دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱
عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد:
عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: جوانان بسیار مستعدی در حوزه ساخت انیمیشن و بازی فعال هستند اما به دلیل عدم توجه،ایران در زمینه تولید بازی‌های رایانه حدود 10 سال از دنیا عقب‌تر است.

عدم حمایت از جوانان فعال در حوزه ساخت انیمیشن/ در تولید بازی‌های رایانه‌ای از دنیا عقب هستیم

به گزارش آوای خزر، فاطمه ذوالقدر امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت با اشاره به ضرورت حمایت از بازی‌های رایانه‌ای و تولید محتوا در این حوزه برای کودکان و نوجوانان، گفت: از آنجا که بنیاد بازی‌های رایانه‌ای ارتباط خوبی با کمیسیون فرهنگی مجلس ارتباط برقرار کرده و توانسته دغدغه‌ها و نیازهای خود را مطرح کند، کمیسیون به دنبال افزایش اعتبار و اختصاص ردیف جداگانه‌ای برای این بنیاد در بودجه سال 97 است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کودکان و نوجوان با محرومیت شدید بازی‌های کامپیوتری و محتواهای مناسب روبرو هستند، ادامه داد: اگرچه کمیسیون فرهنگی مجلس به دنبال آوردن تبصره‌ای در بودجه سال 96 برای دریافت مالیات از واردکنندگان بازی‌های رایانه‌ای و اختصاص درآمد حاصله به تولیدکنندگان داخلی بود اما متاسفانه این پیشنهاد در صحن علنی با مخالفت روبرو شد.

وی با بیان اینکه جوانان بسیار مستعدی در حوزه ساخت انیمیشن و بازی فعال هستند اما به دلیل عدم توجه،ایران در زمینه تولید بازی‌های رایانه حدود 10 سال از دنیا عقب‌تر است، افزود: در صورت حمایت از بازی‌های رایانه‌ای تعداد کثیری از جوانان به شغل و درآمد رسیده و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی نیز قدم‌های اساسی برداشته خواهد شد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه اگرچه اقدامات خوبی در زمینه تولید بازی‌ها و انیمیشن‌ها صورت گرفته اما هنوز بسیاری از مسئولان به ضرورت این مهم نرسیده‌اند، اضافه کرد:امروزه فضای مجازی و بازی‌های غربی فرهنگ و ذهن و خلقیات کودکان و نوجوان را از آن خود کرده‌اند، به همین دلیل باید با درک اهمیت موضوع در راستای تولید محتوا برای آن‌ها قدم‌های جامع برداشت.

انتهای پیام/ 1354


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار