دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۲
در همایش "بسیج، رسانه و آرمانهای انقلاب" ساری عنوان شد
همایش بسیج، رسانه و آرمانهای انقلاب اسلامی به مناسبت هفته بسیج به همت بسیج رسانه و سپاه ساری برگزار و به بررسی حقوق رسانه و ضرورت همراهی حدود و حقوق رسانه پرداخته شد.
به گزارش آوای خزر از ساری، همایش تخصصی بسیج، رسانه و نقش آن در تبیین آرمانهای انقلاب شامگاه امروز در سالن فتح المبین سپاه ساری برگزار شد، در این   همایش عضو هیأت منصفه مطبوعات مازندران و دکترای حقوق جزا و جرم شناسی، اظهار داشت: مجموعه قواعد و مقررات حاکم بر افرادی که در یک مقطع زمانی در کنار هم زندگی می کنند در دایره حقوق است.

 علی خانلری المشیری درباره حقوق رسانه بیان کرد: این حقوق سبب می شود که رسانه هم در انجام وظایف خبررسانی موفق عمل کند و هم از قوانینی که برای آن در نظر گرفته شده است، اطلاع پیدا کند.

وی درباره آزادی مطبوعات گفت: برخی از رسانه ها در این بخش به قانون اساسی ایراد می گیرند اما حقوق و حدود باید در کنار هم باشند، قانون اساسی نیز بسیار دقیق و فوق العاده درباره حقوق مطبوعات نوشته و در کنار آزادی مطبوعات بیان کرده است که مطالب نباید مخل نظام و حقوق عمومی و وحدت ملی باشد.

 دکترای حقوق جزا و جرم شناسی به برخی از تبصره و مواد قانونی در حوزه رسانه اشاره و اظهار داشت: اگر رسانه ها اطلاعات را در چارچوب آنچه قانون برای آنها تعریف کرده است منتشر کنند با مشکلی روبرو نخواهند شد، و در صورتیکه شکایتی از آنها صورت بگیرد که قابل دفاع باشد، براساس قانون می توانند پاسخگو باشند و مشکلی پیش نیاید.


خانلری در پایان اظهار داشت: حقوق رسانه جایگاه بااهمیتی بین رشته های حقوقی دارد و تنها محدود به خبر و پیام نیست، این رشته حقوقی همواره در حال به روز رسانی است.

***

در ادامه جلسه، رییس بسیج رسانه مازندران با بیان اینکه فعالیتهای بسیج رسانه را در ابتدا با چند نفر آغاز کردیم، گفت: اکنون در همه شهرستانها کانون بسیج رسانه داریم که البته برخی شهرستانها فعالیت بیشتری دارند.

حسن افشار بیان کرد: در نظر داریم که بانک اطلاعاتی را در حوزه بسیج رسانه راه اندازی کنیم. فعالیتهای بسیج رسانه نیز در قالب سندی تدوین شده است و شهرستانها براساس آن برنامه های خود را اجرا می کنند.

***
علی خادم فرمانده سپاه ساری نیز در سخنانی با اشاره به اهمیت جنگ نرم دشمن و ضرورت هوشیاری جامعه بیان کرد: بخش مهمی از این هوشیاری و اطلاع رسانی برعهده رسانه ها است.

وی افزود: رسانه ها در پیروزی انقلاب اسلامی و به تصویر کشیدن حماسه های کشور نقش بی نظیری داشتند، اکنون نیز اصحاب بسیج رسانه را ادامه دهنده همان راه در تبیین اهداف انقلاب و تبدیل شدن به سربازان امام زمان(عج) می دانیم.

انتهای پیام/ 1354
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها