دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۸
یادداشت/اختصاصی آوای خزر
اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 با این دو بحران روبرو هستند؛ سبد رأیی یکسان و عدم محبوبیت. آنها اگر نتوانند این دو مسئله را حل کنند قطعاً بازنده رقابت با روحانی خواهند شد.
اصولگرایان و بحران سبد رأی

آوای خزر – مصطفی داننده: اصولگرایان به صورت تمام قد وارد صحنه رقابت با حسن روحانی شده‌اند. تقریبا تمام نیروهای شناخته شده و شناخته نشده این جریان تصمیم گرفته‌اند وارد انتخابات شوند و تقریبا تمام این افراد براساس اجتهاد شخصی، خود را یک اصولگرای واقعی می‌دانند و بر این باور هستند که نظرات و رفتار آنها شبیه‎تر به تفکر اصول‌گرایی نسبت به دیگران است.
این حضور بی‌شمار باعث می‌شود که سبد رأی نامزدهای اصولگرایی با بحرانی اساسی روبرو شود. تقریبا خاستگاه این نامزدها در میان مردم یکی است. حضور هر نامزد شاید باعث شود رأی نامرد دیگر اصولگرا کم شود.
این افراد بیش از آنکه در رأی روحانی و یا نامزد اصلاح‌طلبان اثر بگذارند بر روی رأی خود و نامزدهای همفکر و همسو تأثیر می‌گذارند.
در کنار این بحث عدم محبویت اصول‌گرایان در جامعه به ویژه تهران نکته‌ای است که نمی‌توان به سادگی از آن گذشت. دو انتخابات ریاست جمهوری و مجلس نشان داد اصولگرایان با بحران محبوبیت روبرو هستند.
این جریان سیاسی در دو انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و مجلس دهم رقابت را به رقیب واگذار کرد. آنها در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با 4 نامزد در برابر حسن روحانی ایستادند.
روحانی در این انتخابات 18 میلیون و 613 هزار و 329 رأی را به خود اختصاص داد و در مقابل او هر 4 نامزد اصولگرایان یعنی « قالیباف، ولایتی، جلیلی و محسن رضایی» در مجموع حدود 16 میلیون رأی را به خود اختصاص دادند. در انتخابات مجلس دهم نیز همین مسیر ادامه داشت و آنها کرسی‌های سبز رنگ پارلمان را تحویل رقیب دادند و حتی در تهران 30 نماینده طرفدار دولت با اختلاف فاحش، وارد مجلس شدند. رأی نفر سی‌ام تهران در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از نفر اول مردم تهران یعنی حداد عادل در دو انتخابات مجلس‌های هفتم و هشتم بیشتر بود. آمارها نشان می‌دهد که اصولگرایان نمی‌توانند چندان دلخوش به سبد رأی خود باشند.
این آمار معنای دیگری نيز دارد و آن اين‌که اصولگرایان نامزد جذابی که بتواند رأی مردم را به سمت خود جلب کند، ندارند. آنها با وجود قالیباف و جلیلی که نامزدهای اصلی این جریان بودند نتوانستند حسن روحانی که چندان برای مردم شناخته شده نبود و بعد از 8 سال سکوت رسانه‌ای وارد صحنه شده بود را شکست دهند. حال مشخص نیست امروز با چه تواني می‌توانند در برابر حسن روحانی که رئیس‌جمهور است بایستند؟
اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 با این دو بحران روبرو هستند؛ سبد رأیی یکسان و عدم محبوبیت. آنها اگر نتوانند این دو مسئله را حل کنند قطعاً بازنده رقابت با روحانی و اصلاح‌طلبان خواهند شد.
انتهای پیام/ 1357
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار