دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۸
شهردار نکا:
شهردار نکا با اشاره به برگزاری کنگره آیت الله محمدی لائینی در این شهر گفت: فضاسازیها و تبلیغات محیطی را شهرداری نکا به عهده گرفته و آماده انجام آن هستیم.
برای انجام فضاسازیها و تبلیغات محیطی کنگره آیت الله محمدی آماده هستیم



 سیدمهدی احمدی در گفتگو با خبرنگار آوای خزر گفت: نکا یک شهر عالم پرور بوده و علمای بزرگی را تربیت کرده است و اکنون نیز علمای بزرگی دارد.ماهیت شهر نکا با حضور این علما به ویژه حضرت آیت الله محمدی لائینی و بیت ایشان عجبن شده است لذا ما وظیفه داریم کنگره را به نحو احسن برگزار کنیم.

وی اظهار داشت: این نخستین اقدام برای گرامیداشت یک عالم در شهر نکا است و باید از نظر کمی و کیفی در نوع خود نمونه باشد، به همین منظور شهرداری نکا برای برگزاری کنگره آیت الله محمدی لائینی آمادگی کامل دارد و فضاسازیها و تبلیغات محیطی را انجام می دهد.

برای انجام فضاسازیها و تبلیغات محیطی کنگره آیت الله محمدی آماده هستیم

***

به گزارش آوای خزر، نخستین کنگره بزرگداشت آیت الله حسین محمدی لائینی با سخنرانی مرجع عالیقدر آیت الله نوری همدانی ، اول آذرماه در شهر نکا برگزار خواهد شد، این عالم شیعی فرزند شیخ محمدعلی محمدی لائینی در سال 1301 در روستای لائین نکا به دنیا آمد و پس از عمری تحصیل و ممارست در راه آموختن علوم دینی و حوزوی از حوزه علمیه کوهستان بهشهر گرفته تا حوزه نجف اشرف، سرانجام به مرحله اجتهاد رسید و در فقه و اصول نیز صاحبنظر شد.

او در دوران هشت سال جنگ تحمیلی مدتی را در جبهه ها حضور داشت، برای مدتی نیز سرپرستی حوزه علمیه کوهستان بهشهر را به دلیل نامساعد بودن حال آیت الله کوهستانی برعهده داشت، او دو دوره نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری بود. آیت الله محمدی لائینی در سال 1372 و در سن 71 سالگی به دلیل بیماری جان به جان آفرین تسلیم کرد و بنا به وصیتش در جوار بارگاه حضرت معصومه(س) و در کنار قبر آیت الله شیخ فضل الله نوری به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/ 1001
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار