دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱
یادداشت/
در رفتار زوجین معمولا عادت هایی وجود دارد که تخریب کننده روابط آنان در طول سال های زندگی است.

 آوای خزر-سروان حجت سعیدی نژاد

  در رفتار زوجین معمولا عادت هایی وجود دارد که تخریب کننده روابط آنان در طول سال های زندگی است. این عادتها اگر شناسایی نشوند و تدام داشته باشند، سبب می شود به تدریج روابط زوجین رو به تاریکی و یا در نهایت به ناسازگاری بین طرفین منجر شود که در نهایت امکان جدایی را فراهم می آورد.

اما برعکس زوجینی که این عادت های مخرب را فرا بگیرند و کنترل کنند، می توانند زندگی عاشقانه تری را تجربه کرده و یا برگرمی روابط شان افزوده به مدت زندگی مشترک خود افزوده و در نهایت از تداوم زندگی زناشویی خود نهایت لذت را برده و در ادامه راه زندگی خود به همه و یا اکثر اهداف مشترک خود برسند.

1- انتقادهای غیر سازنده

نخستین عادت مخرب روابط زوجین، انتقاد غیر سازنده است. این موضوع باعث سردی روابط و همچنین تلخی زندگی به کام همسران جوان خواهد شد، مخصوصا اگر تداوم داشته و یا زیاد باشد.

انتقاد بهتر است سازنده، در زمان مناسب و شرایط مناسب انجام شود. برعکس انتقاد غیر سازنده که مخل در روابط زوجین است.

انتقاد سازنده موجب نزدیکی طرفین به یکدیگر و افزایش صمیمیت و احساس علاقه به همدیگر می شود، بنابراین ما می توانیم با انتقاد سازنده و حمایت کردن که اولین عادت مهرآمیز است، زندگی را شادتر و روابط مان را مستحکم تر کنیم.

وقتی شما از همسرتان حمایت می کنید و یا به او می گویید: عزیزم، زیاد به خودت سخت نگیر، تو اشتباه کوچکی مرتکب شدی، ما می توانیم با این اشتباه زندگی کنیم، بیا دوشادوش هم بایستیم و برای آن راه حلی پیدا کنیم. موافقی؟ علاوه براینکه مراتب عشق و علاقه خود را به وی می رسانید، اعتماد وی را نیز جلب کرده و احساس تعلق و پذیرش طرف مقابل خود را تقویت می کنید که این موضوع موجب افزایش اعتماد به نفس طرف مقابل می گردد.

2- سرزنش کردن

گفتگوهای زناشویی، بین همسران ناخشنود با روابط عاطفی سرد، مملو از سرزنش است،سرزنش گر فکر می کند، هیچ تقصیری ندارد و همیشه طرف مقابل مقصر است.

در برابر سرزنش کردن دومین عادت مهرافزای شادی در زندگی زوجین تشویق کردن است، زوج هایی که همدیگر را تشویق می کنند از احساس اطمینانی برخوردارند که باعث موفقیت هایشان در تمام ابعاد زندگی شان می شود.

3- غر زدن

زوج هایی که همیشه معترض هستند، شکوه و شکایت می کنند، هیچ وقت از زندگی شان راضی نیستند، به جای اعتراض کردن بهتر است به یکدیگر گوش کنیم و بکوشیم خواسته های هم را درک کنیم، برخلاف اعتراض مذاکره و گفتگوهای سالم و بدون نیش و کنایه ویا غر زدن موجب می شود، طرفین مشکلات یکدیگر را درک کرده و با حل آن گامی مثبت در جهت برقراری رابطه ای صمیمانه بردارند.

4- تهدید کردن

از جمله تهدیدهایی که بیشترین آثار منفی را دارد، تهدید به جدایی و طلاق است، تهدید به جدایی بیانگر بی احساسی و در شکلی حادتر می تواند بیانگر احساس تنفر نسبت به طرف مقابل بوده که خود منجر به سردی عاطفی و از دست دادن احساس تعلق طرف مقابل شده که می تواند خطرناک باشد.

چرا که موجب اختلال در روابط زناشویی و در نهایت گرایش طرف مقابل به سوی طلاق ویا خیانت زناشویی وآسیب های دیگر شود.

به جای تهدید می توانیم درباره تفاوت هایمان گفتگو کنیم و همدیگر را درک کنیم، این شیوه همانگونه که گفته شد، روابط بین زوجین را مستحکم کرده و عشق و علاقه و در نهایت لذت زندگی زناشویی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

5- تنبیه کردن

تنبیه همسر،موجب کاهش عزت نفس و اعتماد به نفس وی و تلخ شدن روابط می شود از دیدگاه بسیاری از روانشناسان یکی از تبعات تنبیه افزایش احساس تنفر از منبع تنبیه و همچنین احساس تنفر فرد تنبیه شده از موضوع تنبیه است.

چرا که تنبیه از هر نوعی که باشد یا آزار جسمی را به همراه داشته ویا اینکه از نظر روحی و روانی فرد را مورد شنکه قرار می دهد. افراد باید بپذیرند که هیچ فردی از نظر خلق و خوی و همچنین رفتار در دنیا کاملا مشابه آنها نخواهد بود، بلکه حتی دوقلوهای همسانی که از یک مادر متولد می شوند نیز تفاوت هایی با یکدیگر دارند، بنابراین به جای تنبیه کردن بهتر است زوجین ضعف و کاستی های همدیگر را پذیرا باشند و بیشترین تلاش خودشان را برای بهتر کردن رابطه و رفع کاستی ها انجام دهند.

6- رشوه دادن

اگر رشوه را از تعاملات زناشویی خود دور کنید، زندگی زناشویی تان به طور چشمگیری بهبود خواهد یافت، دست به اعتمادسازی بزنیم، اعتماد در زندگی زوجین مانند تعهد است یعنی قلب و روح عشق محسوب می شود.

7- قهر کردن

فاصله گرفتن و حرف نزدن با همسردر طولانی مدت موجب سرد شدن روابط زوجین می شود،برعکس سخن گفتن با همسر و درک متقابل در کنار گذشت و پذیرش همدیگر موجب صمیمیت و افزایش احساس تعلق به طرف مقابل در زوجین خواهد شد.

پس بهتر است، درباره مشکلات به وجود آمده از راه درست شروع به صحبت کردن، رفع سوء تفاهمات و پیدا کردن راهکارهای مناسب باشیم تا زندگی شادتری را تجربه کنیم.

برای کنار گذاشتن عادت های مخرب و تقویت عادت های مهرآمیز با همسر، بهتر است زوجین انعطاف پذیر بوده و همدیگر را درک نمایند تا زندگی عاشقانه تری را تجربه کنند.

از همین امروز شروع کنیم و از خودمان بپرسیم، برای این که بهتر با همسرمان کنار بیاییم اول روی کدام عادت مهرآمیز کار کنیم و آن را در رابطه خود به کار ببریم؟

تهیه و تنظیم:کارشناس ارشد روانشناسی مرکز مشاوره آرامش مازندران

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار