دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۴۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰
دادستان مرکز مازندران:
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ساری گفت: جامعه پویا و زنده نیاز به رسانه دارد و سرزندگی جامعه بشری در هر جا نیازمند مجموعه ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی است.
جامعه پویا و زنده نیاز به رسانه دارد

حجت‌الاسلام اسدالله جعفری در حاشیه دومین نمایشگاه مطبوعات مازندران در گفتگو با خبرنگار آوای خزر در ساری با تشکر از دست‌اندرکاران رسانه و جامعه مطبوعاتی که نقش اطلاع‌رسانی را ایفا می‌کنند، اظهار داشت: این نمایشگاه عملکرد و دستاوردهای رسانه مازندران را به تصویر کشیده است و از این حیث جای تقدیر و تشکر دارد.

وی افزود: جامعه پویا و زنده نیاز به رسانه دارد و سرزندگی و نشاط جامعه بشری در هر جا نیازمند مجموعه ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران با بیان اینکه به نظر من مطبوعات شریان حیاتی و اصلی بیداری در جامعه هستند، گفت: رسانه‌ها باید از پرداختن به مسائل حاشیه‌ای دور باشند و رسالت اصلی خود را انجام دهند تا مردم به آنها اعتماد داشته باشند، اگر فضا غبارآلود و مبهم باشد رسانه باید این فضا را تغییر دهد تا اعتماد مردم را به دست آورد.

جعفری در بخش دیگری از سخنان خود، وضعیت امنیتی مازندران و مرکز استان را خوب توصیف و تصریح کرد: در استان هیچ مؤلفه ناامنی بطور جدی وجود ندارد؛ در حوزه‌های اجتماعی ممکن است برخی اشخاص بخواهند اقدامات سطحی را در قالب شرارت انجام بدهند اما مردم به این موضوعات حساسیت نشان می‌دهند، با پلیس و دستگاه قضا همکاری می‌کنند و دادستانی نیز در اسرع وقت به این مسائل رسیدگی می‌کند.

وی در پایان با اشاره به در پیش بودن دو انتخاب شوراهای اسلامی و ریاست جمهوری گفت: در حوزه رسیدگی به تخلفات و جرایم انتخاباتی، معاونت ویژه‌ای فعال است و براساس دستوراتی که دارد رصد و اقدامات قانونی را اجرا می‌کند.

انتهای پیام/ 1001

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها