دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۴
فرمانده انتظامی مازندران خبر داد
فرمانده انتظامی مازندران از کشف گل‌هاي خارجي قاچاق به ارزش 900 میلیون تومان در یکی از شهرستان‎های غرب این استان خبر داد.

به گزارش آوای خزر، سردار سيد محمود ميرفيضي در گفت و گو با خبرنگاران  گفت: در راستاي طرح تشديد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و در اجراي منويات مقام معظم رهبري در سال اقتصاد مقاومتي و اقدام و عمل، مأمورن اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پليس آگاهي مازندران در پي کسب خبري مبني بر فعاليت فردي به نام " ح- ت" تحت عنوان نماينده يک شرکت توليدي گل و گياه در امر قاچاق گل و گياه خارجي، موضوع در دستور کار مأموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز پليس آگاهي اين فرماندهي قرار گرفت.
وي اظهار داشت: مأموران با انجام تحقيقات پليسي و اقدامات اطلاعاتي و فني با شناسايي متهم به قاچاق کالا، دريافتند که متهم به قاچاق گل و گياه خارجي، تعداد زيادي از اين گل‌ها را در داخل انبار گلخانه نگهداري مي‌کنند.
فرمانده انتظامي مازندران ادامه داد: مأموران انتظامی با دريافت اين اطلاعات، با هماهنگي مرجع قضایي و نمايندگان جهاد کشاورزي به‌صورت غيرمترقبه از انبار گل و گياه بازديد کردند و در نتيجه موفق شدند، بيش از 19 هزار و 800 بوته گل"آزاليا" خارجي قاچاق متعلق به کشور" بلژيک" را به همراه تعداد زيادي از انواع ديگر گل‎هاي خارجي قاچاق را کشف کنند.
سردار ميرفيضي در پایان گفت: برابر اعلام کارشناسان، ارزش این کشفيات بيش از 900 میلیون  تومان اعلام شد که در اين ارتباط، ضمن توقيف کالاي قاچاق، متهم براي سير مراحل قانوني به مرجع قضایي معرفي شد.
انتهای پیام/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها