دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳
با حضور جمعی از کتابخوانان و نویسندگان
راویان قصه‌های رفته از یاد، عنوان کتابی است که در شهرستان نکا مورد نقد و بررسی قرار گرفت، این کتاب حکایتی است از شهر نکا در نگاه 14 سفرنامه‌نویس که روزی روزگاری، گذری از این شهر داشته‌اند.
کتاب«راویان قصه‌های رفته از یاد» در نکا نقد و بررسی شد

به گزارش آوای خزر از نکا، شب گذشته برای نخستین‌بار جلسه نقد و بررسی یک کتاب در کتابخانه عمومی شهر نکا برگزار شد، فضا کوچک بود و تعداد حاضران قابل ملاحظه نبود اما آنهایی که بودند، دستی در کتاب و کتابخوانی داشتند، فقط عشق و علاقه می‌خواست که این افراد را دور هم جمع کند.

روی دیوار اتاق یک بنر تسلیت برای حادثه دیدگان زلزله کرمانشاه نصب شد، روی آن نوشته شده بود: دیشب صدای تیشه از بیستون نیامد/ شاید به زیر آوار فرهاد رفته باشد!

بنر دیگری هم روی دیوار بود که نشان از عنوان جلسه داشت؛ نقد و بررسی کتاب «راویان قصه‌های رفته از یاد»، که خوانندگان اشعار نو را به یاد شعر «آخر شاهنامه» سروده مهدی اخوان ثالث می‌اندازد.

جلسه با قرائت قرآن و صلوات شروع شد، یک جلسه کوچک که سرد و سخت نبود، صمیمی بود و حرف‌های زیادی برای گفتن داشت؛ جلسه‌ای که دو نویسنده جوان داشت که قرار شد تا کتابشان نقد شود، کتابی که برگرفته از نظرات 14 سفرنامه‌نویس در گذر از شهر نکا بوده است.

علی رستم‌نژاد و زبیده سورتیچی نویسندگان این کتاب هستند، آنها از نوشته خود گفتند، اعتراف هم داشتند، اعتراف به اینکه می‌بایست بهتر از این می‌نوشتند اما منتقدان حرفهای دیگری داشتند؛ علی رحمان‌پرست و محمود محمدی معتقد بودند که برآورد یک کار تیمی باید بسیار بهتر از این می‌شد و از سفرنامه نویس‌های دیگری نیز استفاده می‌شد و یا از منابع دیگری.

پس از حدود دو ساعت بالاخره حرفها تمام، و جلسه هم تمام شد، دیگر صحبت از نقد و انتقاد نیست، صحبت از این است که شهر نکا نویسندگان و کتابخوانان بسیاری دارد، آنها نیاز به فضاهای بهتری برای برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب و نویسندگی و خوانش کتاب دارند، باید در جهت شکوفایی استعدادهای آنها کوشید.

کتاب«راویان قصه‌های رفته از یاد» در نکا نقد و بررسی شد

دیروز هیچکدام از نوجوانان حاضر در جلسه با گوشی همراه خود کار نکردند، آنها دو ساعت پای صحبتهای منتقدان و نویسندگان نشستند، آنها حتی اگر یک کلمه یا جمله جدیدی از این نشست یاد گرفته باشند هم خوب است.

هدف این نشستها باید بالندگی و رشد فکری و اضافه شدن به معلومات عمومی حاضران و همراه کردن آنها با عنوان برنامه باشد، نخستین نشست نقد و بررسی کتاب در نکا که در هفته کتاب و کتابخوانی برگزار شد، باید ادامه یابد تا به گسترش فرهنگ کتابخوانی کمک کند.

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار