دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۴۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۹
یادداشت/اختصاصی آوای خزر
آمریکا، اسرائیل و عربستان از ایران عصبانی هستند و سعی دارند کشورمان را به دوران انزوا برگردانند. دورانی که ایران در عرصه بین الملل کشوری تنها بود.
تلاش آمریکا و اسرائیل برای بازگرداندن ایران به عصر تنهایی

آوای خزر – مصطفی داننده: این روزها ترامپ، عربستان، اسرائیل و کشورهایی که مخالف جمهوری اسلامی هستند از برجام ناراضی بوده و می‌خواهند به هر شکل ممکن آن را ملغی کنند.

این کشورها برجام را یک توافق بد می‌دانند و بر این باور هستند که این توافق به نفع ایران و به ضرر کشورهای جهان است. ترامپ و نتانیاهو بیش از هر فرد دیگری خطر روحانی برای آمریکا و اسرائیل را احساس کرده‌اند. زیرا آنها به ویژه اسرائیل در زمان احمدی نژاد، دست روی دست می‌گذاشت و بازی احمدی نژاد در زمین اسرائیل را مشاهده می‌کرد.

سخنان تند احمدی نژاد در عرصه بین المللی به ویژه در سازمان ملل و نهادی جهانی، باعث شده بود ایران بدون هیچ زحمتی به عنوان یک تهدید جهانی شناخته شود. بعد از هر سخن احمدی نژاد، هجمه‌های زیادی از سوی کشورهای جهان به سوی ایران روانه می‌شد.

اسرائیل بعد از هر سخنرانی احمدی نژاد خطاب به دیگران می گفت دیدید ما در مورد ایران حق داشتیم و بر شما ثابت شد که آنها کشور خطرناکی برای صلح جهانی هستند؟ همین رفتار رئیس دولت های نهم و دهم سبب شده بود تا تصور تنهایی ایران در عرصه بین المللی شکل گیرد. همین تلقی تنهایی، لبخند رضایت را بر لبان نتانیاهو نشانده بود.

امروز ما مشاهده می‌کنیم که قدرت نرم ایران در منطقه باعث شده است تا تمام مخالفان جمهوری اسلامی تلاش کنند جلوی پیشرفت‌های ایران در عرصه‌های مختلف را بگیرند. این روزها عربستان، اسرائیل و تندروهای آمریکا در کنار یکدیگر تلاش می‌کنند تا نقش پررنگ ایران در عرصه منطقه و جهان را کمرنگ کنند. این در حالی است که در دولت گذشته به دلیل رفتارهای شخص احمدی نژاد، این کشورها نیازی برای پیشگیری از صدور قدرت نرم ایران احساس نمی‌کردند.

برجام و دیپلماسی روحانی باعث شده است جهان نگاه متفاوتی به ایران داشته باشد. بسیاری از مردم جهان به از دیدن حسن نیت ایران امروز نگاه مثبتی به جمهوری اسلامی دارند. سیل شرکت‌های خارجی و توریست‌ها به ایران روانه شده است. روابط ایران با کشورهای خراجی زمینه ساز سرمایه گذاری در ایران و افزایش قدرت مالی این کشور می‌شود.

همه این شرایط باعث شده است تا آمریکا، اسرائیل و عربستان از ایران عصبانی باشند و تمام تلاش خود را انجام دهند تا برجام را به هوا بفرستند و ایران را به دوران انزوا برگردانند. دورانی که ایران در عرصه بین الملل کشوری تنها بود.

انتهای پیام/ 1357

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها