دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۲
فرماندار گلوگاه در جمع خبرنگاران خبر داد
فرماندار گلوگاه از افتتاح پروژه بزرگ آب شیرین‌کن همچنین بهره‎برداری رسمی از کارگاه عرقیات گیاهی تیرتاش با حضور سفیر ژاپن طی هفته دولت در این شهرستان خبر داد.
افتتاح پروژه آب‌شیرین‎کن گلوگاه در هفته دولت/ بهره‌برداری از کارگاه عرقیات گیاهی با حضور سفیر ژاپن

به گزارش آوای خزر از گلوگاه، محمدرضا تباکی در جمع خبرنگاران که به مناسبت روز خبرنگار با حضور معاون فرماندار و مدیران ادارات ورزش و جوانان، شبکه بهداشت و درمان، جهاد کشاورزی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهردار گلوگاه برگزار شد، از اهمیت کار خبر و رسانه‎ها در ضعف یا پیشرفت یک جامعه گفت و به عملکرد فرمانداری و برنامه‎های هفته دولت در این شهرستان نیز اشاره‎ای داشت.

وی با بیان اینکه 12 سال از تأسیس فرمانداری گلوگاه می‎گذرد، افزود: متأسفانه از بسیاری از اقداماتی که از قبل باید صورت می‌گرفت و در سطح ملی تعریف می‎شد؛ عقب ماندیم.

فرماندار گلوگاه با اشاره به هزینه جاری 3 تا 5 میلیارد تومانی که به این شهرستان تعلق می‎گیرد، اظهار داشت: با این مبلغ باید از روستای مهدیرجه تا دورافتاده‎ترین نقاط گلوگاه را پوشش دهیم و امورات جاری مربوط به یک سال را از نظر مالی مدیریت کنیم.

***

تباکی بیان کرد: در حوزه آب شرب روستایی با پیگیری‌های شهرستانی و استانی و اقداماتی که با کمک نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه انجام شده، 3.7 میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل پروژه‌های آبرسانی به 21 روستا انجام گرفته است و در همین راستا نیز 600 میلیون تومان برای تکمیل آبرسانی شهری اختصاص یافته است که تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهند رسید.

نماینده عالی دولت در گلوگاه از افتتاح رسمی پروژه بزرگ استانی آب شیرین‌کن این شهرستان در هفته دولت خبر داد که با اعتبار 5 میلیارد تومان تکمیل شده است.

وی همچنین از افتتاح کارگاه عرقیات گیاهی GGPروستای تیرتاش با هزینه یک میلیارد تومان در هفته دولت خبر داد و گفت: این پروژه با همکاری کشور ژاپن ساخته شده و با حضور سفیر ژاپن در ایران به بهره‌برداری رسمی خواهد رسید.

تباکی ادامه داد: افتتاح شالیکوبی صنعتی و مدرن رستگار با هزینه 2 میلیارد تومان، احداث و تکمیل مدرسه 12 کلاسه شهید جوادی با هزینه 2 میلیارد تومان و زیرسازی و آسفالت جاده‌های روستایی در چند روستا به طول 4.5 کیلومتر با اعتبار 1.3 میلیارد تومان ازجمله پروژه‎هایی است که تاکنون برای افتتاح در هفته دولت از سوی دستگاه‎های مربوطه اعلام شده‌اند.

***

فرماندار گلوگاه گفت: در بخش اشتغال نیز کارگروه اشتغال را راه‎اندازی کردیم و از سرمایه‎گذاران حمایت می‎شود؛ ازجمله می‎توانیم به کمک برای راه‌اندازی خط تولید کوره تونلی در کارخانه آجر سفال آقای خاجیان اشاره کنیم که 100 اشتغال جدید ایجاد می‌کند.

وی افزود: این واحد تولیدی در فاز سوم نیز با نام «سفال بام» نیازمند تسهیلات 60 میلیارد تومانی است تا حدود 400 شغل دیگر ایجاد کند.

تباکی بیان کرد: در بخش طرح کارگاه‌های خانگی نیز با مدیرعامل صندوق کارآفرینی هماهنگی و مقرر شد که بتوانیم تا پایان سالجاری برای 100 نفر وام 10 میلیون تومانی را به تصویب برسانیم.

فرماندار گلوگاه تصریح کرد: این تسهیلات برای خرید دستگاه خشک‌کن میوه، سبزیجات، داروهای گیاهی و نظایر آن است و برای بازاریابی نیز با شرکت «به‌دانه» قرارداد همکاری بسته شده و خرید محصولات از تولیدکنندگان نیز تضمینی است.

***

نماینده عالی دولت در گلوگاه با اشاره به وجود دو دو شرکت اورانوس و آبادگران در سواحل دریای آرام گلوگاه تصریح کرد: پرونده شرکت ابادگران به مدت 8 سال بایکوت شده بود و 24 میلیارد تومان بدهی داشت به همین دلیل واحدهای خود را نیمه‌کاره رها کرد و هیچ فردی برای حمایت از این شرکت نبود.

تباکی ادامه داد: در دو سه سال گذشته این شرکت را حمایت و کارهای آن را پیگیری کردیم که در نهایت با همکاری مسئولان مربوطه در استان و شهرستان، پرونده آن در سالجاری آزاد و این شرکت تبرئه شد.

وی بیان کرد: اخیراً نیز 13.5 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل یا ساخت 115 سوئیت و ساخت پارک، رستوران و سایر امکانات رفاهی در این مجموعه به تصویب رسیده است.

فرماندار گلوگاه با بیان اینکه مجموعه آبادگران یک زیرساخت بزرگ رفاهی در ساحل دریای آرام گلوگاه است، خاطرنشان کرد: این پروژه در اختیار تأمین اجتماعی قرار می‎گیرد و یک گردش مالی نیز در شهرستان ایجاد می‎شود و علاوه بر آن مشوقی برای سایر سرمایه‌گذاران و در پایان نیز ایجاد اشتغال است.

تباکی گفت: شرکت اورانوس نیز فعالیت خوبی دارد اما اندکی نسبت به قبل ضعیف شده و یکی از علل آن را باید در پسروی آب دریای خزر و میانکاله دانست که از تعداد گردشگران کم شده است.

وی در پایان اظهار داشت: اعتبار مصوب برای شهرستان گلوگاه در سال گذشته 16.5 میلیارد تومان بود که 3 میلیارد تومان آن محقق شد و در سالجاری این اعتبار به 17 میلیارد تومان رسیده است.

انتهای پیام/ 1354/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار