دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴
شهردار نکا:
شهردار نکا گفت: هر شهروندی که کمتر از 5 میلیون تومان بدهی به شهرداری دارد، با هماهنگی‌بانک‌ها تا سقف 5 میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره جهت پرداخت بدهی او را تامین می‌کنیم.
بدهکاران به شهرداری نکا تا سقف 5 میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کنند/ 65 درصد از بودجه شهرداری نکا محقق شد

به گزارش آوای خزر از نکا، مهدی احمدی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مشکلات شهر نکا یکی دو تا نیست اما خود را آماده رویارویی با مشکلات کرده ایم، کارها در فضای یکدلی آغاز شده است، روزهای شنبه ساعت 6.5 بازدیدهای میدانی از پروژه های شهر را انجام می‌دهیم. 

وی افزود: رودخانه نکا به طول 4 کیلومتر یک ظرفیت خوب است که البته مشکلات بسیار زیادی دارد و اجرای طرح جامع در آن از اولویتهای شهرداری است. 70 درصد از دو طرف رودخانه آزادسازی شده و تنها در 30 درصد آن معارضات داریم.

شهردار نکا با اشاره به اینکه برای رودخانه نکا برنامه های گردشگری و اشتغالزایی داریم اما رودخانه برای این منظور هنوز تحویل شهرداری نشده است، گفت: اگر به شهرداری واگذار شود، این آمادگی را داریم که با معارضین نیز به توافق برسیم و کارهای اجرایی را آغاز کنیم.

این مسئول با اعلام اینکه برای سد لاستیکی نکا یک میلیارد و 100 میلیون تومان به پیمانکار بدهی داریم، اظهار داشت: این پروژه آماده بهره‌برداری است اما اشکالات فنی دارد که با پیمانکار نشستی داشتیم تا معایب را برطرف کند.
 
احمدی درباره وضعیت پل 30 متری نکا گفت: کار اجرایی این پروژه عملا تعطیل بود، اما از 10 روز دیگر کار شروع می شود، قرارداد اولیه ای که برای پل 30 متری بسته شد به مبلغ 3 میلیارد تومان و تنها برای یک لاین بود اما در شرایط فعلی با همین پیمانکار باید 5 میلیارد تومان قرارداد ببندیم، یکی از مشکلات این پروژه را باید در تملک پیش از آزاد کردن مسیر بدانیم؛ زیرا ابتدا کلنگ‌زنی شد و اکنون اتفاق خاصی صورت نگرفته، تنها متضرر شدیم و کار متوقف است.

وی با بیان اینکه نکا یک شهر ساحلی است اما بدون دریا است، تصریح کرد: پروژه مروارید نکا در حوزه جغرافیایی بهشهر است که قرارداد 15 ساله آن به اتمام رسید و باید قرارداد جدیدی ببندیم، در سال گذشته حدود 180 میلیون تومان برای ساحل هزینه کردیم و 230 میلیون تومان درآمد داشتیم. برای ساحل ارتش نیز از طریق وزارت دفاع در حال پیگیری هستیم زیرا ظرفیت بسیار خوبی است.

شهردار نکا گفت: قرمرض نکا یک ظرفیت بسیار خوبی برای گردشگری است، 10 هکتار زمین به شهرداری واگذار شده است، نیاز به زیرساختهای مناسب داریم که مهمترین آن برق است، در حال حاضر تیر برق زده شد اما برق نداریم.

احمدی با اشاره به اینکه بودجه سالجاری شهرداری با 25 میلیارد تومان بسته شده است، اظهار کرد: از این میزان 10.4 میلیارد تومان برای بودجه های جاری است، تا امروز 17.5 میلیارد تومان آن معادل 65 درصد محقق شده است، با این توضیح که از 26 مهر تا روز گذشته 6 میلیارد و 700 میلیون تومان وصولی داشتیم در حالیکه بصورت عادی باید 4 میلیارد تومان بود و این میزان به دلیل تلاشی است که برای دریافت مطالبات انجام داده‌ایم.

وی ادامه داد: بیش از 7 میلیارد تومان بدهی داشتیم که در دو ماه گذشته 1.8 میلیارد تومان آن پرداخت شد، البته در این مدت 2.7 میلیارد تومان نیز پروژه اجرایی به تعهدات شهرداری اضافه شده است.

شهردار نکا با اشاره به اینکه پرداخت بدهی شهروندان به شهرداری در عمران و آبادانی نقش مهمی دارد، اعلام کرد: هر شهروندی که کمتر از 5 میلیون تومان بدهی به شهرداری دارد، برای او تا سقف 5 میلیون تومان تسهیلات کم بهره جهت پرداخت بدهی از طریق بانکها تامین می‌کنیم.

احمدی در پاسخ به سؤال خبرنگار آوای خزر درباره پسماند و تفکیک زباله از مبدا در نکا گفت: در این زمینه ابتدا تصمیم گرفتیم که مرکز دفن زباله را ساماندهی کنیم، طرح تفکیک زباله از مبدا قبلا با شکست مواجه شده و به همین دلیل به دنبال یک طرح مناسب و اجرایی هستیم که نتیجه‌بخش باشد.

وی در پایان گفت: به نیت 14 معصوم، 14 پروژه را برای شهر نکا در نظر گرفته‌ایم و امیدواریم با تلاش مسئولان استانی و شهرستانی و مردم صبور و ولایتمدار نکا این پروژه‌ها را به اتمام برسانیم به‌ویژه اینکه توجه خاصی به ورودی‌های شرقی و غربی شهر نکا داریم و در نظر داریم دروازه قرآن را در یکی از ورودی‌های این شهر داشته باشیم.

انتهای پیام/ 1354
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار