دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: دورانی که بگوییم دولت پول بدهد و ما کار کنیم گذشته است، مگر اینکه زیست‎بوم را درست کنیم، یک دانشگاه درست در دنیا بیش از 15 یا 16 درصد آن متعلق به دولت یا شهریه است و بقیه آن از درآمدهای خود دانشگاه تأمین می‎شود.
دورانی که بگوییم «دولت پول بدهد و ما کار کنیم» گذشته است/ به‌دنبال چیزی غیر از کشاورزی، محیط زیست، گردشگری و صنایع تبدیلی در مازندران نباشید

به گزارش آوای خزر از ساری، سورنا ستاری بعد از ظهر امروز در هفتمین جلسه شورای اداری مازندران، اظهار داشت: 230 هزار دانشجو  و 3 هزار و 700 دانشگاه در مازندران داریم و نباید اینهمه مشکل در استان داشته باشیم.

وی افزود: اقتصاد بر مبنای نفتی نتیجه نداد؛ زمانی که قیمت نفت بالا رفت قول‌هایی به مردم دادیم و با پایین‎آمدن این قیمت نتوانستیم به تعهدات خود عمل کنیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: در اقتصاد دانش‎بنیان وضعیت به نوعی دیگر است و فکر می‌کنم تنها مشکل استان مازندران در بخش اشتغال، «دانش» است و نه پول.

این مسئول با بیان اینکه دانشگاه تأسیس شد تا اگر دانشجو در آن آموزش می‎بیند ارزش افزوده بیشتری برای جامعه خود کسب کند، خاطرنشان کرد: آیا آموزش‌هایی که به آنها ارائه می‌شود کاربردی است؟ و چرا مشکلات این استان توسط بچه‎های همین استان قابل حل نیست؟!

ستاری ادامه داد: باید دانش را کاربردی کنیم و نیروی انسانی ماهر تربیت کنیم و این نیروی انسانی باید اعتماد به نفس داشته و نوآور و خلاق باشند، ما در سیستم آموزش و پرورش و آموزش عالی بچه‌های خود را دانش‎محور بار نمی‌آوریم در حالیکه هر کدام از آنها یک سرمایه هستند.

وی بیان کرد: درباره شرکت‌هایی صحبت می‎کنیم که «سود ده» هستند و سرمایه‌گذاران داخل استان می‎توانند روی آنها سرمایه‌گذاری کنند؛ میتوانیم چنین شرکت‌هایی داشته باشیم اگر زیست‌بوم را درست کنیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: باید این تغییر رفتار و تغییر زیست‌بوم رخ بدهد، دوران این موضوع گذشته است که یک پتروشیمی و سیمان و ... راه بیندازیم تا بچه‌های ما در آن کار کنند.

ستاری اظهار داشت: مازندران دارای نیروی انسانی قوی است و نیاز به اصلاحات جدی داریم، راه حل پژوهش این نیست که پشت میز بنشینیم و پول بدهیم و برای ما پژوهش کنند که ممکن است پول آن نیز از رانت باشد.

وی ادامه داد: شرکت‎های دانش بنیان که از دل دانشگاه‎ها بیرون می‎آیند و خصوصی هستند، موفق‌ترند؛ باید مراکز شتاب‎دهنده باشد تا ببینیم که چگونه یک جوان 22 یا 23 ساله از این طریق وارد بازار تجاری شود و بداند چگونه بیمه و مالیات بدهد و تجارت کند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اظهار داشت: محیط کسب و کار را برای درست کار کردن مردم آماده نمی‎کنیم، استان مشکلات زیادی دارد، قطب کشاورزی است و چرا نباید کشاورزی اقتصادی باشد و جلوی چشم باغدار میوه‌های آن از بین برود و قیمت آن میوه در بازار تهران به 12 برابر برسد؟!

وی اظهار داشت: مشکلات جوانان را در قالب مراکز علمی و نوآوری و شتاب‎دهنده حل کنید.

ستاری بیان کرد: استان در بخش آب، پسماند و .. مشکلات زیادی دارد در حالیکه دانشگاههای زیادی داریم و می‎توانیم از آن استفاده کنیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه باید تفکرات جدیدی در استان داشته باشیم، گفت: مشکلات استان به دست مردم خود استان حل می‎شود، استانی که اینهمه دانشجویان باهوش دارد، چرا نباید اصول کارآفرینی را به آنها یاد بدهیم و چرا نباید به آنها کمک کنیم که به نتیجه برسند.

وی ادامه داد: دورانی که بگوییم دولت پول بدهد و ما کار کنیم گذشته است، مگر اینکه زیست‎بوم را درست کنیم، دانشگاه درست در دنیا بیش از 15 یا 16 درصد آن متعلق به دولت یا شهریه است و بقیه آن از درآمدهای خود دانشگاه تأمین می‎شود و دانشگاهی که 100 درصد منابع آن از دولت باشد، مردمی و به فکر حل مشکلات مردم نیست.

ستاری بیان کرد: در حوزه سیستمهای توزیعی کشاورزی، صنایع تبدیلی و کشاورزی و گردشگری و احیای محیط زیست که جزو ذات استان است باید کار کنیم و دنبال چیزی غیر از آن نباشیم و دیگر با مصرف آب و زدن دودکش و از بین بردن محیط زیست کاری نمی‎شود کرد!

وی ادامه داد: کار، بدون اشتباه نمی‎شود اما باید تفکرات خود را تغییر دهیم و با نیروهایی که داریم مشکلات استان مازندران را حل کنیم و از استاندار مازندران که به خوبی این مسائل را می‎شناسند تشکر می‌کنم.

وی در پایان از آمادگی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور برای حل مشکلات استان در بحث زیرساختی و مالی خبر داد.

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها