هفته ملی دیابت ۱۹ تا ۲۵ آبان گرامی باد.      آوای خزر، موجی از دنیای خبر      تازه ترین اخبار را در آوای خزر جستجو نمائید.      
کد خبر: ۲۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴
یادداشت/فاطمه ابراهیمی شهابی
کارشناسان مرکز مشاوره آرامش معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران 10 گام برای فراموشی عشق های بی هدف را تشریح کردند.

آوای خزر- فاطمه ابراهیمی شهابی

  10 گام برای فراموشی عشق های بی هدف:

1- سعی کنید در بیرون هیچ آثاری از ایشان را جلوی دید خود نداشته باشید، مانند عکس ،شماره تلفن و یادگاری های و... آنها را محو کنید.

2- افرادی که در وضعیت مشابه شما قرار دارند به هیچ وجه نقاط منفی و بدی ها و آسیب هایی که از طرف مقابل متحمل شدن را نمی بینند و به همین دلیل علاقه و وابستگی آنها ثابت می ماند .

شما فهرستی از نقاط منفی رابطه و ایشان و مشکلات اکنون خود و مشکلات احتمالی که بعد از ازدواج با ایشان برای شما ایجاد می شد رابنویسید و با مرور کردن آن ، نگرشتان نسبت به رابطه و ایشان منطقی تر می شود.

3- درباره امتیازات اتمام رابطه نیز با خود فکر کنید و سعی کنید با منطق و استدلال فهرستی از این امتیازات و از اینکه با ایشان ازدواج نکرده اید تهیه و مرور کنید.

4- در وضعیت آشفته اکنون ، به هیچ وجه اقدام به شروع رابطه و ازدواج نکنید. زیرا ممکن است انگیزه انتقام جویی و یا با هدف بهتر شدن وضعیت روحی تان و نه با هدف عشق و علاقه منطقی این ازدواج صورت بگیرد.

پس سعی کنید حداقل شش ماه ، با انجام این تکنیک ها خاطرات و تصاویر مربوط به ایشان را از ذهن تان کمرنگ و پاک کنید.

و برای شروع رابطه ای جدید و نهایتا ازدواج این بار از یک مشاور تخصصی کمک بگیرید.

5- سعی کنید بدون خودسرزنشی و مرور نقاط مثبت ، امتیازات خودتان را فراموش نکنید و با نوشتن و مرور آنها به آینده خوشبین وامیدوار باشید.

6- انجام کارهایی مانند ورزش های دست جمعی ، تعاملات اجتماعی ، سرگرمی و تفریح و پرهیز از تنهایی بسیار مفید هستند.

7- ساعات و لحظاتی که شما ارتباط داشته اید بسیار وسوسه برانگیز خواهند بود ؛ مانند معتادی که ترک کرده مکان و زمان های مصرف در روزهای اولیه وسوسه انگیز خواهد بود.

بنابراین شما نیز باید با تغییر موقعیت فیزیکی و سرگرم شدن به یک کاری که عمدا در این ساعات در نظر خواهید گرفت و با آرام سازی ذهنی سعی می کنید با این وسوسه ها مبارزه کنید.

8- هنگام هجوم افکار و تصاویر ایشان در ذهن بدون پرورش و فکر کردن مکان را ترک کرده و با توجه و تمرکزتان را به چیزی جلب می کنید.

مثلا با "قطع کردن افکار" مشغول گفتگو با فردی شوید ، با عجله از آن مکان را ترک کنید ، با روشن کردن تلویزیون سعی کنید بصورت دیداری و شنیداری به برنامه تلویزیونی متمرکز شوید.

9- با افکار منفی و مایوس کننده مبارزه کنید و پیش بینی منفی نسبت به آینده نداشته باشید.

10- شاید هفته اول به دلیل درگیر شدن با افکار ، بصورت ناخودآگاه دچار نوعی استرس شوید ، ولی به مرور زمان افکاری که عادت داشتند همیشه و همه جا بدون اراده شما وارد ذهنتان شوند و حالتان را آشفته و دگرگون کنند،با رعایت این تکنیک ها بصورت غیرارادی و اتوماتیک وار خارج شده و افکار جدید جایگزین می شود.

و در هفته های دوم و سوم افکارتان یک دست شده و تعارضی احساس نخواهد کرد.

 انتهای پیام/
کد خبرنگار: فاطمه ابراهیمی شهابی – کارشناس علوم اجتماعی مرکز مشاوره آرامش
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار