دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲
رئیس پلیس امنیت عمومی مازندران خبر داد:
رئیس پلیس امنیت عمومی مازندران از فعالیت 46 دفتر پلیس + 10 برای ارائه خدمات گذرنامه ای اربعین حسینی در سطح استان خبر داد.
خدمات به زائران اربعین حسینی در 46 دفتر پلیس + 10 استان مازندران

 

به گزارش آوای خزر،سرهنگ "احمدرضا فغانی" در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به شرایط اخذ گذرنامه و ویزا برای اربعین حسینی و سفر به عتبات عالیات، گفت : متقاضیان دریافت گذرنامه برای اخذ گذرنامه می توانند با مراجعه به 46 دفتر پلیس +10 در سراسر استان نسبت به دریافت گذرنامه اقدام کنند.

رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی مازندران، اظهار داشت : گذرنامه ها پس از صدور از سوی پلیس در مدت 48 ساعت به آدرس محل سکونت متقاضیان از طریق اداره پست ارسال می شود.

وی در خصوص چگونگی اخذ ویزا از سوی زائران اربعین حسینی، گفت : با توجه به اینکه دفتر کنسولگری عراق از تاریخ 13 مهرماه در استان مازندران دایر شده است، کلیه زائران می توانند با ورود به سیستم"سماح" حج و زیارت ثبت نام کرده و سپس با مراجعه به دفاتر مجاز حج و زیارت و پرداخت مبلغ یک میلیون و930 هزار ریال نسبت به دریافت ویزای انفرادی اقدام کنند که این خدمات تا روز اربعین حسینی ادامه خواهد داشت.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان مازندران در ادامه با تاکید بر اینکه اعتبار گذرنامه ها 5 ساله است، افزود: زائرانی که قصد زیارت عتبات عالیات در اربعین حسینی را دارند، باید گذرنامه آنان حداقل دارای شش ماه اعتبار باشد.

سرهنگ فغانی با بیان اینکه با اتمام اعتبار پنج ساله،گذرنامه ها قابل تمدید نمی باشد، افزود: گذرنامه ها پس از اتمام مدت اعتبار قابل تعویض است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص مفقود شدن گذرنامه قبل از سفر و یا حین سفر در اربعین حسینی،گفت: زائرانی که گذرنامه آنها قبل از سفر مفقود شود، می توانند با درخواست و اخذ نامه از سازمان حج و زیارت استان و طرح آن در کمیسیون اداره مهاجرت، گذرنامه موقت را در کمتر از 72 ساعت دریافت کنند .

سرهنگ فغانی، یادآور شد: این گذرنامه برای یکبار و صرفاً برای زیارت اربعین حسینی صادر خواهد شد و گذرنامه صادر شده پس از اربعین حسینی از اعتبار ساقط خواهد شد .

رئیس پلیس امنیت عمومی مازندران، اظهار داشت: همچنین برای زائرنی که گذرنامه آنها در کشور مقصد و حین سفر مفقود می شود، می توانند با مراجعه به کنسولگری ایران در"کربلا و نجف" نسبت به اخذ ویزا برای بازگشت اقدام کنند.

سرهنگ فغانی در خصوص اخذ ویزا به زائران اربعین حسینی، گفت: متقاضیان می توانند با مراجعه به دفاتر زیارتی وابسته به سازمان حج و زیارت در سطح استان اقدام کنند.

ایشان با تاکید بر اینکه استفاده از مدارک دیگران تخلف محسوب می شود، خاطر نشان کرد: پلیس با این افراد برابر قانون برخورد خواهد کرد و ضمن جلوگیری از خروج آنان، متخلفان به مرجع قضائی معرفی خواهند شد.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان در خصوص شرایط اخذ گذرنامه برای سربازان و دانشجویان، گفت: سربازان می توانند با مراجعه به حفاظت یگان خدمتی خود و دانشجویان با مراجعه به نظام وظیفه محل سکونت خود و گذاشتن وثیقه اقدام کنند.

فغانی با هشدار به زائران، گفت: زائران عزیز از ثبت نام در دفاتری مسافرتی که تحت پوشش سازمان حج و زیارت نمی باشند، و برای جلوگیری از بروز ترافیک در مرز ها از عزیمت با خودرو شخصی به سمت مرز خودداری کنند.

وی همچنین گفت: زائرنی که قصد دارند به صورت هوایی به عتبات عالیات اعزام شوند با مراجعه به دفاتر زیارتی تحت پوشش حج و زیارت نسبت به تهیه بلیط اقدام کنند.

انتهای پیام/1000

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار