دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶
مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران اعلام کرد
مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران گفت: در 4 سال گذشته 548 طرح در این استان با ماهیت پدافند غیرعامل به بهره برداری رسیده است. وی همچنین از برگزاری 571 برنامه در طول هفته و 134 برنامه پیش از هفته پدافند غیرعامل در مازندران خبر داد.
به گزارش آوای خزر از ساری، سید یدالله نبوی صبح امروز در نشست با خبرنگاران که به مناسبت هفته پدافند عیرعامل برگزار شد، اظهار داشت: 6 تا 12 آبانماه هفته پدافند غیرعامل است و در این ایام مجموعا 571 برنامه ازجمله برپایی نمایشگاه،برگزاری رزمایش، بازدید از پروژه ها و برگزاری کلاسهای آموزشی را خواهیم داشت.

وی افزود: نمایشگاه دستاوردهای پدافند غیرعامل ساعت 10 صبح روز سه شنبه با حضور علی نبییان معاون عمرانی استاندار، و برنامه تجلیل از فعالان این عرصه همراه با اختتامیه نمایشگاه نیز ساعت 10 صبح روز پنجشنبه هفته آینده در سالن سلمان هراتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با حضور استاندار مازندران برگزار می شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران گفت: ساعت 7.5 روز شنبه در آغازین روز از هفته پدافند غیرعامل زنگ ویژه این هفته در یکی از مدارس ساری به دست استاندار مازندران نواخته می شود.

این مسئول بیان کرد: 34 برنامه نیز پیش از آغاز هفته پدافند غیرعامل در استان برگزار می شود که ازجمله آنها می توان به برگزاری رزمایش، نشستهای تخصصی و خروج اضطراری اشاره کرد.

نبوی ادامه داد: ،روز گذشته تست سدها را داشتیم و چند سد را مورد ارزیابی و آزمایش قرار دادیم که پوشش خبری خوبی از سوی صدا و سیما داده شده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران اظهار داشت: براساس قانون برنامه ششم توسعوه در بند ز تبصره 12،تمام دستگاههایی که از محل تملک و دارایی دارای اعتبارات هستتد باید یک درصد از این بودجه را به حوزه پدافند غیرعامل اختصاص دهند.

عضو شورای اداری استان مازندران بیان کرد: فلسفه وجودی پدافند غیرعامل بیشتر به دنبال حفظ منابع تاسیسات و زیرساختها بویژه زیرساختهای مهم و حساس است و از این منظر، 160 مرکز در مازندران ارزیابی و رفع نقص شده و در تمام بیمارستانها نیز دیزل ژنراتورها مورد بررسی قرار گرفته است.

نبوی ادامه داد: یکی از نقصها را در حوزه دهستانها اعم از مناطق بالادست و پایین دست دیدیم لذا با همکاری جمعیت هلال احمر، مدیریت بحران، دفتر امور روستایی و پدافند غیرعامل استانداری مازندران توانستیم 134 خانه هلال را در مراکز دهستانها افتتاح کنیم و هر کدام نیز تجهیز شده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران با اشاره با عملکرد این نهاد گفت: در 4 سال گذشته یک میلیون و 244 هزار و 675 نفرساعت آموزشی در حوزه های مختلف داشتیم.

این مسئول در پایان اظهار داشت: برپایی 915 رزمایش، صدور 38 مجوز ملی برای 38 پروژه با ماهیت پدافند غیرعامل و زیرساختی ازجمله برای سد شهید رجایی،سد گلورد و سد البرز و همچنین بهره برداری از 548 طرح استانی از دیگر فعالیتهای پدافند غیرعامل مازندران در 4 سال گذشته بوده است.

انتهای پیام/1354
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار