دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۶۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸
سخنگوی اورژانس 115 مازندران:
روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در روز نخست فروردین‌ماه 96، 6 حادثه ویژه رانندگی در جاده‎های مازندران رخ داد که 39 مصدوم بر جای گذاشت.
39 مصدوم حاصل 6 تصادف در 24 ساعت گذشته

به گزارش آوای خزر از ساری، ذکریا اشکپور اظهار داشتک در روز اول فروردین ۹۶، تیم‌های فوریت‌های پزشکی مازندران به ۳۹ مصدوم تصادفی خدمات درمانی پیش‌بیمارستانی ارائه کردند.
وی افزود: بیشترین آمار تصادفات رانندگی در محور هراز و پس از آن در محور آمل - محمودآباد رخ داد.
سخنگوی اورژانس 115 مازندران گفت: تصادف اول در ساعت ۷:۳۲ اول فروردین در محور هراز منطقه بایجان در اثر برخورد خودروهای mvm ، پژو ۴۰۵ و پژو پارس اتفاق افتاد که ۶ نفر مصدوم و همگی به بیمارستان ۱۷ شهریور آمل منتقل شدند.
اشکپور ادامه داد: در دومین تصادف که ساعت ۱۴:۲۹ در محور هراز روبروی معدن شهیدی بر اثر برخورد خودروهای پراید و تویوتا رخ داد؛ ۷ نفر مصدوم شدند؛ ۵ نفر از آنها توسط تیم‌های اورژانس به صورت سرپایی مداوا و ۲ نفر به بیمارستان ۱۷ شهریور آمل منتقل شدند.
وی بیان کرد: در سومین تصادف روز گذشته نیز که در ساعت ۱۵:۲۷در محور آمل - محمودآباد منطقه کلاصفا بر اثر انحراف پراید رخ داده بود؛ ۶ نفر مصدوم و به بیمارستان ۱۷ شهریور آمل انتقال داده شدند.
سخنگوی اورژانس 115 مازندران اظهار داشت: در چهارمین تصادف که در ساعت ۱۵:۲۷ در محور ساری - کیاسر در منطقه پل گرماب بین دو خودروی پراید اتفاق افتاد؛ ۷ نفر مصدوم و همگی آنها به بیمارستان امام خمینی (ره) ساری منتقل شدند.
اشکپور گفت: در پنجمین تصادف روز گذشته که باز هم در جاده آمل - محمودآباد و در ساعت ۲۳:۳۳ در منطقه تلیکسر بین دو خودروی نیسان و پراید رخ داد؛ ۶ نفر مصدوم شدند و از این تعداد،یک نفر سرپایی مداوا شد و ۵ نفر به بیمارستان شهدای محمودآباد منتقل شدند.
اشکپور گفت: در ششمین تصادف 24 گذشته که تکنسین‎های اورژانس 115 کار امدادرسانی را انجام دادند؛ در ساعت ۱:۴۱ بامداد امروز چهارشنبه در منطقه نارنجستان بین خودروهای نیسان و پژو اتفاق افتاد که ۷ نفر مصدوم شدند، مصدومان پس ازانجام اقدامات درمانی اولیه توسط تیم‌های اورژانس به بیمارستان ۱۷ شهریور آمل منتقل شدند.
انتهای پیام/ 1001
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار