دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۰۰۳
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۳
دکتر قاسم جان‌بابایی جایگزین محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت می‌شود.
دکتر قاسم جان‌بابایی گزینه جدی معاون درمان وزارت بهداشت

به گزارش آوای خزر،شنیده ها حکایت از انتصاب دکتر قاسم جان بابایی به عنوان معاون درمان وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی در روزهای آینده دارد.
با شروع بکار دولت دوازدهم و در ادامه انتصابات جدید از سوی وزرا برای کیفیت بخشی به امورات سازمانی در بخش ههای مختلف ، امروز در حوزه بهداشت و درمان نیز وزیر بهداشت دکتر آقاجانی  معاون سابق درمان خود  را به سرپرستی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی منصوب کرده که این انتصاب نشان دهنده آن است که ایشان  به دنبال گزینه قوی تری برای معاونت درمان است.
یکی از گزینه های جدی برای معاونت درمان وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی دکتر قاسم جان بابایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران است.
البته قاسم جان‌بابایی در واکنش به خبر انتصابش به عنوان معاون درمان وزارت بهداشت گفت: دکتر هاشمی وزیر بهداشت چندین گزینه را به عنوان معاون درمان پیشنهاد داده که بنده یکی از آنها بوده‌ام.
وی افزود: این انتصاب هنوز صددرصد قطعی نشده و ان‌شاءالله هر چه که خیر است به وقوع بپیوندد. البته افراد شایسته‌تری نیز در این زمینه حضور دارند و ما امیدواریم آنچه که خیر بوده انجام شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ارتباط با اینکه گفته می‌شود شما برای پذیرفتن سمت معاونت درمان شرط و شروطی را تعیین کرده‌اید، گفت: اینکه گفته شده یکی از شروط من داشتن منزل در تهران است را تکذیب می‌کنم، چرا که علی‌رغم حضور خانواده من در مازندران، هیچ مشکلی در ارتباط با مسکن در پایتخت ندارم. شروطی که من اعلام کرده‌ام مربوط به مشکلات شخصی است.
به گزارش آوای خزر،وزیر بهداشت در احکام جداگانه ای دکتر رئیسی را به عنوان معاون بهداشت، دکتر حق دوست را به عنوان معاون برنامه ریزی، راهبردی و هماهنگی وزارت بهداشت، دکتر اصغری را به عنوان معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو و دکتر فاطمه چنگیز را به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان منصوب کرد.
انتهای پیام/1000

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار