دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران خبر داد:
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از ثبت و اعمال قانون 22 هزار تخلف به علت نبستن کمربند ایمنی در استان طی سال جاری خبر داد .
اعمال قانون و ثبت 22 هزار تخلف به دلیل نبستن کمربند ایمنی در مازندران

 

به گزارش آوای خزر، سرهنگ مهدی باقری با اعلام این خبر، افزود: استفاده از تلفن همراه حین رانندگی یکی از تخلفات حادثه ساز منجر به فوت و جرح در چند سال اخیر است و در هفت ماهه امسال بیش از 17 هزار نفر نسبت به این تخلف اعمال قانون شدند.

وی افزود : براساس قانون جرایم راهنمایی و رانندگی جریمه استفاده از تلفن همراه در کلانشهر ها، مراکز استان ها، جاده های بین شهری، مناطق آزاد تجاری و صنعتی 100 هزار تومان، سایر شهرها 80 هزار تومان و در روستاها و راه های روستایی 40 هزار تومان است.

سرهنگ باقری، اضافه کرد: ارتکاب تخلف استفاده از تلفن همراه حین رانندگی برای رانندگان خودروهای شخصی سه نمره منفی و برای رانندگان وسایل نقلیه عمومی و سنگین پنج نمره منفی به دنبال دارد.

وی برخورد با خودروی جلویی و یا با شیء ثابت در جاده، انحراف به چپ و یا خروج از جاده و واژگونی را از پیامدهای مشاهده شده رانندگانی که در حین رانندگی از تلفن همراه استفاده می کنند، برشمرد.

رئیس پلیس راهور استان مازندران، تصریح کرد: براساس بررسی های صورت گرفته ،صحبت کردن با تلفن 30درصد و خواندن پیامک و نوشتن و ارسال آن نیز تا 90درصد ذهن راننده را از رانندگی منحرف می کند.

وی گفت: هر چند آمار رسمی از تصادفات منجر به مرگ و جرح ناشی از استفاده از تلفن همراه حین رانندگی وجود ندارد ،اما بررسی های نشان می دهد که علت بیشتر تصادفات استفاده از همین مورد است .

سرهنگ باقری در بخش دیگری با بیان اینکه هنوز رانندگانی هستند که به مقررات بستن کمربند ایمنی بی توجهی می کنند، گفت: در سال جاری 22 هزار نفر به دلیل نبستن کمربند ایمنی اعمال قانون و جریمه شدند.

وی در بخش دیگری به کاهش 13 درصدی تصادفات منجر به مرگ و 17 درصدی منجر به جرح در هفت ماهه امسال در مازندران اشاره کرد و بیان داشت: رعایت قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی همواره مورد تاکید است تا بتوانیم به عدد صفر مرگ و میر ناشی از تصادفات برسیم.

 انتهای پیام/1000

اخبار انتظامی مازندران

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار