دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸
مدیر فرهنگی اجتماعی دانشگاه مازندران:
عضو شورای سیاستگذاری ششمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی – منطقه مازندران و مدیر فرهنگی اجتماعی دانشگاه مازندران گفت: سطح سواد فرهنگی و اطلاعات عمومی دانشجویان نزول یافته و آنها در یک دهه گذشته دچار تنزل فاحش در این زمینه شده‌اند و حتی وزارت علوم نیز بر این امر صحه می‌گذارد.
به گزارش آوای خزر از بابلسر، امامعلی شعبانی عصر روز چهارشنبه در نشست خبری ششمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی – منطقه مازندران که در دانشگاه مازندران برگزار شد، اظهار داشت: این مسابقات با نشان خواجه‌ نصیرالدین طوسی است زیرا او از مشاهیر و مفاخر و از نمادهای هویت‌بخشی در ایران در تاریخ ایران، اسلام و جهان است که یک فرد چندوجهی است.

وی افزود: خواجه نصیرالدین طوسی یک عالم شیعی است و از آنجا که شیعه در دوره مغول و ایلخانی گام مهمی را برای رسمی شدن برداشته؛ نقش خواجه نصیر در این گام از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر او وزیر عصر مغول نبود؛ مذهب شیعی نمی‌توانست تا اینهمه رشد کند.

عضو شورای سیاستگذاری ششمین دوره مسابقات ملی مناظره منطقه مازندران با اشاره به اینکه خواجه نصیرالدین طوسی یک مرجع علمی بزرگ برای جهان است، خاطرنشان کرد: او در علوم روز، پزشکی، نجوم، فلسفه، شعر، ریاضیات، فقاهت و معماری بی‎نظیر بوده است، رصدخانه مراغه یکی از تلاش‌های مهم او در دنیای علمی است.

شعبانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نزول اطلاعات را در دانشجویان امروز مشاهده می‌کنیم، تصریح کرد: سطح سواد فرهنگی و اطلاعات عمومی دانشجویان نزول یافته و آنها در یک دهه گذشته دچار تنزل فاحش در این زمینه شده‌اند و حتی وزارت علوم نیز بر این امر صحه می‌گذارد و آمارها نیز نشان‌دهنده همین واقعیت هستند.

وی بیان کرد: شناساندن جغرافیای استان و تقویت هویت ملی و مذهبی باید بیش از پیش صورت بگیرد که در همین راستا، کانون طبرستان، انجمن تاریخ، کانون ایران‎شناسی در دانشگاه مازندران تأسیس شده است و تأسیس کانون مشاهیر و نخبگان نیز در دستور کار قرار دارد.

***

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی مازندران و عضو شورای سیاستگذاری ششمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی – منطقه مازندران اظهار داشت: مباحثه و مناظره علمی سبب رشد و شکوفایی استعدادهای دانشجویان می‎شود و قوه تفکر و گفتگوهای مستدل را در آنها پرورش می‌دهد.

زینب تقوی با بیان اینکه نظریه‌پردازی در بین دانشجویان نداریم و سالهاست که این ایراد به جامعه دانشگاهی وارد است، افزود: در نهایت، ابتدا کرسی‌های آزاداندیشی به راه افتاد و پس از آن نیز سازمان دانشجویان وزارت علوم و جهاد دانشگاهی طرحی را به عنوان مناظره دانشجویی مطرح کردند که با استقبال جامعه دانشگاهی مواجه شد.

وی در پایان گفت: مناظره فرصتی برای یادگیری است که در آن دانشجویان در موضوعات روز به بحث‌های علمی و تخصصی می‌پردازند و برای به کرسی نشاندن سخن خود باید از تکنیک‌ها و روشهای فن بیان و پاسخگویی مستند و مستدل استفاده کنند.

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار