دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۹
رئیس اداره اوقاف و امور خیربه ساری:
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: 18 هزار سند منقضی موقوفی در ساری داریم که باید قرارداد مجدد بسته می شد اما متولیان آن برای تجدید قرارداد به اداره اوقاف مراجعه نکردند.
18 هزار سند موقوفی منقضی در ساری نیازمند قرارداد مجدد هستند/ سنددار شدن 7 هزار رقبه در ساری تا پایان سال 96

به گزارش آوای خزر از ساری، حجت الاسلام علی سلطانی امروز به مناسبت هفته وقف در جمع خبرنگاران مرکز استان اظهار داشت: در زمینه احیای وقف مشکل داریم و این اشکال در عدم اطلاع مردم از وضعیت موقوفات است، فتوای وقف از سوی همه بزرگان این است که هرگونه تصرف در املاک وقف بدون اذن متولی حکم غصب را دارد و مردم باید نسبت به این موضوع اطلاع داشته باشند.

وی افزود: 258 امامزاده در ساری داریم و در 31 مورد آن که در حال پروژه های عمرانی هستیم، تاکنون 2 میلیارد و 475 میلیون تومان هزینه شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ساری گفت: 27 هزار رقبه در ساری داریم که تا پایان سالجاری 7 هزار رقبه را سنددار می کنیم، تعداد 9 موقوفه عمده در شهرستان نیز در سالجاری دارای سند می شوند.

این مسئول بیان کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون 7 مورد وقف جدید در ساری ثبت شده که 5 مورد آن وقف انتفاعی است. 

حجت الاسلام سلطانی افزود: در محرم امسال 30 مبلغ اعزامی از قم در مازندران داشتیم؛ در این ماه مبلغ 900 میلیون تومان در مساجد، بقاع و هیاتهای مذهبی ساری از سوی اوقاف و امور خیریه ساری هزینه شده است.

وی ادامه داد: یکی از نیتهای خوب موقوفات برای بیمارستان امام ساری است که ازجمله یک دستگاه آمبولانس، یک دستگاه بیهوشی و یک دستگاه سونوگرافی نگهداری نوزادران نارس خریداری شده و تکمیل سردخانه نیز انجام شده است.

رئیس اوقاف و امور خیریه ساری با اشاره به برگزاری همایش طلاب واقف در این شهرستان گفت: 32 روحانی واقف در ساری داریم؛ آنها علاوه بر اینکه با تبلیغ خود در جهت ترویج وقف تلاش می کنند، خود نیز واقف هستند و این مهم در نگاه مردم به مقوله وقف تاثیر مثبتی دارد.

این مسئول بیان کرد: هر چند ساختمان امامزاده یحیی(ساری) یک اثر میراثی است اما اداره اوقاف و امور خیریه ساری در دو سه ماه گذشته، از محل نذورات مردم 20 میلیون تومان برای آن هزینه کرده است.

سلطانی اظهار داشت: 18 هزار اسناد منقضی اوقافی در ساری داریم که سالهاست قرارداد اجاره آنها به پایان رسیده است اما برای تجدید قرارداد به اداره اوقاف مراجعه نکرده اند.

وی با اشاره به روزشمار برنامه های هفته وقف در ساری گفت: برپایی خیمه معرفت در قالب مشاوره وقف جدید، خانواده، کودک و پاسخ به شبهات، سرکشی از پیشکسوتان و پیرغلامان قرآنی، دیدار با علما و فرهیختگان فعال قرآنی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، برگزاری محفل انس با قرآن در امامزاده عباس(ع) ساری، ویزیت رایگان در نماز جمعه و آستان مقدس امامزاده عباس(ع) ساری، نشست صمیمی با خانواده های زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی، دیدار با خانواده های شهدای مدافع حرم ساری و اجرای طرح مهر تندرستی با بیمارستان امام خمینی(ره) ساری ازجمله برنامه های مهمی است که طی هفته وقف در مرکز مازندران برگزار می شود.

همایش عالمان واقف با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی استان مازندران، برگزاری جلسه با متولیان موقوفات متصرفی درباره حفظ و حراست از موقوفات و اجرای امینانه، بازدید از موقوفات شاخص، دیدار با مدیریت و طلاب حوزه های ساری، برپایی خیمه سلامت در بقاع شاخص،کاشت 14 نهال مثمر در آستان مقدس امامزاده عباس(ع) ساری و برگزاری جلسه هم اندیشی و هماهنگی و انعقاد تفاهم نامه با دستگاههای کمیته امداد و بهزیستی ساری درباره اجرای نیات واقفان در قالب طرح های اوقاف، مهر تندرستی، زوج آسمانی و دستهای مهربانی از دیگر برنامه های شاخص هفته وقف در ساری است که از سوی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان در نشست با خبرنگاران اعلام شد.

انتهای پیام/ 1354
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها