دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۴۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۴
دکترای فیزیولوژی میوه:
دکترای فیزیولوژی میوه با اشاره به ظرفیتهای خوب پرورش انار در کشورهایی ازجمله چین و اسپانیا گفت: اما طعم هیچ اناری در جهان به انارهای ایران نمی‎رسد و انارهای تولیدشده در کشورمان اورجینال و بیشتر ارگانیک هستند.
ایران بهترین انار دنیا را دارد/ نوسانات آبی و تغذیه‎ای سبب شکستگی انار می‎شود

به گزارش آوای خزر از ساری، دکتر محمدرضا وظیفه‎شناس امروز در در نشست تخصصی «انار» که با حضور کارشناسان بخش کشاورزی مازندران در سالن همایش سازمان جهاد کشاورزی این استان برگزار شد اظهار داشت: انار درخت حساسی است و مانند سایر گیاهان به اتفاقات اطراف خود واکنش نشان می‎دهد و باید در نگهداشت آن دقت به‎خرج بدهیم.
وی با بیان اینکه 70 درصد گلهای انار در درختان زیر دو سال ریزش دارند و تنها 30 درصد روی درخت می‌مانند که تبدیل به میوه می‎شوند، افزود: در خت انار را باید بگونه‎ای پرورش بدهیم که گلهای خود را روی شاخه‎های مقاوم تشکیل بدهد؛ در درختان زیر دو سال به این علت که گلها روی شاخه‎های غیرمقاوم تشکیل می‎شود، اکثر گلهای آن تبدیل به میوه نمی‎شوند.
این متخصص فیزیولوژی میوه گفت: در درختان بالای دو سال، ریزش گل انار به دلیل آبیاری در زمان گلدهی است زیرا در این شرایط، دچار تنش آبی می‎شود.
وی با بیان اینکه درخت انار از نوع درختانی است که به پاشِش‎هایی که از بالای درخت انجام می‎شود علاقه نشان می‎دهد، اظهار داشت: این درخت به کودهایی مانند اسید آمینه روی خوش نشان می‎دهد، در خراسان و یزد از نیترات پتاسیم و با محلول‎پاشی این کار انجام می‎شود تا میوه حاصله نیز کیفیت بهتری داشته باشد.
وظیفه‎شناس گفت: اگر انار دچار نوسانات دمایی و آبیاری شود، از قسمت عرضی ترک بر می‌دارد و اگر از تغذیه دچار نوسانات شود نیز از طول می‎شکند.
این کارشناس و محقق بیان کرد: درخت انار را باید وادار کرد که به شکل V رشد کند تا مقاومت بیشتری داشته باشد و از نور و پاشش‎ها بهره بیشتری ببرد.
محقق و پژوهشگر انار اظهار داشت: باید بپذیریم که دیگر زمان تفننی کاشتن انار تمام شده است و باید از ظرفیتهای موجود برای پرورش اصولی این میوه بهشتی که مظلوم واقع شده است، استفاده کنیم.
وی درباره کرم گلوگاه انار نیز گفت: مهمترین عامل خسارت‎زا به میوه انار کرم گلوگاه است که گاهی از راه تاج و گاهی از کناره وارد میوه میشود و برای مقابله با آن میتوان پرچمهای میوه را پُر کرد یا تله نوری و مانند آن روی درخت قرار داد.
وظیفه‎شناس در پایان با اشاره به برنامه‎ریزیهای خوبی که برای پرورش انار در کشورهایی ازجمله چین و اسپانیا حاصل شده است، اظهار داشت: اما با این همه طعم هیچ اناری در جهان به طعم انارهای ایران نمی‎رسد؛ در مناطق کویری و نیمه گرمسیری نیز بهترین انارها را داریم، از سم استفاده نمی‎کنیم و انارهای ایران بیشتر ارگانیک و اورجینال هستند.       همایش آشنایی با روند کاشت، داشت و برداشت انار در مازندران با همکاری شرکت تعاونی تولیدی و توزیعی «انار صاحبی» برگزار شد.
انتهای پیام/ 1001
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
كاظمي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
0
0
سلام؛ دوره خيلي خوبي بود تشكر مي شود از جهاد كشاورزي مازندران بابت دعوت از محقق بين المللي و باسواد انار؛ آقاي دكتر وطيفه شناس؛ من به نوبه خودم خيلي بهره علمي بردم و ار اطلاعات جامع مدرس دوره لذت بردم
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها