دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
رئیس انجمن اسلامی معلمان مازندران:
رئیس انجمن اسلامی معلمان مازندران گفت: معلم با دغدغه معیشت نمی تواند بخوبی کار کند، ما معلمان زیاد هستیم اما زیادی نیستیم.
معلم با دغدغه معیشت نمی تواند کار کند/ زیاد هستیم اما زیادی نیستیم

به گزارش آوای خزر از ساری، مهدی احمدی فولادی امشب در همایش منزلت و معیشت معلمان که به همت انجمن اسلامی معلمان مازندران در سالن هماش سلمان هراتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، اظهار داشت: 19 شهرستان مازندران دارای انجمن مرکزی هستند که مجموعا 240 عضو داریم که هر کدام در مواقع حساس به خوبی وارد میدان می شوند و تلاش می کنند.
وی با بیان اینکه اراده ای قوی برای حل مشکل معیشت معلمان و آموزش و پرورش وجود دارد، افزود: هنوز اهمیت آموزش و پرورش برای مسئولان جا نیفتاده است؛ اگر جامعه ای پذیرفت که آموزش و پرورش مهم است ماند کشور ژاپن به پیشرفت می رسد.
رئیس انجمن اسلامی معلمان مازندران با اشاره به تفاوت بالای حقوق شاغلان و بازنشستگان آموزش و پرورش با دستگاههایی ازجمله نفت و مخابرات گفت: چطور می شود معلمی که انسان می سازد باید در فقر و بدبختی مصیبت باشد؟
این مسئول ادامه داد: مملکت با این وضع پیشرفت نمی کند، مشکلات با "به به" و "چه چه" حل نمی شود و دو صد گفته چون نیم کردار نیست، در حال حاضر هیچ اراده قوی پشت این ماجرا(دفاع از حق معلمان) نیست.
احمدی فولادی با بیان اینکه معلم با دغدغه معیشت نمی تواند بخوبی کار کند، اظهار داشت: ما زیاد هستیم اما زیادی نیستیم، به ما می گویند اگر 50 درصد بودجه آموزش و پرورش را به 50 دستگاه بدهیم 50 درصد مشکلات آنها حل می شود! بله، اما ما عدالت می خواهیم، چه فرقی هست بین کارمند آموزش و پرورش با کارمند مخابرات و نفت!؟
مسئول انجمن اسلامی معلمان مازندران گفت: تعییر نگرش و بهبود روش دو اصلی است که باید رعایت شوند، این انجمن از ابتدای تاسیس تاکنون کار خود را انجام داده و حتی در مقابل وزیر خود ایستاد زیرا یکی از وظایف ما نظارت بر کار مسئولان است.
 انتهای پیام/ 1354
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار