دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۷
همزمان با ایام فاطمیه برگزار شد؛
همزمان با ایام فاطمیه، مراسم وداع با 7 شهید گمنام در مازندران برگزار شد، این شهدا روز دهم اسفندماه در 5 دانشگاه استان تشییع و خاکسپاری می‎شوند.
وداع مردم مازندران با 7 شهید گمنام/ تشییع و خاکسپاری شهدا در 5 دانشگاه مازندران

به گزارش آوای خزر از ساری، مراسم وداع با هفت شهید گمنام دفاع مقدس که امروز وارد مازندران شدند، امشب در حسینیه عاشقان کربلای ساری با حضور مسئولان و مردم بویژه خانواده معظم شهدا و ایثارگران برگزار شد.

در این مراسم یکی از راویان دفاع مقدس در سخنانی اظهار داشت: هنر شهدا این است که پس از سالها بازگشتند و کار فرهنگی انجام دادند، جمعی را بدون دعوتنامه گرد هم آوردند تا حدی که امروز دنیا نمی‎تواند اینهمه عشق مردم را تفسیر کند.

حجت‎الاسلام محمد باقر نادم با اشاره به تحریم علیه ایران در دوران دفاع مقدس که حتی فروش سیم خاردار را نیز از کشورمان دریغ می‎داشتند، افزود: دشمن از میراژ و میگ و F 14، F16، موشک‎های ضد زره و ضد و تانک و ... تجهیزات داشت اما ما با همه کمبودها جنگیدیم.

وی با انتقاد از آنهایی که از پایان معنویت می‎گویند، گفت: اما امروز این شهدا و این تکه استخوانها می‎گویند که معنویت همچنان وجود دارد و شهدا دارالشفا و گره بازکن و دستگیر مردم هستند و با این حال، سهمی از دنیا نخواستند.

این روایتگر حوزه دفاع مقدس با بیان اینکه یادوارههای شهدا در واقع «راه‎واره» است، اظهار داشت: شهدا حسرتی در دل همگان ایجاد می‎کنند؛ «یا لیتنا کنا معکم»، ای کاش ما جای شما بودیم، آنها حجت الهی هستند و اگر در آخرت

نادم ادامه داد: شهدا حجت الهی هستند و اگر در آخرت از ما پرسیدند که چرا خدایی نبودید و بهانه آوردیم؛ آنگاه خداوند این حجت‎های الهی (شهدا) را کنار ما می‎گذارد.

وی در پایان با بیان اینکه رزمندگان اسلام همواره به حضرت زهرا(س) توسل می‌کردند، گفت: آنها مدام در نجواها و شعارهای خود می‎گفتند: «می‌رویم تا انتقام سیلی زهرا(س) بگیریم» و امشب در ایام فاطمیه، می‎توانیم این رابطه بهتر درک کنیم.

براساس برنامه‎ریزیهای انجام‎شده، مراسم وداع با هفت شهید گمنام دفاع مقدس، در شب نهم اسفندماه در شهرهای مشخص‎شده برگزار و روز دهم نیز مراسم تشییع و خاکسپاری آنها در 5 دانشگاه مازندران انجام میشود.

قرار است که دو شهید در دانشگاه علم و فناوری مازندران(بهشهر)، یک شهید در دانشگاه علوم قرآنی آمل، یک شهید در دانشگاه پردیس فرهنگیان صدیقه طاهره ساری، یک شهید در دانشگاه پردیس فرهنگیان دکتر شریعتی ساری و دو شهید نیز در دانشگاه آزاد نور، به خاک سپرده ‌شوند.

در مرکز مازندران، تشییع دو شهید از ساعت ۹:۳۰ از مقابل مسجد جامع تا میدان شهدا برگزار و در دانشگاه‎های یادشده خاکسپاری می‎شوند.

انتهای پیام/ 1001

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار