دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱
معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد
معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از فعالیت 7 انجمن مردم نهاد در حوزه سرطان فعال خبرداد و افزود: خیران باید برای ارتقای شاخصه سلامت در جامعه تلاش کنند.
فعالیت 7 انجمن مردم نهاد در حوزه سرطان در مازندران
 
به گزارش آوای خزر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ،دکتر بابا محمودی، معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سمینار آموزشی مراقبتهای حمایتی و تسکینی در سرطان که در سالن اجتماعات معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد با بیان اینکه علم و مهارت اندیشمندان و پزشکان، زکات ان ها است،اظهار کرد: پزشکان و پرستاران وظیفه سنگینی دارند زیرا مسؤولیت درمان بهترین نعمت خداوند برعهده ان ها است.

وی با بیان اینکه شش هزار خیر در استان مازندران وجود دارد، گفت: معتقدم هرفردی که مراقب سلامت خویش و حفظ محیط زیست می باشد خیر است.

دکتر بابا محمودی از فعالیت 7 انجمن مردم نهاد در حوزه سرطان فعال خبردادو افزود: خیران باید برای ارتقای شاخصه سلامت در جامعه تلاش کنند.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه وزارت بهداشت و درمان 25 درصد از مسؤولیت حوزه بهداشت و درمان را برعهده دارد،گفت،: ارگان ها و نهادهای مختلف 75درصد از مسولیت بهداشتی و درمانی را برعهده دارند که باید به وظایف خود عمل کنند.

وی با تاکید بر اینکه مسؤلان و مردم نباید نسبت به وظیفه خود کوتاهی کنند، گفت: متاسفانه در زلزله اخیر شاهد تخریب خانه ها و بیمارستان با قدمت پایین بودیم که این نشان دهنده آن است برخی به مسؤولیت خود به درستی عمل نکردند.

دکتر بابا محمودی بر رعایت اخلاق حرفه ای تاکید کرد و افزود: در ذات هر انسانی مقیاس سنجش وجود دارد که آگاه شدن به این مسئله اخلاق است.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید براینکه موسسه خیریه باید در بیمارستان ها راه اندازی شود، ادامه داد: با راه اندازی این مراکز در بیمارستان ها خیرین با مشکلات  بیماران آشنا می شوند و بهتر می توانند در رفع این مسائل کمک کنند. 

انتهای پیام/1000
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار