دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۲:۵۴
استاندار مازندران در بهشهر:
استاندار مازندران در سفر به شرق مازندران گفت: بسیاری از عدم ثبات ها در این استان ناشی از تنش های سیاسی است، ما باید سیاست ها، روش ها و رویه هایی که مازندران را به این روز انداخته است شناسایی کنیم و نگذاریم این روند ناصواب ادامه پیدا کند.
نگذاریم روند ناثواب تنش های سیاسی در مازندران ادامه یابد/فضای خدمت برای امید به مردم حاکم باشد/باید با راهبردهای ساده و شدنی پیش برویم

به گزارش آوای خزر از ساری، محمد اسلامی روز پنجشنبه در بازدید نیمروزی خود از ظرفیتهای شرق مازندران با بیان اینکه باید لوازم توانمندسازی مردم را فراهم و مسیر رشد و سعادتشان را هموار کنیم، اظهار داشت: خیلی از کارها وجود دارد که باید آنها را انجام دهیم در خیلی از مسائل عقب ماندگی داریم و این باعث تاسف است.

وی با بیان اینکه لازم است تا نگرش واحد به موضوعات داشته باشیم و یک انسجام فکری و رفتاری را به وجود بیاوریم، افزود: باید از عدم انسجام، واگرایی و برخوردهای محلی و منطقه ای جلوگیری کنیم؛ زمانی برای اینکه استاندار بومی باشد یا غیر بومی افراد موضع های مختلف گرفتند، اگر استاندار بومی انتخاب می شد دعوا بر سر این به وجود می آمد که برای کدام شهر باشد!

استاندار مازندران گفت: من یک فرد حزبی نیستم سرباز انقلاب و ولایت هستم؛ افراد تحلیلگر بدانند تحلیلی ارزشمند است که بر اساس اطلاعات واقعی باشد. دولت یک تحقیق علمی انجام داد و به این نتیجه رسید که طی 12 سال گذشته یکی از علل عقب ماندگی ها، انتخاب استانداران بومی بود.

وی ادامه داد: انتخابات تمام شده ولی متاسفانه در استان مازندران فضا هنوز انتخاباتی است در حالیکه باید فضای خدمت حاکم باشد نه فضای سیاسی و انتخاباتی.

اسلامی بیان کرد: بسیاری از این عدم ثبات ها ناشی از تنش های سیاسی است، ما باید سیاست ها، روش ها و رویه هایی که مازندران را به این روز انداخته است شناسایی کنیم و نگذاریم این روند ناصواب ادامه پیدا کند.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه نباید در مردم ناامیدی به وجود بیاوریم، خاطرنشان کرد: چیزی که امید را به وجود می آورد کار و تلاش است. باید با راهبردهای ساده و شدنی پیش برویم، فرمانداران به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان ها نباید ناتوان و بی اختیار باشند. آنها باید در جای واقعی وقت بگذارند تا زندگی مردم بهتر شود.

وی با تاکید بر اهمیت روستاها و انجام فعالیتهای اقتصادی و فرهنگی در آنها بیان کرد: باید جلوی ترک روستاها را بگیریم زیرا یکی از دلایل حاشیه نشینی و مفاسد و معضلات اجتماعی ترک روستاها است.
 
اسلامی درباره تفکیک زباله ها در شهرها و روستاها اظهار داشت: تفکیک زباله از درب منازل در دستور کار همه شهرداری ها و دهیاری ها قرار بگیرد و با هر فرمانداری که در حوزه مدیریتی او زباله و نخاله ببینیم برخورد جدی می کنیم.

استاندار مازندران گفت: در خصوص منطقه آزاد به روسای بنادر گفتم که بروند در اتوبان های بزرگ بیلبورد اجاره کنند و تبلیغ کنند زیرا مازندران مهد سرمایه گذاری است.

وی در پایان اظهار داشت: ما با "شعار" نمی توانیم به توسعه برسیم بلکه باید موانع را برداریم. عملکرد افراد و تفکرات آنها را باید اصلاح کنیم، رابطه کارگر و کارفرما باید اصلاح شود؛ تا زمانی که سرمایه گذار از کارگر کتک بخورد به اینجا نمی آید. باید همه با هم همدل و یکدست باشیم تا مردم مازندران در اوج کار و تلاش، از رفاه اجتماعی بهره مند باشند.

انتهای پیام/ 1001
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار