دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۰
استاندار مازندران در نکا:
استاندار مازندران گفت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر امکان خوبی برای روستاییان و عشایر در بحث بیمه است اما در مازندران میزان استفاده از این طرح تنها 20 درصد است.
به گزارش آوای خزر از نکا، محمد اسلامی عصر امروز در جلسه شورای اداری نکا ابتدا از مدیران بانکها درباره سقف تسهیلات بانکی پرسید که یکی از مدیران بانکها گفت در شهرستان ها اجازه پرداخت تا سقف 700 میلیون تومان را داریم که این مبلغ در شعبات مرکزی 5 میلیارد تومان است.

استاندار مازندران افزود: در این چند سال قریب به اتفاق افرادی که تسهیلات بانکی دریافت کردند نتوانستند آن را پرداخت کنند. جلساتی که برای حل مشکلات تولیدکنندگان برگزار می‌شود باید نتیجه داشته باشد؛ جلسه، شورا و کارگروه سرگرمی نیست.

استاندار مازندران با اشاره به سخن فرماندار نکا مبنی بر نداشتن ساحل مستقل و اینکه بتوان رایزنی انجام داد و از امکانات ساحل مجتمع رفاهی ارتش نکا برای مردم استفاده شود، گفت: بحث حریم رودخانه و دریا از انفال است، نیروهای نظامی و انتظامی یکسری حریم‌ها و قانون‌هایی دارند و برای استفاده از امکانات آنها نیاز به انجام هماهنگی‌های لازم است و محدوده مشخصی برای استفاده مردم معین شود.

اسلامی با بیان اینکه حدود 50 درصد جمعیت نکا در روستا زندگی می کنند، افزود: این رقم در کشور 26 درصد و در استان 45 درصد است، ظرفیت خوبی در نکا از این لحاظ وجود دارد، باید با هر ابزاری که می‌شود خودیاری اهالی را جذب کنیم و در جهت توسعه روستایی به‌کار بگیریم.

استاندار مازندران گفت: صندوق بیمه تامین اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر امکان خوبی برای روستاییان و عشایر در بحث بیمه است اما در مازندران میزان استفاده از این طرح تنها 20 درصد است که باید امکانات این صندوق برای کشاورزان تبیین شود.

وی با اشاره به اینکه بیکاری مهمترین دغدغه کشور است، افزود: دولت منابع و پول ندارد باید تلاش و همت کرد که بخش خصوصی بیشتر فعال باشد.

اسلامی درباره انباشت زباله و نخاله و مشکل پسماند مازندران گفت: وقتی همه چیز را خشن و زشت و پر از زباله داشته باشیم، خُلق آدم می گیرد.

استاندار مازندران با بیان اینکه در بحث فاضلاب شهری در شرق مازندران نیز مشکلاتی وجود دارد؛ از آغاز عملیات احداث سیستم فاضلاب در بهشهر، نکا و گلوگاه از سال آینده خبر داد.

انتهای پیام/ 1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار