصیل یاد کنند. هاشمی حالا بعد از فوتش عزیز انقلاب شده است.
برخی رسانه ها برنامه‌های خود را تعطیل کرده اند و از هاشمی می‌گویند. همانها که سال‌ها رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را بایکوت خبری کرده بودند!
به نظر می‌رسد عده‌ای فراموش کرده بودند هاشمی از ابتدا عزیز انقلاب، امام و رهبری بوده است نه اینکه حالا که رفته است بشود آیت‌الله هاشمی رفسنجانی.
معلوم نیست این افراد از کدام هاشمی حرف می‌زنند؟ تا آنجا که ما به یاد داریم آنها  از آیت‌الله بد می‌گفتند و امروز به گونه‌ای سخن می‌گویند که گویی هاشمی برای آنها همیشه عزیز بوده است.
انتهای پیام/ 1357
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها