دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۱
رييس شوراي اقامه نماز استانداري مازندران:
رييس شوراي اقامه نماز استانداري مازندران، با اشاره به اين كه اقامه نماز، وظايف سازماني و درون سازماني ماست و نبايد لحظه اي از آن غفلت كنيم، گفت: نمازخانه ها در فرمانداري ها بايد بهترين مكان و زينت بخش فرمانداري باشد.
نمازخانه باید بهترین مکان در فرمانداری‌ها باشد/تعطیلی جلسات در وقت نماز

به گزارش آوای خزر به نقل از استانداری مازندران، مرتضي ناصحي در همايش روسا و دبيران شوراي اقامه نماز فرمانداري هاي استان با اشاره به سياست هاي ابلاغي وزارت كشور و تاكيد استاندار مازندران بر برگزاري هرچه باشكوهتر نماز جماعت در استانداري، فرمانداري ها و بخشداري هاي تابعه، ياد آور شد: نماز جزو اركان و ستون دين اسلام است و انجام اين فريضه قدسي در تمامي اديان توحيدي سابقه دارد.

ناصحي با بيان اين كه نظام مقدس جمهوري اسلامي، شاكله اش بر اسلام است و اسلام بدون نماز فاقد معنا است، خاطر نشان ساخت: دولت اسلامي در حوزه هاي مختلف بايد رنگ و بوي اسلامي داشته باشد و بر ما فرض است تا در اقامه نماز در دستگاه هاي تابعه نهايت اهتمام را معمول داريم.

رييس شوراي اقامه نماز استانداري مازندران، با اشاره به اين كه استاندار تاكيد نمود كه جلسات اداري بايد تا قبل از آغاز برگزاري نماز تعطيل شود و اجراي اين دستور به تمام فرمانداران ابلاغ شده است، ابراز داشت: استاندار هم چنين دستور داد تا از برگزاري جلسات غير ضرور در ساعات قبل از ظهر اجتناب گردد تا به كار مردم رسيدگي شود كه بايد با جديت اين دستور اجرايي شود.

مدير كل اداري مالي استانداري با بيان اين كه نماز پرچم دين ماست، افزود: رابطين نماز در تحقق و برپايي نماز جماعت در دستگاه متبوع نقش موثر و تعيين كننده اي دارند.

ناصحي با اشاره به اين كه بايد به نقش خود در برپايي نماز در ادارات خود افتخار كنيم و به آن بصورت اعتقادي بنگريم، عنوان داشت: رابطين نماز بايد در اقامه نماز نيز اهتمام ويژه داشته باشند و در راستاي آگاهي بخشي از بركات نماز به جد تلاش كنند.

رييس شوراي اقامه نماز استانداري مازندران، با اشاره به اين كه اقامه نماز، وظايف سازماني و درون سازماني ماست و نبايد لحظه اي از آن غفلت كنيم، تصريح نمود: نمازخانه ها در فرمانداري ها بايد بهترين مكان و زينت بخش فرمانداري باشد.

وي با بيان اين كه نماز گزار بايد انساني با نشاط و داراي ظاهر و خُلقي آراسته باشد، گفت: خواندن نماز نبايد بصورت عادت درآيد، زيرا نماز  زيباترين و متعالي ترين تجلي ارتباط بنده با خالق هستي است.

در آغاز اين جلسه هم چنين حجت الاسلام ابراهيمي، مشاور استاندار و دبير ستاد اقامه نماز استان با تاكيد بر گزاري شوراي اقامه نماز در ادارات بصورت فصلي، گفت: از فضاي مجازي براي ترويج فرهنگ معنويت و نماز استفاده شود.

ابراهيمي بر اختصاص مكان مناسب براي اقامه نماز در فرمانداري ها و بخشداري ها تاكيد كرد و ياد آور شد: در راستاي هدايت برنامه ها، فرهنگ مكاتبات بر مراجعات بايد ترجيح يابد.

دبير ستاد اقامه نماز استان، با بيان اين كه استانداران مازندران در اولين بخشنامه خود بر اقامه نماز و تعطيلي جلسات در هنگام نماز تاكيد كرد، گفت: اين رويه بايد در همه دستگاه ها، فرمانداري ها و بخشداري هاي استان حاكم شود.

رابطين فرمانداري ها نيز در اين جلسه نقطه نظرات و ديدگاه هاي خود را ارايه كردند.

انتهای پیام/1000

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار