دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸
استاندار مازندران در جمع مديران اوقاف :
استاندار مازندران در جمع مديران اوقاف گفت: فرهنگ وقف بايد از سوي مبلغين تبليغ شود و فضاي مجازي يك ظرفيت اثربخش براي آگاهي رساني و فراگير نمودن فرهنگ وقف است.
فضاي مجازي يك ظرفيت اثربخش براي آگاهي رساني و فراگير نمودن فرهنگ وقف

به گزارش آوای خزر به نقل از روابط عمومي استانداري، محمد اسلامي استاندار مازندران در ديدار اعضاي ستاد دهه وقف و مديران اوقاف استان با اشاره به اين كه وقف نبايد به انزوا برود چرا كه وقف پاسدار معارف ديني و ضامن پيشرفت و توسعه جامعه است، ياد آور شد: بايد فرهنگ وقف را در جامعه بويژه در مدارس و حوزه هاي فرهنگي گسترش داد و جامعه را با ارزش هاي والاي وقف و لوازمات و ضروريات آن آشنا نمود.

استاندار با اشاره به اين كه در حوزه وقف بايد به ترويج مسايل بنيادين ديني چون قرآن كريم و آموزه هاي آل الله و ائمه اطهار ( عليهم السلام ) توجه بيشتري شود، گفت: فرهنگ وقف بايد از سوي مبلغين تبليغ شود و فضاي مجازي يك ظرفيت اثربخش براي آگاهي رساني و فراگير نمودن فرهنگ وقف است.

وي با بيان اين كه اگر از وقف درست استفاده كنيم بسياري از مشكلات جامعه حل مي شود، تصريح كرد: تشريح و ترويج سنت نبوي و علوي وقف اثرات و فوايد بسياري دارد و همه بايد با ضرورت شرعي وقف آشنا شوند.

مقام عالي دولت در استان با اشاره به اين كه وقف براي توانمند سازي اهداف واقف است، تصريح نمود: اهداف واقف نبايد متوقف شود و از ارزش بيفتد و اين مهم با مراقبت و نظارت صحيح و دقيق محقق مي شود.

اسلامي، با بيان اين كه اعتماد سازي مردم نسبت به اقدامات و عملكرد اوقاف مي تواند زمينه مشاركت و مساعدت مردم را فراهم كند، اظهار داشت: وقف بايد در سراسر استان تبليغ شود.

استاندار با تاكيد بر اين كه مساجد استان بايد در سه وقت شرعي، نماز را برپا دارند، گفت: بايد با مراقبت و گماردن متوليان صاحب انگيزه، فضاي مساجد پر نشاط تر شود و نسبت به اقامه نماز و ارتباط مستمر با مردم اهتمام داشته باشند.

گفتني است در آغاز اين ديدار حجت الاسلام والمسلمين حيدري، مدير كل اوقاف و امور خيريه استان، گزارشي از اقدامات و برنامه هاي حوزه متبوع ارايه نمود.
انتهای پیام/1000
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار