دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۶۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸
ستاد خدمات سفر مازندران/ نهم فروردین
معاون فرهنگی شهردار ساری با اشاره به استقبال شهروندان ساروی و گردشگران نوروزی از تورهای ساری‎گردی گفت: در نوروز امسال، تاکنون بیش از 8 هزار نفر در تورهای گردشگری ساری شرکت کردند.
محمد محبوب صبح امروز با حضور در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با تبریک سال نو و خداقوت به اعضای این ستاد و اصحاب رسانه، اظهار داشت: استان مازندران علیرغم ظرفیت‎های مناسب در بخش منابع و نیروهای انسانی در بخش‎های کشاورزی، صنعت و گردشگری اما بیشترین فارغ‎التحصیلان بیکار را دارد در حالی که در استانهای همجوار شاهد پیشرفت در همین زمینه‌ها بودیم.

وی افزود: با داشتن مزیت‎های طبیعی می‎توانیم درآمد و اشتغال پایدار را داشته باشیم؛ وقتی مقام معظم رهبری در چند سال گذشته شعار اقتصاد مقاومتی را عنوان کردند و امسال نیز دغدغه خود را در همین بخش گذاشتند؛ لذا باید در همین مسیر حرکت کنیم.

معاون فرهنگی شهرداری ساری با بیان اینکه رونق صنعت گردشکری یکی از راه‎های برون‌رفت در جهت کاهش بیکاری و درآمد پایدار است، گفت: در همین راستا شهرداری ساری نیز برنامه‎های مختلفی را با محوریت گردشگری برگزار کرده و یا در دست اقدام دارد.

محبوب ادامه داد: بوستان ملل، پارک ولایت، سینما، پارک بزرگ سکوتپه و ... که با همت شهرداری ایجاد شده است؛ در توسعه گردشگری مرکز استان می‎تواند نقش به‎سزایی داشته باشد.

وی بیان کرد: اگر قرار است اشتغال و درآمد پایدار داشته باشیم؛ شهرهای استان باید مقصد گردشگری باشند و باید با ایجاد فرهنگ گردشگری بتوانیم شهر ساری را به عنوان مقصد گردشگری معرفی کنیم.

معاون فرهنگی شهرداری ساری اظهار داشت: در روزهای برپایی تورهای گردشگری در مرکز مازندران، گردشگران خارجی را نیز در مرکز استان دیدیم و در روز گذشته که تور رایگان ساری‌گردی را داشتیم؛ بیش از یک‎هزار نفر شرکت داشتند و تاکنون بیش از 8 هزار نفر از تور ساری‎گردی و از طبیعت بکر اطراف ساری استفاده کردند.

محبوب با بیان اینکه برای نخستین‎بار دفترچه گردشگری را به صورت دو زبانه طراحی کردیم، افزود: حتی برای بحث فرهنگ‎سازی در کاهش تولید زباله که دغدغه‎های اصلی است، با تعبیه کیسه زباله در مناطق گردشگری اقدام کردیم، کمپین «نه به پرتاب زباله از خودرو» نیز تشکیل شد، شبهای ساری را نیز با نورپردازی‎هایی که داشتیم به یاد ماندنی کردیم.

وی ادامه داد: نوروزخوانی را در دو روز متوالی در شهر ساری داشتیم که از عمارت شهرداری تا میدان امام حسین(ع) برگزار شد، در کنار آن نیز اجرای تورهای طبیعت و بوم‎گردی و تورهای غواصی و ماجراجویانه را داشتیم، شاهد برپایی نمایشگاه صنایع دستی در پارک ملل هستیم، روزانه از ساعت 17 تا 19 اجرای مراسم آیینی همراه با موسیقی آئینی و طنز و نمایش داریم که تا پایان 13 فروردین ماه ادامه دارد.

معاون فرهنگی شهرداری ساری در پایان بیان کرد: کارگروه گردشگری را در معاونت فرهنگی این شهرداری راه‎اندازی و سند جامع گردشگری مرکز استان را تدوین کردیم که انشاالله با تشکیل حوزه‎های تخصصی محورهای توسعه مرکز استان را بر پایه گردشگری خواهیم داشت.

انتهای پیام/ 1354
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها