دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۳
با حضور مردم و مسئولین،
نخستین همایش روز میانکاله به مناسبت 27 دی ماه روز ذخیره گاه زیست‌کره و با تاکید بر صیانت از پناهگاه حیات وحش میانکاله به عنوان تنها ذخیره‌گاه زیست‌کره مازندران،در نزدیکی منطقه حفاظت شده میانکاله با حضور مردم و مسئولان همچنین با حضور اسماعیل کهرم مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.
به گزارش آوای خزر، نخستین همایش روز میانکاله به مناسبت 27 دی روز ذخیره‌گاه زیست‌کره با حضور جمع زیادی از مردم، اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد، مسئولان شهری و استانی، محیط بانان و دوستداران طبیعت در طرح دریای صدف شهرداری بهشهر برگزار شد.

در این همایش که با رونمایی از تمبر میانکاله، برپایی 10 غرفه، اجرای سرود و آواز محلی و پخش کلیپ محیط زیست همراه بود؛ مسئولان بر ضرورت حفاظت از میانکاله و دوستی با آن تاکید کردند.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر بهشهر در سخنانی با اشاره به اهمیت پناهگاه حیات وحش میانکاله و علاقمندی مردم بهشهر و منطقه به این ذخیره‌گاه زیست‌کره، گفت: استفاده از ظرفیت گردشگری و اختصاص محدوده ای از میانکاله به طبیعت‌گردی از خواسته های مردم این منطقه است.

علیرضا کوچکی با اشاره به رایزنی‌هایی که طی یک سال گذشته جهت برگزاری همایش میانکاله و ثبت روزی به نام  میانکاله انجام شده است، افزود: روزهای مختلفی پیشنهاد شد که در نهایت به 27 دیماه روز ذخیره‌گاه زیست‎کره رسیدیم، زیرا میانکاله تنها ذخیره‌گاه زیست‌کره در مازندران است.

وی همچنین خواستار توجه بیشتر به بومیان در فصل برداشت انار از میانکاله همچنین پیگیری بحث پرنده نگری در این منطقه حفاظت‌شده، شد.  

مدیرکل محیط زیست مازندران نیز با اشاره به جهانی بودن و شهرت میانکاله در تمام دنیا، تصریح کرد: این پناهگاه حیات وحش از معدود مناطق چهارگانه در ایران و جهان است، جزو 24 تالاب بین المللی و 11 ذخیره‌گاه زیست کره در ایران همچنین نخستین تالاب بین المللی ثبت کنوانسیون رامسر و تنها ذخیره‌گاه زیست‌کره در مازندران است که باید از آن محافظت شود.

ناصر مهردادی با اشاره به اینکه تالاب های بین المللی میانکاله و فریدونکنار دو منطقه حفاظت شده مهم برای ما به شمار می روند، افزود: بعد از 20 سال توانستیم با مشارکت جوامع محلی، مردم و دوستداران محیط زیست، دامهای هوایی شکار پرنده را از تالاب فریدونکنار جمع آوری کنیم و مردم را به سمت شکار سنتی یا «کرس» سوق دهیم.

وی در پایان گفت: روز میانکاله متعلق به مازندران نیست، 27 دیماه هر سال در مازندران و در روز ذخیره‌گاه زیست‌کره همایش روز میانکاله برگزار می‌شود.

مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست که میهمان افتخاری این همایش بود، با بیان اینکه امروز و در روز ذخیره‌گاه زیست‎کره، زنگ حفاطت بهتر برای میانکاله آغاز شده است، گفت: این برنامه حاصل هم اندیشی نهادهای مردمی، مسئولان شهری و شهرستانی و استانی است.

اسماعیل کهرم با برشمردن اهمیت میانکاله و تنوع گیاهی و جانوری در آن از جمله اینکه زیستگاه یک سوم پرندگان مهاجر و نادر ایران است، افزود: میانکاله قطعه ای از بهشت است و باید از آن محافظت کنیم.

وی با بیان اینکه با هرگونه ساخت و ساز در آشوراده مخالف هستیم، تصریح کرد: آشوراده دروازه میانکاله است و اگر در این قسمت تخریب انجام شود، میانکاله نیز متضرر می‌شود.

کهرم تصریح کرد: باید به این فکر کنیم که قرار است در آشوراده چه طرحهای گردشگری انجام شود، آیا احداث ساختمانهای گردشگری که بعد از 30 سال عمر خود را از دست می دهند و تنها برای عده ای خاص با اقامتهای 400 تا 500 هزار تومانی تدارک دیده می شوند، میتوانند فایده ای برای مردم بومی و طبیعت داشته باشند؟

وی ادامه داد: اگر یک رفراندوم برگزار شود، بیشتر مردم با ساخت و ساز در آشوراده مخالف هستند و نمی خواهند به تبع آن، میانکاله نیز دستخوش تغییر و اضمحلال شود.

مشاور خانم ابتکار همچنین با اشاره به اهمیت تالابها، اظهار داشت: 252 تالاب در ایران داریم که هر کدام از آنها یک سرمایه زیست‎محیطی برای ذخیره آبهای زیرزمینی و تلطیف هوا هستند.

در پایان نخستین همایش روز میانکاله در بهشهر، از فعالان زیست محیطی و محیط بانان، با تقدیم هدایایی قدردانی شد.



































































































































مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار