دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶
استاندار مازندران:
استاندار مازندران گفت: واگرایی به استان ضربه میزند لذا به طور جدی نیاز به خاتمه واگرایی و ایجاد همگرایی با نگاه متعادل و متوازن به همه جای استان داریم تا از ظرفیتهای غنی که در این سرزمین داریم مشکلات را حل کنیم
واگرایی به مازندران ضربه می زند/ واگرایی ها را خاتمه دهیم و همگرایی ایجاد کنیم
به گزارش آوای خزر از ساری، محمد اسلامی صبح امروز در جلسه شورای اداری مازندران اظهار کرد: نمی توانیم با راه حل هایی که مسوولیت و تکلیف برای دولت را اضافه می کند به مشکلات پاسخگو باشیم، همه مسوولان در سلسله مراتب باید از ارقام بودجه آگاهی داشته باشند و کارهای فرعی را از اصلی جدا کنند.

وی افزود: واگرایی به استان ضربه میزند لذا به طور جدی نیاز به خاتمه واگرایی و ایجاد همگرایی با نگاه متعادل و متوازن به همه جای استان داریم تا از ظرفیتهای غنی که در این سرزمین داریم مشکلات را حل کنیم.

استاندار مازندران با اشاره به سناریوی جنگ نیابتی از سوی آمریکایی ها و سناریوهای جدید در خاورمیانه ازجمله در لبنان بیان کرد: آنها با راه اندازی کانالها و شبکه های مختلف هدف دارند که محبوبیت ایران را از بین ببرند و حکومت را آلوده نشان دهند، حکومتی که نمی تواند در جهت اهداف مردم خود حرکت کند.

اسلامی گفت: این تفکر که مازندران باید سهم بیشتری را بگیرد درست نیست زیرا سبد اعتبارات دولت این اجازه را نمی دهد، لذا به این دلیل که در مازندران به اندازه کافی ذخایر مقتدر اعم از نیروی انسانی و ظرفیتهای طبیعی داریم، می تواتیم مشکلات استان را با توجه به امکانات و منابعی که داریم با هدایت درست و مواظبت و مراقبت کنیم تا چرخ تولید و معیشت مردم همواره در چرخش باشد.

وی اظهار کرد: با انهدام محیط زیست خیلی از فرصتهای خود را از دست دادیم، به دریا و ذخایر دریا هیچ توجهی نکردیم، اقتصاد دریامحور باید روی میز همه مدیران مازندران باشد، تنش سیاسی در استان ممنوع است، با مکاتبات و جلسات غیر ضرور و بی سرانجام خداحافظی کنیم، جمعیت روستا باید ثابت و حتی افزایش پیدا کند، نگذاریم گسست نسل اتفاق بیفتد، فرمانداران و بخشداران باید به روستا اهمیت بدهند.

استاندار مازندران گفت: کار سیاسی موجب انتشار جو پرتنش می شود و آن فرصتی که در آن بتواند سرمایه گذاری ایجاد شود؛ دافعه ایجاد شود و دوام و ثبات مدیریت ضعیف شود، اکنون به ثبات مدیریت در مازندران نیاز داریم، بایستی با یک فهم و باور مشترک از نقطه صفر شرقی تا نقطه صفر غربی مازندران را یکسان ببینیم.

اسلامی بیان کرد: راه نجات و پیشرفت استان با ایجاد بستر از سرمایه گذاری است باید با غفلتها و تعلل ها در این بخش خداحافظی شود، باید طوفان فکری ررای توسعه خلاق ایجاد کنیم، نباید در مازندران تحصیلکرده های بیکار داشته باشیم، نباید سختگیریهای بیجا داشته باشیم.

وی خطاب به مدیران با بیان اینکه کارمند نباشید و جهادگر باشید گفت: گاهی یک سخن و یک برخورد مناسب گره گشا است، همه چیز پول نیست، غیرمتمرکز عمل کنید، به لایه های روستایی بیشتر توجه کنید.

استاندار مازندران درباره حوزه راه و شهرسازی بیان کرد: راه آهن خزر تا اینچه برون را باید راه بیندازیم هر چند نیاز به کار فراوان دارد.

اسلامی اظهار داشت: مسائل زیست محیطی از چالش های استان است، تفکیک زباله از مبدا باید شروع شود، زباله های خشک درآمد دارد.

نماینده عالی دولت در مازندران گفت: تولید خاویار در استان را باید جدی بگیریم و از دریا بیشترین استفاده را ببریم. یکی از بخشهای دیگر نیز توجه به زراعت چوب است که باید با جدیت زیاد مورد توجه باشد.

وی درباره عزل و نصب ها اظهار کرد: راجع به عزل و نصبها ارزیابی می کنم، هر مدیری که صداقت دارد و هماهنگ  باشد با او کار می کنم ، دولت، دولت اعتدال است و نکته کلیدی این است که شما باید با هم باشید، این شهر و آن شهر ندارد و هر کدام از شما باید حدیث وصل باشید.

انتهای پیام/1354
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار