دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۰۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۴
نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در جمع خبرنگاران:
نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در جمع خبرنگاران درباره مسائل مختلفی ازجمله افتتاح 140 پروژه عمرانی در شرق مازندران طی هفته دولت تا هفته دفاع مقدس ایجاد حداقل یک منطقه آزاد تجاری در مازندران و فراجناحی بودن ربیع فلاح استاندار مازندران سخن گفت.
افتتاح 140 پروژه عمرانی در شرق مازندران طی هفته دولت/حداقل یک منطقه آزاد تجاری باید در مازندران ایجاد شود/ مجلس پشتیبان دولت است/ «فلاح» در قامت یک استاندار فراجناحی ظاهر شد

به گزارش آوای خزر از نکا، علی محمد شاعری چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران این شهرستان با اشاره به آغاز هفته دولت و قدردانی از زحمات افرادی که تمام زندگی خود را صرف مردم کردند، اظهار داشت: 140 پروژه عمرانی در بخش گازرسانی، عمران روستایی و شهری، بهداشت و درمان، کشاورزی، آب و اشتغال روستایی و شهری و همچنین در بخش آب و فاضلاب شهری و روستایی از هفته دولت تا هفته دفاع مقدس با اعتبار 150 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‎رسد.

وی افزود: نیروگاه 25 مگاواتی بهشهر نیز آماده بهره‌برداری است که حدود 70 میلیارد تومان اعتبار برای آن صرف شده است و پس از هفته دفاع مقدس نیز تا دهه فجر امسال انشاالله خبرهای خوش دیگری برای مردم شرق مازندران خواهیم داشت.

شاعری گفت: افتتاح 12 پروژه حوزه بهداشت ازجمله افتتاح مرکز جامع سلامت در نکا، کلنگ‎زنی فاز دوم بیمارستان ثامن‎الائمه(ع) گلوگاه و کلنگ‌زنی فاز دوم بیمارستان امام حسین(ع) نکا هر کدام با حداقل 50 تخت از دیگر پروژه‌هایی است که در هفته دولت در شرق مازندران افتتاح می‎شوند.

***

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در بخش دیگری از سخنان خود درباره ایجاد منطقه آزاد تجاری در مازندران خاطرنشان کرد: در تمام دنیا انتخاب این منطقه براساس کار کارشناسی و فنی صورت می‎گیرد و هر کجا که اینگونه صورت بگیرد موفق است، در ایران نیز در استانهایی که زیرساختهای لازم وجود داشت، منطقه آزاد موفق بوده است.

شاعری بیان کرد: شبکه‎های لازم جاده‎ای و دسترسی به دو فرودگاه ساری و گرکان و اتصال به بزرگترین شهرک مازندران با بیش از یکهزار هکتار در بهشهر و اسکله رو – رو و دسترسی به کشورهای حاشیه دریای خزر از دیگر امتیازات مهم برای منطقه آزاد تجاری در بندر امیرآباد است که نهایتاً نظر کارشناسان نیز بر روی همین منطقه در مقایسه با سایر مناطق پیش‎بینی شده در مازندران است.

وی بیان کرد: انداختن توپ منطقه آزاد تجاری در زمین نمایندگان کار درستی نیست زیرا هر نماینده‌ای به دنبال دریافت این مجوز است در حالی که این کار بر عهده شورای عالی مناطق آزاد و استانداری است و نمایندگان در جایگاهی نیستند که بگویند کدام منطقه، منطقه آزاد تجاری بشود و یا نشود و در هیچ استانی نیز چنین موردی نداشتیم.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه گفت: برای ایجاد منطقه آزاد تجاری در دو منطقه دیگر استان نیز پیشنهاد داده شد که در صورت امکان ایجاد شود و امیدواریم دولت همچنان که برای 15 استان مرزی دیگر تصمیم گرفته است برای مازندران نیز تصمیم بگیرد و خواسته اصلی مردم مازندران داشتن حداقل یک منطقه آزاد تجاری است.

***

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار آوای خزر درباره بحث داغ این روزهای این استان درباره تغییر استاندار، اظهار داشت: الزاماً نباید به دنبال تغییر مدیران در هر دوره باشیم، اعتقاد دارم بیش از اینکه بخواهم مدیران را تغییر بدهم، روشها را تغییر بدهم، در شرق مازندران نیز به دنبال عزل و نصب نیستم و کار را با همان مدیران و مسئولان قبلی ادامه می‌دهم.

شاعری ادامه داد: استاندار مازندران تاکنون عملکرد نسبتاً خوبی داشته و استان را بدون تنش نگه داشته است و در چهار سال گذشته تنش سیاسی در این استان نداشتیم، دو انتخابات مهم نیز در این دوره بدون ایجاد مسائل حاشیه‎ای برگزار شد و ایشان در قامت یک استاندار فراجناحی ظاهر شد و با گرایش مختلف سیاسی توانست کار کند و علیرغم مشکلاتی چون محیط زیست، پسماند، آلودگی دریا خزر، آسیبهای اجتماعی مانند طلاق، همچنین بیکاری که در مازندران وجود دارد؛ مدیران نیز به اندازه بضاعت استان کار انجام دادند.

وی بیان کرد: امیدواریم در این مقطع تصمیمی گرفته شود که به صلاح استان باشد، پایه‌های مدیریتی استان نباید دچار تلاطم شود تا خدمات به مردم در یک بستر آرام ارائه شود.

شاعری گفت: هر استانداری که می‌خواهد بیاید اولویت نخست ما این است که با روحیه جهادی و کار و خدمت ورود پیدا کند و رویکرد و گرایشات تند سیاسی نداشته باشد، از یک سبک سیاسی متعادل با تجربه و تدبیر لازم در اداره امور استان با قدرت هماهنگی لازم برای رسیدن به اهداف استان برخوردار باشد.

***

وی درباره انتخاب کابینه دوازدهم و رأی اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی دولت بیان کرد: مجلس شورای اسلامی با حوصله فراوان برنامه‌های وزرای معرفی شده و عملکرد آنها را در چهار سال گذشته مورد بررسی قرار داد.

شاعری ادامه داد: مجلس این اعتماد را به دولت داد که پشتیبان دولت است و اکنون نوبت دولت است که پای کار بیاید و مطالبات مردم را محقق کند.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در پایان گفت: مردم در 29 اردیبهشت ماه به برنامه‌های دولت رأی قاطع دادند، مجلس هم به آن رأی داد و اکنون نوبت دولت است که باید با پرهیز از حاشیه و با وقت‌گذاری بیشتر به وسیله قدرت اجتماعی و قانونی که دارد چالشهای پیش رو را بردارد.

انتهای پیام/ 1354

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار