دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۵
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس مازندران:
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران گفت: از سال 92 تاکنون، 9 هزار و 70 کلاس درس در مازندران مجهز به شوفاژ یا پکیج شدند و در صورت تامین اعتبار، حدود 2 هزار کلاس باقیمانده نیز به این سیستمهای جدید مجهز می شوند.
سیستم گرمایشی 9 هزار کلاس درس در مازندران به‌‌‌‌‌‌‌ روز شد/حدود 2 هزار کلاس دیگر باید به شوفاژ یا پکیج مجهز شوند


قربانعلی شیرزاد صبح امروز در گفتگو با خبرنگار آوای خزر در ساری اظهار داشت: معمولا با شروع سال تحصیلی بحث سامانه گرمایشی مطرح است و هر ساله دستورالعملی را به مدایران مدارس جهت جلوگیری از هرگونه خطر احتمالی ناشی از منابع ذخیره سوخت و موتورخانه که لازم است تا مدیران آشنایی داشته باشند را به آنها ابلاغ کردیم.

وی در زمینه استانداردسازی مدارس با بیان اینکه خوشبختانه وضعیت مدارس مازندران بلحاظ سامانه گرمایشی مناسب است، افزود: بلحاظ ایمنی در وسایل گرمایشی اعم از بخاری گازی و نفتی مشکلی نیست اما چیزی که ممکن است باعث خطر شود، این است که سرویس و نگهداری آن مشکل داشته باشد لذا از این نظر به مدیران گفته شده تا موارد را بخوبی و با حساسیت بالا بررسی و نقاط ضعف را برطرف کنند تا خطری متوجه دانش آموزان نباشد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران با بیان اینکه به اندازه کافی بخاری گازی و نفتی استاندارد را در اختیار آموزش و پرورش قرار دادیم و این موضوع پذیرفتنی نیست که در مدارس از بخاری نفتی چکه ای استفاده کنند، گفت: از مجموع  10 هزار و 900 کلاس درس شناسایی شده از سال 92 تاکنون که نیاز به تجهیز سیستم استاندارد گرمایشی دارند، 9 هزار و 70 کلاس درس، مجهز به سیستم پکیج شدند و این امکانات را برای حدود 2 هزار کلاس دیگر نیز در صورت تامین اعتبار انجام خواهیم داد.

این مسئول در ارتباط با مدارس تخریبی یا مدارس مقاوم سازی ، اظهار داشت: مقاوم سازی باید در قانون برنامه ششم، با اعتباری از محل صندوق ذخیره ارزی در کشور که 3 میلیارد دلار پیش بینی شده است، انجام بگیرد که انشاالله به محض دریافت اعتبارات و تخصیص، کار را به سمت پیشرفت خواهیم برد.

شیرزاد بیان کرد: حدود 140 پروژه آموزشی و تربیتی نیمه تمام در استان داریم که حدود 100 مورد آن مربوط به فضای آموزشی است و امیدواریم با کمک خیران و بنیادهایی مثل بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام ، این پروژه ها تکمیل شوند.

وی ادامه داد: بنیاد برکت، تاکنون بازسازی 49 مدرسه مازندران را تقبل کرده است و تاکنون 33 پروژ ه را تحویل آموزش داده اند و بقیه را در دست اجرا داریم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران با اشاره به نشریه 697 که مبنای طرحهای آموزشی و تربیتی است، افزود:  چند سالی است که برای شروع هر پروژه جدید باید آن را در کمیته ای به نام فضا و تجهیزات مصوب کنیم، این کمیته شامل مدیران شهرستان و مناطق است و افرادی که پروژه ای را برای اجرا در نظر دارند، ابتدا باید دلایلی توجیهی خود را به کمیته اعلام کنند و  آن پروژه در صورت تصویب در کمیته مذکور که پس از بررسی از نظر ضرورت و اولویت می باشد، به اجرا در می آید.

این مسئول بیان کرد: اگر ضرورتی برای ساخت یک مکان آموزشی یا تربیتی در یک منطقه شهری یا روستایی وجود نداشته باشد، مانع از ساخت و ساز می شویم و سعی می کنیم این امتیازات را برای مناطق نیازمند پیشنهاد دهیم و اجرا کنیم، یعنی تمامی فعالیتها باید براساس نشریه 697 باشد.

شیرزاد در پایان گفتگو بار دیگر تاکید کرد که در صورت تامین اعتبار لازم و کمک خیران، حدود دو هزار کلاس درس در مازندران با حذف بخاری گازی و نفتی به سیستم شوفاژ مجهز می شوند.

انتهای پیام/  1001
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار