دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۲
فرماندار نکا در جمع خبرنگاران خبر داد:
فرماندار شهرستان نکا در جمع خبرنگاران از پیگیری برای ساخت مدرسه، مسجد، مجتمع تجاری، آسفالت و استقرار پاسگاه نیروی انتظامی و پایگاه بسیج در مسکن مهر نکا خبر داد، وی همچنین از ایجاد فرصت اشتغال برای 2 هزار نفر با تکمیل و راه‎اندازی 45 پروژه نیمه‎کاره در شهرک صنعتی نکا خبر داد.
به گزارش آوای خزر از شهرستان نکا، جعفر احمدی صبح امروز در جمع خبرنگاران به تشریح عملکرد ستاد دهه فجر این شهرستان پرداخت و اظهار داشت: در دهه مبارکه فجر امسال، 22 پروژه به ارزش 9 میلیارد و 780 میلیون تومان در این شهرستان به بهره‎برداری رسید.
وی با بیان اینکه نکا دارای پتانسیل‌های فراوانی برای پیشرفت است، افزود: با همدلی، همزبانی و تلاش بیشتر می‌توانیم تحولات خوبی را در این شهرستان ایجاد کنیم.
فرماندار نکا با اشاره به اجرای اقدامات عمرانی زیادی در بخش کشاورزی اظهار داشت: در دهه فجر نیز هفت پروژه جمعا با اعتبار 2 میلیارد و 642 میلیون تومان در بخش کشاورزی به بهره برداری رسید که علاوه بر این، تسهیلات بانکی از طریق بانکهای عامل به مبلغ بیش از  6 میلیارد تومان برای توسعه مکانیزاسیون، مشاغل خانگی و سرمایه در گردش به متقاضیان بخش کشاورزی اختصاص یافت.
جعفراحمدی با بیان اینکه 55 درصد جمعیت شهرستان نکا در شهر زندگی می کنند، افزود: اقداماتی را در بحث عمران شهری داشتیم؛ 8 میلیارد و 296 میلیون تومان در بخش شهرسازی از جمله جداول، آسفالت،زیرگذر و ... در قسمتهای مختلف شهر انجام شد.
احمدی با بیان اینکه اعتبار خوبی از دولت برای جاده 30 متری نکا دریافت شد، اظهار داشت: امیدواریم با این اعتبارات ترافیک شهری کاهش یابد البته به طور جدی پیگیر دریافت اعتبارات این پروژه شدیم و در اولویت قرار گرفت.
نماینده دولت در نکا با بیان اینکه دامنه اینترنتی در سطح این شهر ضعیف است، افزود: با پیگیری های انجام گرفته، پهنای باند از 2جی به 3جی افزایش و هفت سایت موبایل جهت استفاده از پهنای باند بالا نیز اختصاص یافت.
وی با بیان اینکه در حوزه ساماندهی روستاهای شهرستان نکا نیز دو میلیارد و 40 میلیون تومان جهت زیرسازی و آسفالت در قالب طرحهای هادی در نظر گرفته شده است، گفت: تامین اعتبار پنج پروژه نیز با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان اعتبار صورت گرفت، همچنین طرح هادی در 40 روستا انجام و مصوب شد که امیدواریم تا پایان سال 96 به اتمام برسد.
فرماندار نکا ادامه داد: در توسعه راههای ارتباطی نیز بالغ بر 70 کیلومتر را با بیش از 20 میلیارد تومان در دست اجرا داریم، در مناطق بالادست نیز راه ارتباطی نکا به دامغان با تخصیص 400 میلیون تومان را در دست اجرا داریم و با بسیج قرارداد بستیم که به زودی انجام می شود.
احمدی بیان داشت: دو میلیارد و 480 میلیون تومان برای راههای اصلی و فرعی نکا هزینه شد، همچنین پروژه‌های زیرساختی برای مسکن مهر نکا را نیز در دست اقدام داریم که تا پایان پروژه، 1446 خانوار در این مکان ساکن می‎شوند، پروژه احداث مدرسه در مسکن مهر نکا با بیش از 400 میلیون تومان، راه دسترسی آن نیز با بیش از 350 میلیون تومان در دست اقدام و آسفالت آن نیز در حال اجرایی شدن است.
وی ادامه داد: احداث واحدهای تجاری در مسکن مهر نکا نیز در دست اقدام است که 35 واحد تجاری را در فهرست مزایده قرار داده‎ایم.
نماینده عالی دولت در نکا با بیان اینکه پنج پروژه عمرانی عمدتا در مناطق بالادست را در بحث آبرسانی داریم، تصریح کرد: 46 روستای ما از آب آشامیدنی سالم برخوردار می شوند، در دهه فجر نیز آبرسانی به روستای محروم 337 خانواری «شیت» انجام شد.
احمدی تصریح کرد: این پروژه با عنوان مجتمع آبرسانی شیت-اریم افتتاح شد، روستای شیت از یک دهه قبل دچار مشکل آب شرب بهداشتی بوده که با پیگیریهای انجام شده، با اعتبار 437 میلیون تومان نسبت به احداث حفر چاه نمیه عمیق، دو باب مخزن بتنی 20 و 50 متر مکعبی، لوله گذاری و خط انتقال به طول 3200 متر، دو واحد ایستگاه پمپاژ، نصب سیستم اتوماسیون امواجی و نصب سیستم گندزدایی و کلرزنی، اقدام شد.
فرماندار نکا همچنین از در دست اجرا بودن عملیات اجرای دو حلقه چاه در مسیر زرندین خبر داد و گفت: در این روستای پرجمعیت، در تابستان با جیره بندی آب مواجه شده بودیم و بالاخره اقداماتی برای حل این مشکلات صورت گرفت.
وی ادامه داد: پنج پروژه آبرسانی شهدای پی‌رجه، سورک، ولامده، شیت و استخرپشت نیز با هدف بهره مندی 46 روستا از آب آشامیدنی سالم را در دست اجرا داریم.
نماینده عالی دولت در نکا با بیان اینکه در بخش اشتغال و سرمایه گذاری نیز بر ای 266 نفر، بیش از 3 میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شد، افزود: تاکنون بیش از 131 نفر وام خود را دریافت کردند.
فرماندار نکا با اشاره به اینکه شهرک صنعتی نکا در بهترین مختصات جغرافیای قرار دارد، گفت: برای توسعه زیرساختهای آن در بحث راه، گاز، حمل و نقل و مخابرات نیز کارهای اساسی در حال انجام است، برق شهرک صنعتی دچار مشکل است که قول مساعد برای برطرف کردن آن اعلام شد.
وی تصریح کرد: راه اندازی و تکمیل 45 واحد صنعتی نیمه کاره در شهرک صنعتی با اشتغالزایی 2 هزار نفر از برنامه های کلان در دست اجرا در شهرستان نکا است.
این مسئول با اشاره به بحث گردشگری در شهرستان نکا، اظهار داشت: برای افزایش صنعت توریست، برای 5 پروژه 200 میلیون تومان تامین اعتبار شد، پارک جنگلی کوهسارکنده و غار کمیشان نیز در برنامه است تا نکا نیز به عنوان یکی از شهرهای گردشگری مطرح باشد.
وی درباره سد گلورد نیز اظهار داشت: پیگیر تکمیل سد گلورد از طریق منابع ملی هستیم تا در بحث تامین آب شرب و آب کشاورزی منطقه مشکلی نداشته باشیم، لذا با پیگیریهای انجام شده، مبلغ 40 میلیارد دیگر نیز به ادامه ساخت آن در سالجاری اختصاص یافت.
نماینده عالی دولت در نکا با اشاره به نبود ساحل در نکا، گفت: آزادسازی ساحل و ایجاد پارک تفریحی در کنار ساحل را در برنامه داریم، تاسیساتی چون نیروگاه راه استفاده از ساحل را مسدود کرده‌اند، لذا باید پیگیر باشیم تا راه دسترسی مناسبی را در نکا ایجاد کنیم.
احمدی با بیان اینکه حدود 50 درصد گیاهان دارویی مازندران را در نکا داریم، افزود: افزایش میزان کشت گیاهان دارویی و ایجاد مرکز فرآوردی دارویی با همکاری دانشگاه بقیه الله تهران را در دست اقدام داریم تا در منطقه کوهسارکنده یک سایت گیاهان دارویی ایجاد شود.
فرماندار نکا گفت: تشکیل شرکتهای تعاونی کشاورزی را نیز در دست اقدام داریم که قول مساعد را از معاون روستایی و عشایری استانداری مازندران دریافت کردیم که در آینده با تشکیل این شرکتها و با همکاری بخشداران شاهد تحول اساسی در روستاها خواهیم بود.
احمدی از پیگیری برای ساخت ساختمان بخشداری هزارجریب با اعتبارات استانی خبر داد و گفت: این پروژه نیز در حال احداث است و امیدواریم تا پایان سال مالی به نتیجه برسد.
نماینده عالی دولت در نکا با اشاره به بحث الحاق زمینهای شرکت تعاونی نیروگاه شهید سلیمی به این شهر، افزود: اگر زمینها به شهر ملحق شود؛ در ورودی شهر می توانیم فضای سبز و بازارچه سنتی را داشته باشیم.
فرماندار نکا گفت: افتتاح زیرگذر شهدای غواص با اعتبار بیش از یک میلیارد تومان، کارخانه تولید ادوات کشاورزی با اعتبار بیش از 1.2 میلیارد تومان در شهرک صنعتی نکا و اسفالت راه روستای دوآب با اعتبار 300 میلیون تومان، تولید و پرورش قارچ دکمه ای گلبست با ظرفیت 350 تن در سال با اعتبار بیش از 3.2 میلیارد تومان و اجرای طرح هادی دو روستای ملاخیل و پوروا با اعتبار بیش از 100 میلیون تومان از جمله پروژه‎هایی بودند که در دهه فجر در نکا به ثمر نشست.
وی در پایان اظهار داشت: با وجود همه مشکلات و تحریمها، اولویت دولت کماکان اختصاص به طرحهای عمرانی دارد و ما نیز پیگیر مطالبات در این شهرستان هستیم.
انتهای پیام/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار