دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۶
به بهانه درگذشت مدیر خبرگزاری ایلنا مازندران
مرحوم فرامرز درخشنده مردی به دور از حواشی، همدرد با جامعه کارگری، صبور و قدرشناس بود.


یادداشت سردبیر:   شنیدن درگذشت همکار و استاد گرامی فرامرز درخشنده مایه تاثر و تالم جامعه رسانه ای مازندران شد، هر فعال رسانه ای کم و بیش با این مرد فرهیخته آشنا است، باتوجه به فعالیتی که در خبرگزاری ایلنا و روزنامه کار و کارگر داشت؛ در تمامی نشستهای خبری با موضوع اشتغال و چالشهای بخش تولید، اولویت پرسشهای او درباره مسائل کارگری بود.

گاهگاهی درباره برخی مسائل حوزه خبر با او صحبت می کردم، با تمام وجود به صحبتهایم گوش می داد، یا قانع می شد یا مرا قانع می کرد، به همه همکارانش احترام می گذاشت، زود از کوره در نمی رفت و سعه صدر بالایی داشت.

 به یاد دارم که بر سر یک موضوع کاری از من ناراحت بود و پس از مدتی که یکدیگر را دیدیم، با لحنی آرام سر صحبت را باز کرد. وقتی علت ماجرا را فهمید با تواضع همیشگی لبخندی زد و این جمله را گفت: " مشغله هایم زیاد است و به بعضی چیزها نمی رسم، تا حد امکان میخواهم مشکلات خبرنگاران برطرف شود، الان بیمارم و بخش زیادی از وقتم را گرفته است. "

یادم هست نخستین باری که از بیماری خود در جمع سخن گفت دو سال پیش در جشنواره سلامت و رسانه بود، او از روزهایی می گفت که هزینه های سنگینی را برای درمان بیماری خود پرداخت کرد و اینکه با شروع طرح تحول سلامت، هزینه های درمانش تا میزان قابل توجهی کاهش یافت.

استاد درخشنده در سال گذشته همین موضوع را در سفر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به مازندران و در نشست خبری که در مجتمع پیامبر اعظم(ص) دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد، عنوان کرد. او طرح تحول سلامت را بویژه برای قشر کارگری و مستضعف یک هدیه بزرگ از سوی دولت می دانست که باید نقاط ضعف آن برای خدمت رسانی بهتر به مردم برطرف شود.

استاد فرامرز درخشنده یک پیشکسوت عرصه رسانه، همدرد با دردهای جامعه کارگری، مسلط به کار، متواضع، بیرون از حواشی و مجادله، صلح طلب، با اخلاق، مورد اعتماد، صبور و قدرشناس بود.

درگذشت او را به جامعه خبری مازندران و خانواده محترمش تسلیت می گوییم و برایش رحمت و غفران الهی را از درگاه خداوند متعال مسئلت داریم، ساعت 10 صبح فردا با او در مسجد جامع ساری وداع می کنیم و یاد او را در دل نگه می داریم.

انتهای پیام/ 1354
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: