دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴
مدیرعامل شرکت برق منطقه‎ای مازندران اعلام کرد
مدیرعامل شرکت برق مازندران با بیان اینکه شبکه‌های فرسوده عاملی برای تلفات برق است، گفت: 30 درصد شبکه‎های توزیع برق مازندران فرسوده است که برای بهسازی و نوسازی آنها بیش از 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
30 درصد شبکه توزیع برق مازندران فرسوده است/  طلب 70 میلیارد تومانی مشترکان و بدهی 35 میلیاردی شرکت توزیع برق مازندران

به گزارش آوای خزر از ساری، قاسم شهابی شامگاه گذشته در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات شاخص شرکت توزیع برق مازندران اظهار داشت: برگزاری بیش از 120 مانور عملیاتی گسترده با هدف جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز و دستکاری کنتور، کاهش تلفات شبکه برق از 18.9 در سال 91 به 13.2 و تلاش برای رساندن این میزان به 11 تا 11.5 درصد با اعتبار 25 میلیارد تومان و انجام 150 مانور بزرگ اصلاح و مقاوم سازی شبکه در سال 95، بخشی از خدمات ارزنده مجموعه توانیز در مازندران است.

وی افزود: خرید خودرهای عملیاتی، کاهش پیک بار و مدیریت مصرف، ایجاد زیرساخت‌های IT با استفاده از فیبر نوری مخابرات و برق منطقه‎ای، در آستانه بهره‌برداری 3 نیروگاه گازی مقیاس کوچک و ساخت 4 نیروگاه خورشیدی با ظرفیت مجموع 220 کیلو ولت با هزینه 2 میلیارد و 83 میلیون تومان از دیگر فعالیتهای شاخص شرکت توزیع برق مازندران است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق منطقه‌ای مازندران با اشاره به ضرورت مصرف بهینه و دست یاری دادن به توانیر برای تولید برق کشور، خاطرنشان کرد: هر شهروند می‎تواند یک نیروگاه خورشیدی در پشت بام یا حیاط منزل خود داشته باشد و در حالیکه شرکت برق به ازای در اختیار قرار دادن هر کیلو وات برق به شهروندان تنها 80 تومان دریافت می‎کند، به ازای تولید هر کیلووات برق توسط شهروندان 800 تومان پرداخت می‌کند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرسوده بودن 30 درصد شبکه های برق مازندران و ضرورت نوسازی آن اظهار داشت: برای بهسازی و نوسازی شبکه‌های توزیع فرسوده بیش از 200 میلیارد تومان نیاز است . شبکه‎های فرسوده عامل سبب تلفات برق می‎شود و در حال حاضر، تنها 20 درصد شبکه‎های فرسوده برق مازندران را در سه شهرستان داریم.

شهابی گفت: ساختمان برق شهرستانهای نکا، سیمرغ، گلوگاه و سوادکوه شمالی تا پایان سال جاری به اتمام می‎رسد و در شهری چون آمل نیز در سال گذشته ساختمان زیبایی ساخته شد و در شهری مانند بهشهر نیز یک انبار متروکه از اموال شرکت برق که سالها بلااستفاده مانده بود را به سالن ورزشی چند منظوره به مساحت 500 مترمربع تبدیل کردیم.


وی همچنین از کلنگ‎زنی به‎زودی ساختمان ستادی شرکت توزیع برق مازندران خبر داد که اعتبارات آن از محل فروش ساختمان فعلی تأمین می‎شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران درباره بدهی‎ها و مطالبات این شرکت اظهار داشت: در سال 95، میزان بدهی‎ها به پیمانکاران 95 میلیارد تومان بود که بخشی از آن از طریق اسناد خزانه اسلامی یا از طریق تهاتر پرداخت شد و اکنون این میزان بدهی به 35 میلیارد تومان کاهش یافته است.

وی ادامه داد: 70 میلیارد تومان بابت هزینه برق از بخش‌های خانگی، اداری، صنعتی و ... طلب داریم که تنها 35 میلیارد تومان آن از بخش دولتی است با این توضیح که پرداختی سازمان‎هایی مانند نیروی انتظامی و شرکت آب و فاضلاب از تهران است، در بخش صنعتی نیز حدود 6 میلیارد تومان از کارخانجات نساجی طلب داریم.

شهابی در پایان گفت: بخشی مهمی از برق را کولرها مصرف می‎کنند لذا هر سال قبل از استفاده از آن فیلترها را تمیز کنید و از یک سرویس‎کار بخواهید که آن را بازبینی کند، دمای کولر و اسپلیت بین 24 تا 26 درجه باشد، هنگام استفاده از کولر از جاروبرقی، اتو و سایر وسایل پُرمصرف خانگی استفاده نکنید زیرا هم برق بیشتری مصرف می‎شود و هم اینکه به ترانس‎ها فشار وارد آمده و امکان سوختن آنها وجود دارد.

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار