دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‎های پزشکی مازندران:
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‎های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: طی 11 ماه از سال‎جاری، 81 هزار و 730 مأموریت توسط اورژانس 115 مازندران انجام شد که ماهانه به طور میانگین بیش از 7 هزار مأموریت بوده است.
انجام 81730 مأموریت اورژانس 115 مازندران طی 11 ماه/ 40 مزاحمت تلفنی در 40 درصد تماس‎های تلفنی با 115 مازندران

به گزارش آوای خزر از ساری، یحیی صالح‎طبری امروز در نشست خبری که با هدف اعلام برنامه‎های نوروزی اورژانس 115 مازندران برگزار شد، اظهار داشت: از 24 اسفندماه جاری آماده‎باش نیروهای اورژانس 115 استان آغاز می‎شود و تا 16 فروردین 96 ادامه دارد.

وی افزود: از ابتدای فروردین تا پایان بهمن ماه امسال، 81 هزار و 730 مأموریت توسط اورژانس 115 مازندران انجام شد که بطور میانگین ماهانه بیش از 7 هزار مأموریت بوده است.

رئیس اورژانس 115 مازندران گفت: طی 11 ، 563 مأموریت جاده‎ای در کیاسر، یک‎هزار و 326 مأموریت در فیروزکوه، 3 هزار و 211 مورد در هراز و 811 مأموریت جاده‎ای در محور کندوان توسط اورژانس مازندران صورت گرفته است.

این مسئول بیان کرد: در سال‎جاری 155 مأموریت ترافیکی داشتیم که 673 مصدوم از خدمات اورژانس پیش‎بیمارستانی استفاده کردند، در این مأموریتها با 37 فوتی مواجه شدیم که در دم جان باختند، 177 مأموریت نیز در حوادث غیر ترافیکی داشتیم که 74 مصدوم درمان اولیه شدند و در این حوادث غیر ترافیکی، 73 نفر در دم فوت شده بودند.

صالح طبری با اشاره به وجود 84 پایگاه اورژانس در مازندران اظهار داشت: از این تعداد، 31 پایگاه شهری و 52 پایگاه جاده‎ای است که باید به‎ازای هر پایگاه هفت پرسنل داشته باشیم اما در مجموع ، 420 نیروی انسانی داریم و همکاران ما ازخودگذشتگی می‎کنند.

وی بیان کرد: دیک بالگرد در پایگاه اورژانس هوایی مازندران (آمل) داریم که از ابتدای سال‎جاری تاکنون برای انجام 45 مأموریت به پرواز در آمد و 57 مصدوم را به مراکز درمانی منتقل کرد.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‎های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: امسال 50 دستگاه آمبولانس بنز اسپرینتر 315 به ناوگان اورژانس 115 مازندران اضافه شده است که تعداد این خودروها در حال حاضر 140 دستگاه است.

صالح‎طبری با بیان اینکه یکی از معضلات در بخش امدادرسانی، مزاحمتهای تلفنی است که در ارائه خدمات اختلال ایجاد می‎کند، گفت: 40 درصد تماس‎های شهروندان که با چهار مرکز پیام در شهرهای بهشهر، آمل، ساری و چالوس ارتباط برقرار می‎کنند، مزاحمت است که بارها تذکر دادیم و حتی در مواردی نیز برخورد شده است اما همچنان با این روند روبه‎رو هستیم که البته تمام اورژانس‎های کشور با این معضل روبه‎رو هستند.

وی همچنین از استقرار کمپ ساحلی اورژانس 115 مازندران در نوروز 96 خبر داد و گفت: در سال گذشته 30 کمپ ساحلی داشتیم که به 2 هزار و 159 نفر خدمات سرپایی یا اعزام به مراکز درمانی ارائه شد.

رئیس اورژانس 115 مازندران درباره تعداد مصدومان گازCO در سال‎جاری گفت: براساس آمار کارشناسان فوریت‎های پزشکی که با تماس مردمی به محل وقوع حادثه مراجعه کردند؛ 69 نفر دچار مسمومیت با مونوکسید کربن شدند که 27 نفر توسط کارشناسان فوریت‎های پزشکی به بیمارستان اعزام شدند، 27 نفر نیز در محل مورد درمان اولیه قرار گرفتند و 6 نفر نیز ساعتهای قبل از حضور نیروهای اورژانس، فوت شده بودند.

صالح‎طبری در پایان اظهار امیدواری کرد که با توجه در پیش بودن روزهای پایانی سال و جشن چهارشنبه‎سوری، به احترام شهدای آتش‎نشان روزهای بی‎خطری را با مشارکت شهروندان در این روزهای آخر سال و ایام نوروز داشته باشیم.



انتهای پیام/ 1001

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار