دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۳۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۳
رییس اوقاف و امور خیریه نکا گفت: کل شهر نکا و برخی از روستاهای آن وقفی است، در این ملک وقفی اگر باغ و املاک و خانه ای بسازیم آنچه که از آن برداشت می کنیم و به عنوان روزی سر سفره های خود می گذاریم ...، باید مراقب باشیم حلال و طیب باشد.
اعلام وقفی بودن شهر و برخی از روستاهای نکا از سوی رییس اداره اوقاف این شهرستان با گلایه مردم همراه شد/ مردم: آقای صالحی عذرخواهی کند

 به گزارش آوای خزر از ساری، حجت الاسلام مهدی صالحی در خطبه های نماز جمعه نکا در هفته ای که گذشت؛ ابتدا به رکوردار بودن مردم نکا نسبت به جمعیتشان در پرورش طلاب، تقدیم شهدای مدافع حرم، کمک به ساخت عتبات عالیات، و ارادت به اهل بیت علیها السلام، در کمک به زلزله زدگان کرمانشاه و در بهره مندی از بیشترین آیات عظام به عنوان امام جمعه، اشاره کرد.

وی در ادامه سخنان خود به سراغ موضوع وقف رفت و انتظارات خود را در پرداخت حق و حقوق موقوفه از سوی مردم نکا بیان کرد و خطاب به مردم این شهرستان گفت: شما خیلی متفاوت از مردمان سایر شهرستان ها هستید؛ لذا مراقب باشید،پیغمبر می فرماید: عبادت هفت جزء دارد که مهمترین آن طلب روزی حلال است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه نکا با این عبارت که "کل نکا وقف است"، تصریح کرد: این وقف ها شامل یک دانگ و 17 سیر و 20 سیر است و برخی روستاها نیز وقفی است، در این ملک وقفی اگر باغ و املاک و خانه ای بسازیم آنچه که از آن برداشت می کنیم و به عنوان روزی سر سفره های خود می گذاریم ...، باید مراقب باشیم حلال و طیب باشد، علمای پزشکی می گویند هر 40 لقمه غذا یک قطره خون و هر 40 قطره خون یک نطفه را تشکیل می دهند، مراقب باشیم چه لقمه هایی سر سفره می بریم و چه خونها و نطفه هایی تشکیل می شود؟

وی در ادامه سخنان خود ابتدا به سراغ مسئولان رفت و از آنها خواست که اگر در ملک وقفی هستند نسبت به پرداخت حق موقوفه قدم بردارند، همچنین خواست تا توجه بیشتری به وقفهای مشارکتی شود و نظیر آنچه در مسجد قمر بن هاشم(ع) کمربندی اتفاق افتاده است؛ در سایر کارهای فرهنگی مانند یادواره های شهدا و بهره مندی بیشتر از حضور ائمه جماعات در مساجد استفاده شود.

حجت الاسلام صالحی در پایان نیز وضعیت برخی از مزار امامزاده های نکا را در شان ندانست و گفت: این زیبنده نیست که امامزاده ها تنها دارای دو ایرانیت و یک سنگ قبر باشد.

به گزارش آوای خزر، بخشی از سخنان رییس اداره اوقاف و امور خیریه نکا که به موضوع وقفی بودن کل نکا اشاره دارد با گلایه بسیاری از مردم همراه شد و خواستار عذرخواهی او از مردم شدند.
برای شنیدن فایل صوتی کلیک کنید.
انتهای پیام/ 1354
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۷
1
0
اگر آنچه حاج آقا صالحی در خصوص وقفیت کل نکا و برخی روستاها فرمودند درست باشد پس این تذکر ایشان کاملا بجا و درست بود و هیچ عذرخواهی هم نباید انجام دهند چراکه حرف حق را با صدای رسا بیان کردند .اما چنانچه وقفیت نکا صحت نداشته باشد ناراحتی مردم بجا و درست است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار