دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸
شهردار جدید نکا:
شهردار جدید نکا گفت: متاسفانه کسانی هستند که از سال ها پیش مبالغی از 50 میلیون تومان تا 2 میلیارد و 700 میلیون تومان را به شهرداری بدهکارند و برایشان مهم هم نیست زیرا برخوردی با آنها نشده است، به همه بدهکاران اخطار فرستادیم و رونوشتی نیز به شورای تامین نکا ارسال کردیم.
بدهکاران کلان شهرداری اخطار گرفتند/ 8 میلیارد تومان طلب داریم/ ورودی های نکا ساماندهی می شوند

به گزارش آوای خزر از نکا، دکتر سید مهدی احمدی امروز در مراسم معارفه خود با بیان اینکه در ابتدای ورودم به شهر نکا از سختی کار در این شهر گفتند، اظهار داشت: اما من اعلام می کنم که کار کردن در نکا خیلی راحت و لذت بخش است زیرا مردمان خوب، صبور و کم توقع و مسئولانی دغدغه مند نسبت به کار و خدمت دارد.

وی به مردم نکا قول داد که در مسیر خدماتش به آنها خیانت نکند، همچنین منشور 10 گانه خدمت را تنظیم و پرسنل شهرداری را ملزم به اجرای آن کرده است که به زودی به اطلاع شهروندان می رسد.

شهردار نکا از حمایتها و نصیحتهای دکتر شاعری نماینده مردم شرق مازندران، امام جمعه نکا به عنوان پدر معنوی شهر، از حمایت و همراهی فرماندار و روسای ادارات، دادستان و اعضای شورای تامین نکا تشکر کرد.

احمدی گفت: آنچه شهرداری نکا را از دیگر شهرداری های استان متمایز می کند وجود نیروهای جوان، با انگیزه و خوب است و ما به فضل الهی و این حمایتهای خوبی که وجود دارد و کمک همکارانم در شهرداری نکا چهره شهر را تغییر می دهیم.

*** ساماندهی ورودی های نکا

شهردار نکا با اشاره به ورودی 1.5 کیلومتری شهر که با احتساب رفت و برگشت 3 کیلومتر است، افزود: این مسیر می تواند یکی از بهترین ورودی های استان باشد که متاسفانه مغفول مانده است، برای این پروژه طرح مطالعاتی داریم و دروازه قرآن را نیز در ورودی شهر پیش بینی کردیم، اعتبار طرح حدود 3 میلیارد تومان است که با وجود دکتر شاعری به جذب این اعتبار اطمینان داریم.

وی ادامه داد: به نیت 14 معصوم 14 پروژه را در شهر نکا تعریف کردم که انشاالله در هفته آینده و در نشست خبری با اصحاب رسانه آن را به اطلاع مردم خوب نکا می رسانم.

احمدی گفت: در سطح استان و کشور مدیرانی داریم که نکایی هستند و من از ظرفیت همه این عزیزان برای پیشرفت نکا استفاده می کنم.

*** اخطار به بدهکاران کلان شهرداری

شهردار نکا با اشاره با اینکه متاسفانه کسانی هستند که از سال ها پیش مبالغی از 50 میلیون تومان تا 2 میلیارد و 700 میلیون تومان را به شهرداری بدهکارند و برایشان مهم هم نیست زیرا برخوردی با آنها نشده است، تصریح کرد: به همه بدهکاران اخطار فرستادیم و رونوشتی نیز به شورای تامین ارسال کردیم، فرماندار شهرستان هم از شهرداری خواستتد تا موارد تنش زا را به فرمانداری اعلام کنیم و بقیه را خودمان برخورد کنیم.

این مسئول ادامه داد: در اینجا به همه بدهکاران اعلام می کنم که برای حل مشکلشان به هیچ سازمانی غیر از شهرداری مراجعه نکنند زیرا به شهرداری بدهکارند و اگر به ما مراجعه کنند به گرمی آنها را می پذیریم و برای پرداخت نیز توافق می کنیم، این موضوع را می دانیم که در کشور مشکلات اقتصادی وجود دارد اما دلیل نمی شود که نسبت به وصول مطالبات بی تفاوت باشیم. مطالبات برای مردم شهر است لذا در احقاق حقوق مردم ذره ای کوتاه نخواهیم آمد.

شهردار نکا با بیان اینکه مردم نکا لیاقت یک شهر زیباتر را دارند و ما شهر را تا حدودی پاکسازی کردیم، اظهار داشت: نهضتی در حوزه فضای سبز در شهر به راه خواهد افتاد و شهر در آینده ای نزدیک در شب عید نورپردازی خواهد شد. در حوزه های زیباسازی و فضای سبز نیز برنامه های خوبی داریم.

*** احداث شهربازی بزرگ در ورودی غربی نکا

احمدی بیان کرد: زمین 27 هکتاری واقع در ورودی غربی شهر را پیگیر هستیم تا شهر بازی بزرگی را در آن احداث کنیم که در این راستا نشست هایی داشتیم و تفاهم نامه خوبی هم امضا کردیم.

وی اذعان داشت: از زمان انتخابم به عنوان شهردار نکا به همراه اعضای شورای شهر با اکثر مدیران کل استان ملاقات داشتیم از جمله با مدیر کل راه و شهرسازی که به ایشان اعلام کردم اگر کمربندی نکا را در اختیار شهرداری قرار دهند یک دوربرگردان استاندارد برای آن می سازیم و تمام 14 کیلومتر مسیر رفت و برگشت را درختکاری و در چندین نقطه نیز کمپ مسافر راه اندازی می کنیم.

شهردار نکا ادامه داد: این شهرداری حدود 8 میلیارد تومان بدهی دارد اما طلب هم داریم و با وصول همه مطالبات، بدهی ها را تا پایان سال به صفر می رسانیم.

*** ظرفیتهای نکا

شهردار نکا با اشاره به 3 ظرفیت دریا، رودخانه و سد لاستیکی و پارکهای جنگلی قرمرض و کوهسارکنده در این شهر تصریح کرد: نکا یک شهر ساحلی است اما هیچ ساحلی در دسترس شهروندانش نیست، لذا منطقه ای که اکنون در اختیار یکی از نهادهای نظامی قرار  دارد با پیگیری های خوب فرماندار، نماینده شرق مازندران و دادستان انشالله به زودی آزادسازی می شود که اگر این اتفاق بیفتد نوید خوبی برای شهروندان نکایی است.

وی افزود: ظرفیت دوم نکا رودخانه ای است که از وسط این شهر عبور می کند. پروژه سد لاستیکی که اجرای آن حدود یک میلیار تومان هزینه در برداشته و اکنون آماده بهره برداری است؛ متاسفانه جای مناسبی برای اجرای آن انتخاب نشده و همین مسئله سبب مقاومت اهالی برای افتتاح است زیرا نگران سرریز آن هستند اما ما مصمم هستیم که این پروژه به بهره برداری برسد تا از این ظرفیت بسیار خوب استفاده کنیم چرا که می تواند یک مرکز تفریحی و توریستی بسیار خوب باشد.

احمدی بیان کرد: ظرفیت سوم پارک های جنگلی قرمرض و کوهسارکنده است که الحمدالله با زحمات شهرداران قبلی و دکتر شاعری هفته گذشته جنگل قرمرض تحویل شهرداری شد و انشاالله در هفته آینده بهره برداری از آن را به مزایده می گذاریم تا با استفاده از ظرفیت و توان بخش خصوصی بتوانیم آن را به یک مرکز توریستی و تفریحی خوب تبدیل کنیم و اگر اهالی کوهسارکنده نکا مایل باشند، این منطقه جنگلی را نیز همانند قرمرض می سازیم.

شهردار نکا درباره پارک نارنجباغ تصریح کرد: متاسفانه نارنجباغ به شخصی واگذار شده که قصد داریم آن را پس بگیریم. این پارک بر روی تپه ای احداث شده که در یکی از بهترین خیابانهای مازندران یعنی خیابان راه آهن واقع شده است.

*** سخنی با استاندار

احمدی با بیان اینکه در دوران مدیریت شهری خود، کار با پنج استاندار را تجربه کردم، گفت: واقعا ندیدم استانداری که نه تنها با مطالعه کامل به استان آمده باشد بلکه در هفته اول کارش همه شهرها را از نزدیک ببیند. ایشان(محمد اسلامی) نکا را هم از نزدیک دیدند، امیدوارم با حمایتهای ایشان شهر نکا را بهتر ببینیم.

وی افزود: خواهش من این است که استاندار مازندران نکا را با مردم انقلابی،کم توقع و ولایتمدارش به شکل ویژه ببینند، نمی دانم ایشان تصاویر سیل سال 78 نکا را از رسانه ها دیده اند یا نه؟ اما به عقیده من نکا همچنان یک شهر سیل زده است و نیاز به بازسازی دارد و خواهش من این است که از محل اعتبارات بحران کمک ویژه ای به نکا انجام شود تا مشکل نکارود را حل کنیم.

*** سخنی با مردم و رسانه ها

وی از مردم فهیم نکا خواست تا صبور باشند و به شهرداری فرصت بدهند تا بتوانیم مشکلات شهر را یکی پس از دیگری حل کنیم. از اصحاب رسانه نیز می خواهم که اشکالات را ابتدا به خودمان بگویند و اگر رفع نکردیم به مردم بگویند تا یاس و ناامیدی ایجاد نشود.

احمدی در پایان با بیان اینکه برای شهر زیبا ابتدا باید یک شهرداری زیبا داشته باشیم، گفت: بازسازی ساختمان شهرداری را آغاز کردیم و انشاالله در اواخر هفته آینده به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام/ 1000
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار