دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از کاهش میزان پرداختی هزینه های درمان بیماران از 37 % به 3 % خبرداد و گفت:این کاهش رضایتمندی 80 درصدی مردم را به همراه داشت.
پرداختی هزینه های درمان  بیماران از 37 % به 3 % / افزایش 80 درصدی رضایتمندی مردم

به گزارش آوای خزر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، دکتر قاسم جان بابایی  بعنوان اولین سخنران در مراسم جشن سومین سالروز اجرای طرح تحول نظام سلامت در مازندران گفت : به جرات می‌توان گفت که در این سه سال کارهای اساسی و زیر بنایی فراوانی در حوزه سلامت در استان مازندران صورت گرفته است.
دکتر جان بابایی گفت: اقدامات انجام‌گرفته در بعضی از حوزه‌های بهداشت و درمان سراسر استان حتی بیش از دو دهه گذشته بوده است.
دکتر جان بابایی با تشریح بسته کاهش میزان پرداختی هزینه های درمان  بیماران از 37 % به 3 % از جیب مردم گفت: با اجرای این بسته ، افزایش 80 درصدی رضایتمندی مردم را در پیش داشته است .
رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران احداث و راه اندازی اولین مرکز جامع سرطان مازندران  با ارائه خدمات  شیمی درمانی ، مرکز پیوند مغز استخوان و رادیوتراپی در دولت تدبیر و امید را جزو خدمات ممتاز بسته های تحول عنوان کرد و گفت :  ساخت 4 بخش تشخیصی و درمان سرطان در استان مازندران در حال تکمیل است.
دکتر قاسم جان بابایی  گفت: در حوزه درمانی و در بخش تخت‌های بستری شاهد افزایش بیش از 1250 تخت بیمارستانی و  بیش از 200 تخت ویژه  ICU و CCU در استان مازندران  هستیم  .
وی خاطرنشان کرد: از زمان اجرای بسته های تحول تخت های دیالیز در استان  افزایش 2 برابری داشته  و ساخت مراکز جامع دیالیز در سطح استان هم اکنون در دست اقدام است .
رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: توسعه تخت‌های زایمانی LDR در سراسر استان نیز یکی دیگر از برنامه‌های دانشگاه بود که با عملیاتی شدن و راه‌اندازی 9 بلوک‌ زایمانی زمینه ترویج زایمان طبیعی رایگان بیش‌ازپیش فراهم شد.
وی با اشاره نوسازی  اورژانس های بیمارستانی  و همچنین ناوگان حمل بیمار بیان داشت: توسعه زیرساخت‌های اورژانس های بیمارستانی و جاده ای در سراسر استان یکی از برنامه‌هایی بود که با اجرای طرح تحول نظام سلامت در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی مازندران قرار گرفت که افزودن بیش از 35 هزار متر مربع به فضای اورژانس با  احداث 14 اورژانس بیمارستانی ، ساخت و راه اندازی 11 پایگاه اورژانس جاده ای ،   اضافه شدن 56 دستگاه آمبولانس  به ظرفیت اورژانس 115 و خرید هلی کوپتر 115 بعد ازحادثه سقوط هلی کوپتر  از جمله این اقدامات بود .
دکتر جان بابایی  از  ارتقا کیفیت هتلینگ بیمارستانی در سطح استان مازندران  با صرف بیش از 440 میلیارد ریال خبر داد و افزود :  تامین تجهیزات پزشکی با اعتباری بالغ بر  500 میلیارد ریال در 23 بیمارستان استان ، تجهیز و راه اندازی بیمارستان امام خمینی (ره) آمل،  تجهیز و راه اندازی بیمارستان آیت اله طالقانی چالوس  ،  احداث و تجهیز بیمارستان عباس آباد و  خرید 9 دستگاه سی تی اسکن و یک دستگاه انژیوگرافی  ازجمله اقدامات در راستای بسته‌های طرح تحول بود که در این بخش نیز مازندران با عملکرد خوبی که از خود نشان داد توانست در جمع برترین‌های اجرای این بسته قرار گیرد.
دکتر جان بابایی با برشماری برنامه‌های طرح تحول در حوزه بهداشت  از  ساخت بیش از 100 هزار متر مربع فضای مراکز بهداشتی درمانی و افزایش بیش از 70 هزار متر مربعی در حوزه روستایی خبرداد و گفت :   این میزان ساخت و ساز در مازندران طی این دوره 4 ساله بیشتر از سه دوره 4 ساله دولت های قبل بوده است.
وی همچنین از ساخت و تجهیز  230 خانه بهداشت روستایی و ساخت و تجهیز 127 مرکز خدمات جامع سلامت روستایی  و شهری  و بهسازی و تجهیز 212 مرکز بهداشتی درمانی و بیتوته پزشکان در دولت تدبیر و امید  در مازندران خبرداد و افزود : احداث  9 مرکز آموزش بهورزی  و  احداث 8  ساختمان ستاد شبکه بهداشت از جمله برنامه های در دست اقدام  است .
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به ارتقای کیفیت خدمات در مراکز بهداشتی،  از  توسعه خدمات دندانپزشکی با ساخت 18 کلنیک دندانپزشکی خبرداد و گفت : تمامی کودکان زیر 14 سال و مادران باردار از خدمات رایگان در این زمینه بهره مند می شوند .
دکتر جان بابایی گفت : ارائه خدمات  فیشورسیلنت و وارنیش فلوراید برای همه  دانش آموزان استان انجام شده است .
وی افزود: ازجمله برنامه‌های طرح تحول در حوزه بهداشت  در مازندران  به کار گیری 1750 نیروی انسانی در بخش های مختلف  خبر داد  و گفت : دانشگاه علوم پزشکی مازندران کلیه جمعیت شهری و روستایی  استان را در زمینه  دیابت  و  فشان خون تحت کنترل و غربالگری قرار داد که این موضوع تأثیر به سزایی در ارتقا ء و بهبود کیفیت سلامت جامعه  در آینده خواهد داشت.
دکتر جان بابایی از تجلیل رییس جمهور در نخستین مجمع ملی سلامت از دانشگاه علوم پزشکی مازندران بعنوان دانشگاه برتر کشور در حوزه مشارکت در سلامت در زمینه  جلب همکاری های بین بخشي خبرداد و افزود : دانشگاه علوم پزشکی مازندران همکاری بسیار مطلوبی با خیرین بخش سلامت دارد و کمک به ساخت و  اختصاص زمین های مراکز بهداشتی و درمانی و مراکز خدمات جامع سلامت و خانه های بهداشت و مراکز اورژانس به ارزش بیش از 100 میلیارد تومان از سوی خیرین طی این 4 سال از نشانه های جلب اعتماد و همکاری است .
انتهای پیام/1000
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها