دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۸
گزارش تصویری/
جمعی از خبرنگاران حوزه سلامت با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در قالب یک تور رسانه‎ای از پروژه‎های در حال ساخت این دانشگاه بازدید کردند.
بازدید خبرنگاران از پروژه‎های سلامت ساری و نشست خبری با رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران
 
به گزارش آوای خزر از ساری، تور رسانه‎ای دانشگاه علوم پزشکی مازندران از صبح امروز با بازدید از پروژه‎های ورزشی و علمی در حال ساخت دانشگاه پیامبر اعظم (ص) آغاز شد و پس از آن از مراکز بهداشتی در حال ساخت روستاهای طبقده و ذغالچال بازدید به عمل آمد.
کلینیک ویژه بیمارستان بوعلی سینا ساری نیز مورد بازدید خبرنگاران قرار گرفت، هزینه ساخت این پروژه 8 میلیارد تومان و یکی از پروژه‎های مهم بخش سلامت در مازندران است که تا مهرماه 96 به بهره‎برداری خواهد رسید.
دیگر پروژه در بیمارستان بوعلی سینا، بخش اورژانس است که هزینه ساخت آن 15 میلیارد تومان در نظر گرفته شده و تا پایان سال آینده و به احتمال زیاد قبل از 6 ماهه دوم سال آینده تکمیل خواهد شد.
با حضور اصحاب رسانه مازندران از مرکز دیالیز شهروند ساری نیز بازدید شد، این مجموعه یکی از مراکز مهم دیالیز در استان و در 4 طبقه است که سال گذشته با حضور وزیر بهداشت به بهره‎برداری رسمی رسیده بود.
برای ساخت مرکز دیالیز شهروند که در مکان بیمارستان مهر سابق ساری است، 18 میلیارد تومان هزینه شده و دارای 47 تخت دیالیز است.
پس از اتمام بازدیدها از پروژه‎های بهداشت و درمان و صرف ناهار، نشست خبری با رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سالن قلم این دانشگاه آغاز شد.
قاسم جان‎بابایی در جمع خبرنگاران مازندران اظهار داشت: هدف‎گذاری در حوزه بهداشت و درمان ابتدا در حوزه منابع فیزیکی و پس از آن در بخش منابع انسانی بوده است.
وی با بیان اینکه پس از انقلاب توفیقات زیادی در ساخت خانه بهداشت روستاها انجام شده است، افزود: یکی از اعتراضات در این بخش را نسبت به نامناسب بودن فضاهای خانه بهداشت داشتیم که استیجاری بودند اما اکنون از حالت استیجاری خارج شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه از 370 مرکز بهداشتی که در کشور در حال ساخت است، 68 مرکز آن را در مازندران داریم، گفت: برای دوم اسفندماه برنامه‎ریزی کردیم که افتتاح این پروژه‎ها را با حضور وزیر بهداشت داشته باشیم.
این مسئول با بیان اینکه بسیاری از پروژه‎های بهداشتی درمانی در روستاهای ساری از جمله در «طبق‎ده» با همکاری مردم ساخته شده است، اظهار داشت: اهدای زمین و ساخت آن توسط مردم است و تجهیزات را دولت فراهم می‎کند، هر ساله پینشهادات زیادی از سوی خیران برای در اختیار قراردادن زمین و تقبل هزینه ساخت برای خانه‎ها و مراکز بهداشتی داریم.
جان‎بابایی بیان کرد: غیر از محمودآباد، بقیه شهرستان‎های مازندران از خدمات دیالیز بهره‎مند هستند که البته مرکز دیالیز این شهر را در حال ساخت داریم.  
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره بدهی تأمین اجتماعی به این دانشگاه و نامه‎ای مبنی بر پذیرش نشدن بیماران تأمین اجتماعی در هفت بیمارستان دولتی مازندران اظهار داشت: نقدینگی در بیمارستان‎ها تقریباً به صفر رسیده و طرح تحول سلامت به تار مویی بند است و البته اجازه نمی‌دهیم خدشه‌ای به اندازه سر سوزنی بر طرح تحول سلامت وارد شود.
جان‎بابایی گفت: بخشی از طلب دانشگاه علوم پزشکی مازندران از سوی تأمین اجتماعی پرداخت شد و اکنون برای ایام نوروز با توجه به اینکه مازندران استان مسافرپذیر است و بیماران صعب‎العلاجی را نیز داریم، هیچ کمبود دارویی احساس نمی‎شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: غیر از پروژه‎های طرح تحول سلامت در مازندران که تنها 45 میلیارد تومان در بخش هتلینگ بیمارستان‎ها بوده است، در مجموع بیش از 600 میلیارد تومان هزینه منابع فیزیکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در دولت یازدهم بوده و نزدیک به 100 میلیارد تومان دیگر نیز باید در بخش فیزیکی هزینه کنیم.
تصاویر مربوط به تور رسانه ای:
برای دیدن تصاویر در اندازه واقعی کلیک کنید.



تصاویر مربوط به نشست خبری
برای دیدن تصاویر در اندازه واقعی کلیک کنید

 


انتهای پیام/ 1001
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار